Update van vereisten voor internationale retourzendingen vanaf 11 augustus
In onze vereisten voor Retourzendingen van klanten voor internationale verkoop staat dat je klanten specifieke opties moet bieden voor internationale retourzendingen van zelfverzonden items van meer dan € 25 of £ 20 (inclusief btw).
Als je vanaf 11 augustus 2025 geen van de onderstaande opties aanbiedt aan je Amazon.de-klanten voor bestellingen die respectievelijk binnen drie kalenderdagen na de retouraanvraag van buiten Duitsland worden verzonden, betalen we de klant namens jou terug en brengen we het bedrag op je verkopersaccount in rekening.
Dezelfde termijn van drie kalenderdagen is van toepassing op je Amazon.co.uk-klanten voor bestellingen die vanaf 11 augustus 2025 van buiten het Verenigd Koninkrijk worden verzonden. Deze update vervangt de huidige termijn van vier kalenderdagen die op 11 november 2024 was geïmplementeerd. Deze kosten komen niet in aanmerking voor terugbetaling via SAFE-T-claims.
Je moet een van de volgende opties aanbieden:
- Een binnenlands retouradres in Duitsland en een voorgefrankeerd retouretiket. Ga naar Instellingen voor retourzendingen om een adres toe te voegen. Ga naar ons Programma voor aanbieders van retourzendingen voor hulp bij het verkrijgen van een binnenlands retouradres.
- Een voorgefrankeerd internationaal retouretiket voor items die worden verzonden vanaf je niet-Duitse fulfillment-locatie. Upload een voorgefrankeerd retouretiket wanneer je de retouraanvraag ontvangt. Retourkosten zijn altijd voor jouw rekening als je voor deze optie kiest.
- Een volledige terugbetaling zonder het item te retourneren. Stel geautomatiseerde terugbetalingsregels in met Oplossingen zonder retourzending.
Vanaf 11 augustus 2025 schakelen we ook voorgefrankeerde retouretiketten van Amazon voor zelfverzonden bestellingen in voor Amazon-retourverzendservices voor grensoverschrijdende retourzendingen van Amazon.de via DHL Connect en DPD. Voorgefrankeerde retouretiketten van Amazon zijn voorgefrankeerde retouretiketten met automatische track en trace voor door klanten geïnitieerde retourzendingen binnen ons beleid voor retourzendingen en kunnen je helpen aan de vereisten voor internationale retourzendingen te voldoen.
Ga voor meer informatie over ons beleid inzake internationale retourzendingen naar Retourzendingen van klanten voor internationale verkoop.
Update van vereisten voor internationale retourzendingen vanaf 11 augustus
In onze vereisten voor Retourzendingen van klanten voor internationale verkoop staat dat je klanten specifieke opties moet bieden voor internationale retourzendingen van zelfverzonden items van meer dan € 25 of £ 20 (inclusief btw).
Als je vanaf 11 augustus 2025 geen van de onderstaande opties aanbiedt aan je Amazon.de-klanten voor bestellingen die respectievelijk binnen drie kalenderdagen na de retouraanvraag van buiten Duitsland worden verzonden, betalen we de klant namens jou terug en brengen we het bedrag op je verkopersaccount in rekening.
Dezelfde termijn van drie kalenderdagen is van toepassing op je Amazon.co.uk-klanten voor bestellingen die vanaf 11 augustus 2025 van buiten het Verenigd Koninkrijk worden verzonden. Deze update vervangt de huidige termijn van vier kalenderdagen die op 11 november 2024 was geïmplementeerd. Deze kosten komen niet in aanmerking voor terugbetaling via SAFE-T-claims.
Je moet een van de volgende opties aanbieden:
- Een binnenlands retouradres in Duitsland en een voorgefrankeerd retouretiket. Ga naar Instellingen voor retourzendingen om een adres toe te voegen. Ga naar ons Programma voor aanbieders van retourzendingen voor hulp bij het verkrijgen van een binnenlands retouradres.
- Een voorgefrankeerd internationaal retouretiket voor items die worden verzonden vanaf je niet-Duitse fulfillment-locatie. Upload een voorgefrankeerd retouretiket wanneer je de retouraanvraag ontvangt. Retourkosten zijn altijd voor jouw rekening als je voor deze optie kiest.
- Een volledige terugbetaling zonder het item te retourneren. Stel geautomatiseerde terugbetalingsregels in met Oplossingen zonder retourzending.
Vanaf 11 augustus 2025 schakelen we ook voorgefrankeerde retouretiketten van Amazon voor zelfverzonden bestellingen in voor Amazon-retourverzendservices voor grensoverschrijdende retourzendingen van Amazon.de via DHL Connect en DPD. Voorgefrankeerde retouretiketten van Amazon zijn voorgefrankeerde retouretiketten met automatische track en trace voor door klanten geïnitieerde retourzendingen binnen ons beleid voor retourzendingen en kunnen je helpen aan de vereisten voor internationale retourzendingen te voldoen.
Ga voor meer informatie over ons beleid inzake internationale retourzendingen naar Retourzendingen van klanten voor internationale verkoop.