Forums voor Verkopers
Inloggen
Inloggen
imgInloggen
imgInloggen

Door discussies bladeren

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
Sorteren op
Nieuwste activiteitRecent aangemaaktMeest bekekenMeeste stemmen
Filters
Datum/tijdAllesAfgelopen dagAfgelopen weekAfgelopen maandAfgelopen 3 maandenAfgelopen jaarDatumbereik
Snelle filters
Discussies
Categorieën
Tags

Door discussies bladeren

user profile
News_Amazon
user profile

We werken de manier bij waarop we de fulfillment-kosten van Fulfillment by Amazon (FBA) berekenen voor kleding, accessoires, rugzakken en handtassen, waardoor de pakketkosten voor de meeste van deze items worden verlaagd.

Vanaf 15 mei 2025 berekenen we FBA-fulfillment-kosten voor items in deze categorieën op basis van alleen de pakketgrootte en het gewicht van de eenheid (in plaats van het zwaarste gewicht van de eenheid of het dimensionale gewicht).

Vanaf 15 mei 2025:

  • introduceren we 7 nieuwe pakketgrootteklassen voor items in de categorieën 'Kleding en accessoires' en 'Rugzakken en handtassen'.
  • stellen we rugzakken en handtassen vrij van de verwerkingskosten voor retourzendingen voor producten met een hoog retourpercentage. Eventuele verwerkingskosten voor retourzendingen die op rugzakken en handtassen die zijn verkocht nadat de kosten op 1 februari 2025 waren ingevoerd worden toegepast, worden kwijtgescholden of terugbetaald (er is geen actie vereist).

Deze updates voor fulfillment-kosten zijn van toepassing op lokale en pan-Europese FBA, het European Fulfillment Network, Remote Fulfillment tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU, en het programma Wordt geleverd in productverpakking in ons stores in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Er is geen wijziging in FBA-kosten met lage prijs of kosten voor overmaatse items.

Ga voor een gedetailleerd overzicht van de wijzigingen naar wijzigingen in de FBA-fulfillment-kosten 2025.

0 stemmen
0 stemmen
3 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

Via Amazon's podcast, This Is Small Business , krijgt producer Andreasa Marquez wat ze "een eerste rij zitplaats in een masterclass over ondernemerschap" genoemd. In elke aflevering komt ze samen met eigenaren van kleine bedrijven uit de hele VS om de cruciale momenten te bespreken die ze hebben meegemaakt. Elke aflevering richt zich op de uitdagingen die deze bedrijven hebben ondervonden en wat ze hebben geleerd toen ze hun bedrijf hebben opgeschaald.

Hieronder deelt Marquez, in haar eigen woorden, enkele belangrijke inzichten en bruikbare lessen uit de meest gedownloade afleveringen van 2024:

  1. Je e-maillijst is goud waard. Jenna Kutcher, auteur, podcaster en guru voor digitale marketing, heeft me er niet alleen aan herinnerd dat e-mailmarketing niet dood is, ze heeft me overtuigd dat het de meest waardevolle tool is. Je e-maillijst is de directe hotline naar je klanten. In tegenstelling tot sociale media, ben jij de eigenaar en geen enkel algoritme kan het wegnemen. Geef mensen een reden om lid te worden van je lijst, zoals een gratis item, korting of iets anders dat ze niet kunnen weerstaan. Maar negeer ze vervolgens niet. Blijf in hun inbox verschijnen met nuttige, grappige of inspirerende inhoud.
  2. Niet al het geld is goed geld. Iman Cotton, Business Loan Officer bij CDC Small Business Finance, heeft dit inzicht gedeeld: Leningen kunnen helpen, maar alleen als je weet waar je mee in zee gaat. Als het te goed klinkt om waar te zijn, is het dat waarschijnlijk. Vraag jezelf altijd af: "Zal deze lening mijn bedrijf helpen groeien, of probeer ik alleen maar een brand te blussen?” Als het het laatste is, kun je het beter opnieuw overwegen.
  3. Netwerken draait niet om het verzamelen van visitekaartjes. Robbie Samuels, auteur, bedrijfscoach, oprichter van Biz Book Publishing Hub en podcasthost, heeft me eraan herinnerd dat netwerken om mensen draait, niet om cijfers. Het gaat niet om het hebben van de meeste relaties; het gaat om het hebben van nuttige relaties. Opvolgen. Ja, ik tik mezelf hier op de vingers. Stuur een snelle e-mail of deel een bron. Nee, het is niet vreemd. Het is attent.
  4. Voorbereiding is alles. Jay Clouse, de oprichter van Creator Science, legde de nadruk op de kracht van de voorbereiding vóór de lancering. De kleine dingen, zoals het opbouwen van hype en het kennen van je publiek, zijn zo belangrijk. Begin vroeg over je lancering te praten. Gebruik teasers, sneak peeks of een wachtlijst om mensen het idee te geven dat ze je toekomstige product nodig hebben.
  5. Marketing is geen toverij, het is strategie. Liz Downing en Elena Fahrländer van Danish Endurance hebben één ding echt duidelijk gemaakt: Marketing hoeft niet flitsend te zijn om te werken; het moet authentiek zijn. Denk aan het verhaal dat je merk vertelt en zorg ervoor dat het consistent is op al je platforms. Focus minder op verkopen en meer op relaties.

Als je naar alle afleveringen van de podcast This Is Small Business wilt luisteren, ga je naar Amazon Music, Spotify of Apple Pocasts.

Notitie: Deze afleveringen zijn in het Engels.

0 stemmen
0 stemmen
0 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

We hebben onlangs ons Merkbeschermingsrapport uitgebracht, waarin onze inspanningen worden getoond om kwaadwillenden te stoppen en je bedrijf te beschermen tegen vervalste producten via toonaangevende technologie en strategische partnerschappen.

In 2024 hebben we meer dan een miljard dollar geïnvesteerd en duizenden mensen in dienst gesteld - waaronder machine-learning-onderzoekers, softwareontwikkelaars en deskundige onderzoekers - om klanten, merken, verkooppartners en onze winkel te beschermen tegen vervalsing, fraude en andere vormen van misbruik.

Het overzicht geeft de voortgang die we hebben geboekt, inclusief de volgende hoogtepunten:

  • In 2024 hebben we wereldwijd meer dan 15 miljoen namaakproducten geïdentificeerd, in beslag genomen en op de juiste manier verwijderd, om te voorkomen dat ze schade toebrengen aan klanten of elders in de toeleveringsketen van de detailhandel worden doorverkocht.
  • Sinds de lancering in 2020 heeft de Eenheid tegen valsemunterij van Amazon meer dan 24.000 kwaadwillenden vervolgd door middel van rechtszaken en strafrechtelijke verwijzingen naar rechtshandhaving.
  • Door onze voortdurende investering in AI hebben onze verbeterde proactieve controles meer dan 99 procent van de vermoedelijke inbreukmakende productvermeldingen geblokkeerd voordat de merkeigenaren deze konden ontdekken en rapporteren.
  • Hoewel het aantal producten dat beschikbaar is voor verkoop in onze store blijft groeien, hebben we sinds 2020 een verlaging van ongeveer 35% geconstateerd van het totale aantal geldige kennisgevingen van inbreuk die door merken zijn ingediend.
  • Meer dan 2,5 miljard producteenheden zijn geverifieerd als echt via ons Transparantieprogramma, waar wereldwijd 88.000 merken voor zijn ingeschreven, waaronder Fortune 500-bedrijven, wereldwijde merken, start-ups en kleine bedrijven.

We blijven ons inzetten voor voortdurende vooruitgang en zullen niet rusten voordat we vervalsingen tot nul hebben teruggebracht.

Ga naar het Merkbeschermingsrapport voor meer gedetailleerde updates over onze strategische gebieden en de voortgang die we hebben gemaakt.

Als je misbruik van klanten of verkopers wilt melden, ga je naar Misbruik melden.

0 stemmen
0 stemmen
0 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile
Vanaf 9 april 2025 kun je het nieuwe SAFE-T-claimproces (verkopersverzekering voor e-commercetransacties) gebruiken om in beroep te gaan tegen een terugbetaling aan een klant voor Amazon Easy Ship-bestellingen.

Het SAFE-T-claimproces is nu beschikbaar voor verkopers in Nederland en vervangt het vorige terugbetalingsproces dat via het Ondersteuningsteam voor verkooppartners werd aangeboden.

Met SAFE-T kun je in beroep gaan tegen een terugbetaling aan een klant als er een probleem is met uitgaande bezorging. Claims kunnen worden ingediend als een Easy Ship-bestelling verloren of beschadigd is geraakt tijdens een uitgaande verzending, of als een onbestelbare of afgewezen zending in niet-originele staat naar je wordt teruggestuurd. Je ontvangt een terugbetaling wanneer je volgens ons beleid niet verantwoordelijk moet worden gesteld voor een terugbetaling.

Voordat je een nieuwe claim indient, is het belangrijk om te begrijpen welke gebruiksscenario's in aanmerking komen voor een SAFE-T-terugbetaling, evenals beperkingen die van toepassing kunnen zijn en hoe je een claim succesvol kunt indienen en beheren. Ga voor meer informatie naar het Beleid voor terugbetaling aan de verkoper voor Amazon Easy Ship.

Als je een claim wilt indienen, ga je naar SAFE-T-claims beheren.

0 stemmen
0 stemmen
0 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

Je kunt ons nu onmiddellijk feedback geven aan het einde van een gesprek met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners.

Eerder moest je wachten tot wij je een e-mail hadden gestuurd nadat je case was opgelost om feedback te geven. Nu kun je aan de lijn blijven nadat de oproep is beëindigd om een korte tevredenheidsenquête te voltooien.

Deze enquête maakt het eenvoudiger om feedback te delen direct nadat je hulp hebt ontvangen. Het maakt deel uit van onze voortdurende inspanningen om de ondersteuningservaring voor verkooppartners te verbeteren en gebieden voor verbetering te identificeren.

0 stemmen
0 stemmen
2 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

Vanaf 25 juni 2025 ben je vereist om een actieve aanbieding in Nederland te hebben, naast bestaande productvermeldingsvereisten, om nieuwe producten in te schrijven voor Pan-Europese Fulfillment by Amazon (Pan-EU FBA).

Met Pan-EU FBA kun je tot 53% aan fulfillment-kosten besparen en je omzet met tot wel 30% verhogen. Als je Duitsland hebt ingeschakeld als een van je vereiste bestemmingen voor voorraadplaatsing, betaal je lokale fulfillment-kosten voor je bestellingen in Nederland.

Btw-registratie in Nederland voor pan-Europese FBA-verkopen

Als je bedrijf is gevestigd in de Europese Unie, moet je mogelijk btw aangeven op verkopen die worden geleverd aan klanten in Nederland vanuit een ander EU-land, hetzij via je Union One Stop Shop-aangifte of via een Nederlands btw-nummer. Als je jaarlijkse verkoop van bestellingen die binnen de EU worden geleverd minder dan € 10.000 bedraagt, kom je mogelijk in aanmerking om btw aan te geven in je land van vestiging.

Als je bedrijf buiten de EU is gevestigd, zal Amazon btw aangeven op verkopen die zijn geleverd aan klanten in de EU en is er geen verplichting om je voor btw in Nederland te registreren.

Opmerking: De hierboven verstrekte informatie vormt geen fiscaal advies. We raden je aan contact op te nemen met je belastingadviseur betreffende je specifieke omstandigheden.

Aankomende vereisten voor bestaande pan-Europese FBA-aanbiedingen

Later dit jaar moet je je bestaande pan-Europese FBA-aanbiedingen in Nederland vermelden om in het pan-Europese FBA-programma te blijven. We stellen je minstens 30 dagen voordat deze vereiste van kracht wordt op de hoogte.

Klik op de onderstaande link voor een lijst met je bestaande pan-Europese FBA-aanbiedingen die je later dit jaar in Nederland moet vermelden.

Controleer je getroffen aanbiedingen.

Ga voor meer informatie over vereisten voor vermeldingen en vrijstellingen naar ASIN-registratie voor Pan-Europese FBA.

Ga voor meer informatie over btw-verplichtingen naar Europees btw-onderwijs.

0 stemmen
0 stemmen
10 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile
Amazon.ie is nu live in Ierland
door News_Amazon

Amazon.ie, onze speciale store voor Ierland, is officieel live.

Je bestaande productvermeldingen op Amazon.ie zijn nu beschikbaar voor Ierse klanten en je kunt je bedrijf uitbreiden met de volgende voordelen:

  • Gratis btw-registratie in Ierland en twee jaar gratis btw-aangifte met een waarde van maximaal € 1900. Ga naar de Algemene voorwaarden voor meer informatie.
  • Ontvang korting op FBA- en pan-Europese FBA-kosten wanneer je het lokale fulfillment center gebruikt.
  • Naadloze uitbreiding met de automatische vermelding van je bestaande producten.

Als je meer producten op Amazon.ie wilt aanbieden, ga je naar Alle voorraad beheren en bereid je verzendinstellingen voor.

De Amazon Services Europe Business Solutions-overeenkomst is bijgewerkt met daarin verwijzingen naar Amazon.ie en informatie over lokale valuta.

Ga voor informatie waaronder prijzen en kosten op Amazon.ie naar Amazon-prijzen voor verkopers in Ierland.

0 stemmen
0 stemmen
5 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

We hebben Amazon Brand Builder gelanceerd, een nieuwe tool die aanbevelingen biedt om je merk te laten groeien.

Een sterk merk bouwt vertrouwen op, verbetert de herkenning en creëert memorabele verbindingen met klanten, wat kan helpen de verkoop te verhogen.

Wanneer je de Amazon Brand Builder gebruikt, wordt je merk in een van de volgende ontwikkelingsstadia geplaatst:

  • Haalbare selectie lanceren
  • Merkidentiteit instellen
  • Merkbekendheid laten groeien
  • Merkloyaliteit opbouwen
  • Terugroepingen van merk versterken

In dit deelvenster zie je ook de aanbevolen acties waarmee je verder kunt gaan naar de volgende stap.

Notitie: De gegevens worden maandelijks vernieuwd.

Als je toegang wilt krijgen tot Amazon Brand Builder op Seller Central, ga je naar het menu Merken en klik je vervolgens op Je merk opbouwen.

Ga naar Je merk opbouwen voor meer informatie over het opbouwen van je merk op Amazon.

0 stemmen
0 stemmen
0 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

De nieuwe functie Aanbeveling voor voorraad aanvullen in Seller Central gebruikt een model om de vraag te voorspellen om je te helpen gezonde voorraadniveaus voor je Fulfilled by Merchant-productvermeldingen te behouden. Het berekent voorgestelde aantallen van voorraad en uiterste datums voor je producten die voldoen aan specifieke criteria, waaronder actieve verkoop in de afgelopen drie maanden, de verwachte vraag en de huidige leveringsdagen van minder dan 14 dagen.

Aanbevelingen voor het aanvullen van voorraad bieden je het volgende:

  • Voorgestelde aantallen van voorraad op basis van de huidige voorraad en de verwachte vraag van de komende twee weken voor alle locaties.
  • Geschatte leveringsdagen op basis van de verwachte vraag naar je producten.
  • Verwachte trends in de vraag in de komende acht weken met behulp van AI-modellen.

Ga naar de pagina Voorraad beheren en klik op Meldingen voor voorraadaanvulling in de kolom Voorraad om toegang te krijgen tot deze inzichten .

Ga voor meer informatie naar Aanbeveling voor voorraad aanvullen.

0 stemmen
0 stemmen
5 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

Als je producten in onze stores in de EU of het Verenigd Koninkrijk verkoopt, wordt je mogelijk gevraagd je identiteit te verifiëren als onderdeel van onze 'Ken je klant'-controles. Verificatie helpt om Amazon veilig te houden en om aan de wettelijke vereisten van de EU en het Verenigd Koninkrijk te voldoen.

We hebben rekening gehouden met jullie feedback dat jullie meer duidelijkheid willen over de documentatie die voor verificatie vereist is. Daarom hebben we onze hulp-pagina's bijgewerkt met aanvullende richtlijnen, waaronder:

  • Stapsgewijze instructies voor het uploaden van documenten en het bijwerken van je informatie, inclusief richtlijnen voor verschillende entiteiten, zoals eenmanszaken en non-profitorganisaties.
  • Vereiste documenten per land om te verduidelijken welke documenten je kunt uploaden, afhankelijk van het land van vestiging.
  • Documentcriteria om je te helpen de juiste informatie te verstrekken en het verificatieproces te versnellen.
  • Bijgewerkte veelgestelde vragen, zoals het verstrekken van een 'volmacht-document' en definities van de begunstigde eigenaar en wettelijke vertegenwoordiger.

Als je wilt controleren of er momenteel gegevens voor verificatie vereist zijn, kun je je prestatiemeldingen bekijken of naar Accountgegevens in Seller Central gaan.

Als je de bijgewerkte richtlijnen wilt lezen, ga je naar Verificatiegegevens van verkopers voor Ken je klant (KYC).

0 stemmen
0 stemmen
4 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit