Je accountstatusbeoordeling (AHR) helpt je de status van je account te controleren op basis van je naleving van ons verkoopbeleid. De gekleurde scores, variërend van 0 tot 1000, laat je weten of je verkoopaccount in een bepaalde winkel het risico loopt op deactivering.
In dit artikel bespreken we enkele veelvoorkomende misvattingen over de AHR:
1. Ik heb een AHR van 1000 nodig om ervoor te zorgen dat mijn account niet wordt gedeactiveerd.
Nee. Hoewel de AHR varieert van 1-1000, wordt elke AHR boven de 200 als gezond beschouwd.
Er zijn vier graden van ernstigheid betreffende beleidsschendingen: kritiek, hoog, middelmatig en laag. Je kunt een gezond account behouden als je niet-kritieke beleidsschendingen hebt, op voorwaarde dat je deze schendingen snel aanpakt.
Ongeacht je AHR-score kunnen we je account echter onmiddellijk deactiveren als we frauduleuze, bedrieglijke, illegale of anderszins schadelijke activiteiten vermoeden.
2. Als ik een productvermelding met een beleidsschending verwijder, verbetert mijn AHR.
Nee. Je AHR verbetert alleen als je de beleidsschendingen op de pagina Accountstatus succesvol hebt aangepakt. Dit omvat eventuele schendingen van verwijderde productvermeldingen. Zelfs als je een productvermelding verwijdert, kun je de schending nog steeds aanpakken via Beleidsnaleving.
3. Als mijn aantal bestellingen daalt, kan mijn AHR onder de 200 vallen.
Nee. Als het aantal bestellingen in de afgelopen 180 dagen afneemt, kan je AHR afnemen, maar het neemt niet af tot onder de 200, tenzij je beleidsschendingen hebt. Het handhaven van de naleving van het beleid en het snel oplossen van eventuele schendingen zijn de belangrijkste manieren om je account gezond te houden.
Ga voor meer informatie over hoe de AHR werkt naar het Programmabeleid voor accountstatusbeoordeling.