In onze nieuwe serie Small Business Bytes deelt Andrea Marquez, de producer van This is Small Business, inzichten uit interviews met meer dan 100 Amerikaanse kleine bedrijven over cruciale momenten, uitdagingen en lessen die tijdens het schalen van hun bedrijf zijn geleerd.
In deze serie bespreekt Marquez hoe mentaliteit een krachtige tool is om langetermijnplanning te begeleiden en uitdagingen het hoofd te bieden:
Als je naar alle afleveringen van de podcast This Is Small Business wilt luisteren, ga je naar Amazon Music, Spotify of Apple Pocasts
(Opmerking: de afleveringen zijn in het Engels.)
De meeste niet-voedingsproducten die in onze EU-stores worden vermeld, moeten voldoen aan de Verordening algemene productveiligheid (VAPV) om te kunnen worden verkocht. Dit is om ervoor te zorgen dat klanten producten ontvangen die veilig zijn en voldoen aan de eisen.
Als je niet eerder VAPV-conformiteitsinformatie voor je merk hebt ingediend, moet je de volgende stappen nemen:
Als je in het verleden VAPV-conformiteitsinformatie voor je merk hebt ingediend of als je producten zonder merknaam verkoopt, moet je de volgende stappen nemen:
Als vereiste productvermeldingsinformatie ontbreekt of onjuist is of als het product geen merknaam heeft, wordt deze binnen 24 uur na het voltooien van de productvermelding gedeactiveerd.
Als je productvermeldingen wilt herstellen, moet je de fabrikant, verantwoordelijke persoon en waarschuwings- en veiligheidsinformatie in Accountstatus verstrekken.
Ga voor gedetailleerde instructies naar Informatie over de fabrikant, verantwoordelijke persoon en waarschuwings- en veiligheidsinformatie indienen.
We hebben onze opties voor Berichten koper-verkoper bijgewerkt om de communicatievoorkeuren voor kopers beter te beschermen.
Met Berichten koper-verkoper kun je contact opnemen met kopers om bestellingen te voltooien of vragen met betrekking tot klantenservice te beantwoorden. De tool mag echter niet worden gebruikt voor marketing- en promotiedoeleinden.
Om ervoor te zorgen dat berichten alleen worden gebruikt voor kritieke berichten, hebben we de optie verwijderd om '[Belangrijk]' toe te voegen aan de onderwerpregel van berichten en om in bepaalde gevallen toch berichten te kunnen verzenden als kopers zich hebben afgemeld voor deze functie.
Je kunt nog steeds contact opnemen met kopers met belangrijke berichten over hun bestellingen. Als de reden voor contact van cruciaal belang is om de bestelling te voltooien, wordt je bericht bezorgd, ongeacht de afmeldingsstatus van de koper.
Voor de beste ervaring raden we je aan onze berichtsjablonen te gebruiken, die automatisch bestel-ID's bevatten, berichten vertalen in de voorkeurstaal van de koper en indien nodig berichten markeren als [Belangrijk].
Ga voor meer informatie naar Contact opnemen met een koper via Berichten koper-verkoper.
Ga naar onze Richtlijnen voor communicatie voor meer informatie over welk type berichten zijn toegestaan.
Vanaf 29 mei 2025 migreren we alle vereisten voor naleving van product- en voedselveiligheid van het dashboard Je naleving beheren naar de pagina Beleidsnaleving in het dashboard Accountstatus.
Het bijgewerkte dashboard Accountstatus stroomlijnt het nalevingsbeheer. Je kunt beleidsschendingen controleren, documenten indienen, beroep indienen en met aanbieders van testen, inspectie en certificering samenwerken voor productverificatie. En dat dus allemaal op één plek.
Tijdens de migratieperiode moet je beide dashboards controleren om al je schendingen te bekijken. We begeleiden je tijdens dit proces met instructies op bijgewerkte Hulp-pagina's en videotutorials wanneer de migratie begint.
De migratie wordt naar verwachting in juli voltooid en we brengen je hiervan op de hoogte zodra alle nalevingsschendingen zijn geconsolideerd in het dashboard Accountstatus.
Met deze veranderingen willen we het nalevingsbeheer in Seller Central vereenvoudigen. We stellen je begrip op prijs.
Registreer je voor meer informatie voor onze webinar en vraag- en antwoordsessie op 27 mei: Het dashboard Accountstatus (AHD) gebruiken om de vereisten voor product- en voedselveiligheid te bekijken.
A+ content is beschikbaar voor geregistreerde merkeigenaren. Hiermee kun je je merkverhaal delen, herhaalde aankopen stimuleren en de verkoop mogelijk met wel 8 procent verhogen voor Basis A+ content en met 20 procent voor Premium A+ content. Hoe werkt het? Het helpt je om rijke content te maken die je merk in de schijnwerpers zet en klanten op de hoogte brengt van de functies van je producten.
A+ content helpt je merk en producten te onderscheiden van de concurrentie en contact te leggen met je klanten, door je in staat te stellen om:
Met de A+ contentmanager kun je eenvoudig je content instellen en beheren met vooraf opgemaakt module-indelingen, aanbevelingen voor gegevensgestuurde content en duplicatie van content om talen en productvariaties toe te voegen.
Ga naar A+ contentmanager in Seller Central om aan de slag te gaan.
Ga voor meer informatie naar de Volledige gids voor A+ content voor merkeigenaren.
Opmerking: Gids is alleen beschikbaar in het Engels
We werken de manier bij waarop we de fulfillment-kosten van Fulfillment by Amazon (FBA) berekenen voor kleding, accessoires, rugzakken en handtassen, waardoor de pakketkosten voor de meeste van deze items worden verlaagd.
Vanaf 15 mei 2025 berekenen we FBA-fulfillment-kosten voor items in deze categorieën op basis van alleen de pakketgrootte en het gewicht van de eenheid (in plaats van het zwaarste gewicht van de eenheid of het dimensionale gewicht).
Vanaf 15 mei 2025:
Deze updates voor fulfillment-kosten zijn van toepassing op lokale en pan-Europese FBA, het European Fulfillment Network, Remote Fulfillment tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU, en het programma Wordt geleverd in productverpakking in ons stores in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Er is geen wijziging in FBA-kosten met lage prijs of kosten voor overmaatse items.
Ga voor een gedetailleerd overzicht van de wijzigingen naar wijzigingen in de FBA-fulfillment-kosten 2025.
Via Amazon's podcast, This Is Small Business , krijgt producer Andreasa Marquez wat ze "een eerste rij zitplaats in een masterclass over ondernemerschap" genoemd. In elke aflevering komt ze samen met eigenaren van kleine bedrijven uit de hele VS om de cruciale momenten te bespreken die ze hebben meegemaakt. Elke aflevering richt zich op de uitdagingen die deze bedrijven hebben ondervonden en wat ze hebben geleerd toen ze hun bedrijf hebben opgeschaald.
Hieronder deelt Marquez, in haar eigen woorden, enkele belangrijke inzichten en bruikbare lessen uit de meest gedownloade afleveringen van 2024:
Als je naar alle afleveringen van de podcast This Is Small Business wilt luisteren, ga je naar Amazon Music, Spotify of Apple Pocasts.
We hebben onlangs ons Merkbeschermingsrapport uitgebracht, waarin onze inspanningen worden getoond om kwaadwillenden te stoppen en je bedrijf te beschermen tegen vervalste producten via toonaangevende technologie en strategische partnerschappen.
In 2024 hebben we meer dan een miljard dollar geïnvesteerd en duizenden mensen in dienst gesteld - waaronder machine-learning-onderzoekers, softwareontwikkelaars en deskundige onderzoekers - om klanten, merken, verkooppartners en onze winkel te beschermen tegen vervalsing, fraude en andere vormen van misbruik.
Het overzicht geeft de voortgang die we hebben geboekt, inclusief de volgende hoogtepunten:
We blijven ons inzetten voor voortdurende vooruitgang en zullen niet rusten voordat we vervalsingen tot nul hebben teruggebracht.
Ga naar het Merkbeschermingsrapport voor meer gedetailleerde updates over onze strategische gebieden en de voortgang die we hebben gemaakt.
Als je misbruik van klanten of verkopers wilt melden, ga je naar Misbruik melden.
Het SAFE-T-claimproces is nu beschikbaar voor verkopers in Nederland en vervangt het vorige terugbetalingsproces dat via het Ondersteuningsteam voor verkooppartners werd aangeboden.
Met SAFE-T kun je in beroep gaan tegen een terugbetaling aan een klant als er een probleem is met uitgaande bezorging. Claims kunnen worden ingediend als een Easy Ship-bestelling verloren of beschadigd is geraakt tijdens een uitgaande verzending, of als een onbestelbare of afgewezen zending in niet-originele staat naar je wordt teruggestuurd. Je ontvangt een terugbetaling wanneer je volgens ons beleid niet verantwoordelijk moet worden gesteld voor een terugbetaling.
Voordat je een nieuwe claim indient, is het belangrijk om te begrijpen welke gebruiksscenario's in aanmerking komen voor een SAFE-T-terugbetaling, evenals beperkingen die van toepassing kunnen zijn en hoe je een claim succesvol kunt indienen en beheren. Ga voor meer informatie naar het Beleid voor terugbetaling aan de verkoper voor Amazon Easy Ship.
Als je een claim wilt indienen, ga je naar SAFE-T-claims beheren.
Je kunt ons nu onmiddellijk feedback geven aan het einde van een gesprek met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners.
Eerder moest je wachten tot wij je een e-mail hadden gestuurd nadat je case was opgelost om feedback te geven. Nu kun je aan de lijn blijven nadat de oproep is beëindigd om een korte tevredenheidsenquête te voltooien.
Deze enquête maakt het eenvoudiger om feedback te delen direct nadat je hulp hebt ontvangen. Het maakt deel uit van onze voortdurende inspanningen om de ondersteuningservaring voor verkooppartners te verbeteren en gebieden voor verbetering te identificeren.