I'm trying to complete my bank account verification, but the name on my bank statements still shows my previous business name, while my current Amazon account uses the updated company name.
The issue is that I can't access the “Identity Information” page under Business Information – it gives a "not a functioning page" error. So I'm unable to update the legal name manually.
Has anyone experienced this? Is there a way to update the business name or get the bank verification approved using additional documentation (like a registration extract)?
Any advice is appreciated!
I have deactivated my account but still have to pay erp fees for 2025 I don't sell anything anymore. i cannot reach the help function because my account is deactivated.
Please Help
Ich verstehe wirklich nicht, was der Sinn einer erneuten Antragstellung ist, wenn Amazon nicht einmal angibt, was genau das Problem ist.
Ich habe ein Produkt, das ich über meinen eigenen Webshop unter meinem eigenen Markennamen verkaufe.
Ich habe alle erforderlichen Nachweise eingereicht – wo ich einkaufe, die entsprechenden Rechnungen usw.
Trotzdem wird mir mitgeteilt, dass die Anforderungen nicht erfüllt wurden, obwohl meines Wissens nach alle Kriterien erfüllt sind.
Was bringt es, einen neuen Antrag zu stellen, wenn ich nicht weiß, worauf ich achten muss?
Dies ist bereits das zweite Mal, dass ich versuche, bei Amazon ein Produkt zu verkaufen, und der Prozess ist so umständlich, dass es mich entmutigt, Amazon überhaupt zu nutzen.
Es motiviert mich eher, weiterhin ausschließlich über meinen eigenen Webshop zu verkaufen, anstatt Amazon als Plattform zu verwenden.
A+ content is beschikbaar voor geregistreerde merkeigenaren. Hiermee kun je je merkverhaal delen, herhaalde aankopen stimuleren en de verkoop mogelijk met wel 8 procent verhogen voor Basis A+ content en met 20 procent voor Premium A+ content. Hoe werkt het? Het helpt je om rijke content te maken die je merk in de schijnwerpers zet en klanten op de hoogte brengt van de functies van je producten.
A+ content helpt je merk en producten te onderscheiden van de concurrentie en contact te leggen met je klanten, door je in staat te stellen om:
Met de A+ contentmanager kun je eenvoudig je content instellen en beheren met vooraf opgemaakt module-indelingen, aanbevelingen voor gegevensgestuurde content en duplicatie van content om talen en productvariaties toe te voegen.
Ga naar A+ contentmanager in Seller Central om aan de slag te gaan.
Ga voor meer informatie naar de Volledige gids voor A+ content voor merkeigenaren.
Opmerking: Gids is alleen beschikbaar in het Engels
We werken de manier bij waarop we de fulfillment-kosten van Fulfillment by Amazon (FBA) berekenen voor kleding, accessoires, rugzakken en handtassen, waardoor de pakketkosten voor de meeste van deze items worden verlaagd.
Vanaf 15 mei 2025 berekenen we FBA-fulfillment-kosten voor items in deze categorieën op basis van alleen de pakketgrootte en het gewicht van de eenheid (in plaats van het zwaarste gewicht van de eenheid of het dimensionale gewicht).
Vanaf 15 mei 2025:
Deze updates voor fulfillment-kosten zijn van toepassing op lokale en pan-Europese FBA, het European Fulfillment Network, Remote Fulfillment tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU, en het programma Wordt geleverd in productverpakking in ons stores in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Er is geen wijziging in FBA-kosten met lage prijs of kosten voor overmaatse items.
Ga voor een gedetailleerd overzicht van de wijzigingen naar wijzigingen in de FBA-fulfillment-kosten 2025.
Via Amazon's podcast, This Is Small Business , krijgt producer Andreasa Marquez wat ze "een eerste rij zitplaats in een masterclass over ondernemerschap" genoemd. In elke aflevering komt ze samen met eigenaren van kleine bedrijven uit de hele VS om de cruciale momenten te bespreken die ze hebben meegemaakt. Elke aflevering richt zich op de uitdagingen die deze bedrijven hebben ondervonden en wat ze hebben geleerd toen ze hun bedrijf hebben opgeschaald.
Hieronder deelt Marquez, in haar eigen woorden, enkele belangrijke inzichten en bruikbare lessen uit de meest gedownloade afleveringen van 2024:
Als je naar alle afleveringen van de podcast This Is Small Business wilt luisteren, ga je naar Amazon Music, Spotify of Apple Pocasts.
We hebben onlangs ons Merkbeschermingsrapport uitgebracht, waarin onze inspanningen worden getoond om kwaadwillenden te stoppen en je bedrijf te beschermen tegen vervalste producten via toonaangevende technologie en strategische partnerschappen.
In 2024 hebben we meer dan een miljard dollar geïnvesteerd en duizenden mensen in dienst gesteld - waaronder machine-learning-onderzoekers, softwareontwikkelaars en deskundige onderzoekers - om klanten, merken, verkooppartners en onze winkel te beschermen tegen vervalsing, fraude en andere vormen van misbruik.
Het overzicht geeft de voortgang die we hebben geboekt, inclusief de volgende hoogtepunten:
We blijven ons inzetten voor voortdurende vooruitgang en zullen niet rusten voordat we vervalsingen tot nul hebben teruggebracht.
Ga naar het Merkbeschermingsrapport voor meer gedetailleerde updates over onze strategische gebieden en de voortgang die we hebben gemaakt.
Als je misbruik van klanten of verkopers wilt melden, ga je naar Misbruik melden.
Het SAFE-T-claimproces is nu beschikbaar voor verkopers in Nederland en vervangt het vorige terugbetalingsproces dat via het Ondersteuningsteam voor verkooppartners werd aangeboden.
Met SAFE-T kun je in beroep gaan tegen een terugbetaling aan een klant als er een probleem is met uitgaande bezorging. Claims kunnen worden ingediend als een Easy Ship-bestelling verloren of beschadigd is geraakt tijdens een uitgaande verzending, of als een onbestelbare of afgewezen zending in niet-originele staat naar je wordt teruggestuurd. Je ontvangt een terugbetaling wanneer je volgens ons beleid niet verantwoordelijk moet worden gesteld voor een terugbetaling.
Voordat je een nieuwe claim indient, is het belangrijk om te begrijpen welke gebruiksscenario's in aanmerking komen voor een SAFE-T-terugbetaling, evenals beperkingen die van toepassing kunnen zijn en hoe je een claim succesvol kunt indienen en beheren. Ga voor meer informatie naar het Beleid voor terugbetaling aan de verkoper voor Amazon Easy Ship.
Als je een claim wilt indienen, ga je naar SAFE-T-claims beheren.
Hello,
My account has been deactivated because it is related to another selling account, “Chris & Steve”. I have provided my company registration letter from the Chamber of Commerce in the Netherlands which shows that account "Chris & Steve" is my account.
Someone kindly help me determine which documents or information should be provided to activate my account.
Arif
Hallo allemaal,
Ik ben net gestart als (Nederlandse eenmanszaak) verkoper en wil mijn eerste producten lanceren in Duitsland via Fulfilment by Amazon (FBA). Op dit moment heb ik een individueel Amazon-verkopersaccount, omdat ik alles nog aan het klaar zetten ben, maar ik ben van plan dit te upgraden naar een professioneel account zodra ik begin met verkopen.
Mijn probleem zit hem in de Duitse BTW-registratie. Ik heb begrepen dat ik een Duits BTW-nummer nodig heb om te kunnen verkopen via FBA in Duitsland, vooral omdat mijn voorraad in een Duits fulfilment centrum wordt opgeslagen. Echter, ik loop tegen een vicieuze cirkel aan:
Om een Duits BTW-nummer aan te vragen, heb ik een bewijs van registratie nodig dat ik ga verkopen op Amazon. Amazon geeft aan dat ik dit bewijs alleen kan krijgen als ik al een product heb verkocht via Amazon. Maar om producten te verkopen via FBA, heb ik eerst een Duits BTW-nummer nodig. Dit lijkt een onmogelijke situatie!
Vragen:
Heeft iemand recente ervaring met het starten onder FBA in Duitsland als nieuwe NL verkoper? Hoe hebben jullie deze BTW-kwestie opgelost?
Is er een manier om dit proces te versnellen, bijvoorbeeld via een tijdelijke registratie of een andere oplossing?
Ik wil graag compliant zijn en mijn producten lanceren, maar deze situatie houdt mij nu tegen. Alle tips of ervaringen zijn zeer welkom!
Groetjes,
AKWA