Forums voor Verkopers
Inloggen
Inloggen
imgInloggen
imgInloggen

Door discussies bladeren

user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
user profile
News_Amazon
Sorteren op
Nieuwste activiteitRecent aangemaaktMeest bekekenMeeste stemmen
Filters
Datum/tijdAllesAfgelopen dagAfgelopen weekAfgelopen maandAfgelopen 3 maandenAfgelopen jaarDatumbereik
Snelle filters
Discussies
Categorieën
Tags

Door discussies bladeren

user profile
News_Amazon
user profile

Op 4 augustus 2025 starten we met een vereenvoudigde procedure voor het indienen van feedback voor verkopers, zodat klanten een rating met alleen sterren kunnen geven, met optionele schriftelijke feedback. Deze vereenvoudigde beoordelingsprocedure kan je helpen sneller meer verkoperbeoordelingen te ontvangen.

Eerlijke en authentieke sterbeoordelingen zijn een belangrijke manier voor klanten om te weten hoe eerdere bestelervaringen door andere klanten werden ervaren. Om het voor klanten gemakkelijker te maken om ratings in te dienen, maken we schriftelijke feedback optioneel. Dat zal helpen om het aantal ingediende ratings te laten stijgen en hierdoor zullen klanten meer informatie krijgen, zodat ze met vertrouwen aankoopbeslissingen kunnen nemen.

Wanneer klanten feedback over verkopers indienen met of zonder tekst, zoeken we automatisch naar tekenen van misbruik en evalueren we de feedback aan de hand van onze community-richtlijnen. Als er geen tekst is, wordt de functie Feedbackberoep in de Feedbackbeheerder uitgeschakeld voor alle ratings met allen sterren. Als je van mening bent dat onze Community-richtlijnen worden geschonden door de rating met alleen sterren, kun je een aanvullende beoordeling aanvragen via Een schending melden.

Ga voor meer informatie naar Feedback en prestaties monitoren.

0 stemmen
0 stemmen
4 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

We hebben inzichten in de Potentiële verkoopstijging per productcategorie geïntroduceerd, zoals handgemaakt en beauty, voor onze winkelbare video's.

Potentiële verkoopstijging laat zien hoeveel jouw omzet kan toenemen wanneer je aanbevolen acties onderneemt, zoals het maken van winkelbare video's waarmee klanten een beter begrip krijgen van producten voordat ze deze kopen.

Voer de volgende stappen uit om een beter inzicht te krijgen in de potentiële verkoopstijging voor je productcategorieën:

  1. Ga naar Video's uploaden en beheren.
  2. Navigeer naar de banner boven aan de pagina en selecteer Bekijk hier de statistieken van de verkoopstijging die specifiek voor je categorie zijn.

0 stemmen
0 stemmen
0 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

We zijn verheugd om de line-up voor de sprekers voor Amazon Accelerate 2025 bekend te maken, onze jaarlijkse verkopersconferentie die plaatsvindt van 16 t/m 18 september in Seattle. Deze aankondiging sturen we je omdat de registratie voor de vroegevogelperiode, waar je $ 100 kunt besparen, over een paar weken afloopt.

De conferentie van dit jaar bevat een lijst van Amazon-innovators en -leidinggevenden die zich inzetten voor het succes van verkopers. Doe live mee terwijl zij hun inzichten delen over toekomstige innovaties en strategische prioriteiten die de toekomst van verkopen in de Amazon Store zullen bepalen.

De volledige line-up van sprekers is als volgt:

  • Dharmesh Mehta, vice-directeur, Wereldwijde services voor verkooppartners
  • Mary Beth Westmoreland, vice-directeur, Verkooppartnerervaring
  • Joyce Rallanka, directeur, Succes voor Noord-Amerikaanse verkopers
  • Avinash Ravi, directeur, Groei voor verkooppartners
  • Katie Scott, directeur, Verkooppartnercommunity's

Er zullen tijdens de conferentie algemene sessies plaatsvinden met exclusieve aankondigingen, breakout-sessies over verschillende onderwerpen en netwerkmogelijkheden met Amazon-leidinggevenden en andere verkopers.

Verkopers die willen deelnemen, kunnen $ 100 besparen door zich te registreren tijdens de vroegevogelperiode, die binnenkort afloopt.

Registreer je nu voor Amazon Accelerate 2025

0 stemmen
0 stemmen
0 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

Een goede accountstatusbeoordeling kan het succes van je bedrijf op de lange termijn garanderen. We willen graag de volgende beleidsregels uitlichten, met aanbevolen werkwijzen om je te helpen je Accountstatusbeoordeling te handhaven:

  • Het Anti-namaakbeleid van Amazon verzekert de echtheid van producten en beschermt de winkelervaring van onze klanten. Om te voldoen aan het beleid, raden we je aan om gedetailleerde documentatie van je voorraadbronnen bij te houden, inclusief facturen en leveranciersrelaties. Dit helpt ervoor te zorgen dat je bewijs kunt leveren van een geldige toeleveringsketen en schendingen kunt voorkomen die van invloed kunnen zijn op je Accountstatusbeoordeling.
  • Het beleid voor productrecensies van klanten beschermt de echtheid van klantenrecensies en hun ideeën over je producten. Goedbedoelde acties zoals het aanbieden van terugbetalingen of beloningen voor recensies, het gebruik van beoordelingsservices van derden of het vragen van klanten om negatieve feedback te wijzigen, kunnen worden beschouwd als een schending van het beleid en kunnen van invloed zijn op je Accountstatusbeoordeling.

Ga naar Accountstatus om je Accountstatusbeoordeling te bekijken.

0 stemmen
0 stemmen
3 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

Doe mee aan Amazon Accelerate 2025, van 16-18 september in Seattle, en overleg met Amazon-experts die bij Seller Café klaarstaan om je kunnen helpen.

Seller Café is je kans om een-op-een met Amazon-experts te overleggen en diepgaande, gepersonaliseerde begeleiding te ontvangen om je bedrijfsgroei te stimuleren.

De plaatsen bij Seller Café zijn beperkt, dus registreer je nu om als een van de eersten op de hoogte te worden gebracht wanneer de afspraken in augustus opengaan.

'Een-op-eenafspraken bij Seller Café zijn uiterst nuttig voor de problemen waarmee we al lange tijd te maken hebben. De toegewezen specialist was geweldig!' - Deelnemer van 2024

Met Seller Café krijg je het volgende:

  • Gefocuste een-op-een, 40 minuten lange, persoonlijke afspraken met Amazon-experts
  • Toegang tot oplossingen op aanvraag met een virtuele chatsessie van 20 minuten zonder afspraak
  • Aangepaste oplossingen voor je unieke zakelijke behoeften
  • Mogelijkheden om contact te maken met experts uit verschillende programma-onderdelen en ondersteuningscategorieën
  • Advies op maat voor het gebruik van Amazon-tools en -services
  • Hulp bij problemen

Registreer je nu omdat de plekken beperkt zijn, plus bespaar $ 100 per ticket gedurende een beperkte tijd.

Als je van plan bent om met je team of partners deel te nemen, kun je drie tickets kopen en een gratis ticket krijgen wanneer je je samen registreert.

Deze kortingen zijn automatisch van toepassing bij het afrekenen.

0 stemmen
0 stemmen
0 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

Om je te helpen de kosten die op je verkoopaccount in rekening worden gebracht beter te begrijpen, hebben we een tool Kostenuitleg gelanceerd.

Voor elk kostentype bevat de tool een definitie, de relevante kenmerken of variabelen en de berekening. Gezamenlijk leggen deze gegevens uit waarom een bepaald bedrag aan jou in rekening is gebracht.

In de tool wordt uitleg gegeven over de volgende kostentypen:

  • Abonnement
  • Verwijzing
  • Vaste verkoopcommissie
  • Administratie terugbetaling
  • Retourzendingen van klanten

We voegen dit jaar uitleg toe voor meer soorten kosten.

Als je toegang wilt krijgen tot Kostenuitleg, ga je naar de Transactieweergave van je Betalingsdashboard, selecteer je een transactie en klik je op het bedrag van de kosten.

Ga voor meer informatie naar de hulp-pagina Kostenuitleg.

0 stemmen
0 stemmen
1 weergave
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

We hebben de Gids voor aanvraag voor Brand Registry opgesteld om je te helpen met het inschrijvingsproces voor Brand Registry .

De Gids voor aanvraag voor Brand Registry bevat stapsgewijze instructies en afbeeldingen en legt precies uit welke informatie bij elke stap vereist is. Hij bevat ook tips over het voorkomen van veelvoorkomende fouten.

Als je een geregistreerd handelsmerk hebt of als je een handelsmerk hebt aangevraagd, kan Brand Registry je helpen met het volgende:

• Je merk beschermen. Detecteer en meld vermoedelijke inbreuk op intellectueel eigendom met onze krachtige tools.

• De ervaring personaliseren. Bied klanten de mogelijkheid om zich te abonneren op de producten van je merk en terugkerende klanten te worden. Ontwerp je eigen winkel om je producten te tonen en het verhaal van je merk te vertellen.

• Je succes meten. Gebruik belangrijke statistieken, zoals catalogusprestaties en topzoektermen, om te begrijpen hoe klanten naar je merk zoeken en je producten kopen.

Ga naar Gids voor aanvraag voor Brand Registry om aan de slag te gaan.

0 stemmen
0 stemmen
0 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

We hebben onze tool voor het uploaden van afbeeldingen in bulk bijgewerkt, zodat je meerdere afbeeldingen efficiënter aan je productpagina's kunt toevoegen.

Eerder stopte de tool bij de eerste fout die zich in een geüpload zip-bestand voordeed, waarbij je fouten afzonderlijk moest herstellen en het volledige bestand na elke correctie opnieuw moest uploaden.

Nu verwerkt de tool alle geldige afbeeldingen en biedt het een foutoverzicht voor afgewezen bestanden. Je kunt alle fouten tegelijk bekijken en herstellen voordat je het bestand opnieuw uploadt, waardoor het proces sneller verloopt met minder herhaalde stappen.

Als je de tool wilt gebruiken, ga je naar Afbeeldingen in bulk uploaden.

Ga voor meer informatie naar Afbeeldingen uploaden in Afbeeldingsmanager.

0 stemmen
0 stemmen
0 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

In onze vereisten voor Retourzendingen van klanten voor internationale verkoop staat dat je klanten specifieke opties moet bieden voor internationale retourzendingen van zelfverzonden items van meer dan € 25 of £ 20 (inclusief btw).

Als je vanaf 11 augustus 2025 geen van de onderstaande opties aanbiedt aan je Amazon.de-klanten voor bestellingen die respectievelijk binnen drie kalenderdagen na de retouraanvraag van buiten Duitsland worden verzonden, betalen we de klant namens jou terug en brengen we het bedrag op je verkopersaccount in rekening.

Dezelfde termijn van drie kalenderdagen is van toepassing op je Amazon.co.uk-klanten voor bestellingen die vanaf 11 augustus 2025 van buiten het Verenigd Koninkrijk worden verzonden. Deze update vervangt de huidige termijn van vier kalenderdagen die op 11 november 2024 was geïmplementeerd. Deze kosten komen niet in aanmerking voor terugbetaling via SAFE-T-claims.

Je moet een van de volgende opties aanbieden:

Vanaf 11 augustus 2025 schakelen we ook voorgefrankeerde retouretiketten van Amazon voor zelfverzonden bestellingen in voor Amazon-retourverzendservices voor grensoverschrijdende retourzendingen van Amazon.de via DHL Connect en DPD. Voorgefrankeerde retouretiketten van Amazon zijn voorgefrankeerde retouretiketten met automatische track en trace voor door klanten geïnitieerde retourzendingen binnen ons beleid voor retourzendingen en kunnen je helpen aan de vereisten voor internationale retourzendingen te voldoen.

Ga voor meer informatie over ons beleid inzake internationale retourzendingen naar Retourzendingen van klanten voor internationale verkoop.

0 stemmen
0 stemmen
2 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit
user profile
News_Amazon
user profile

Als je van plan bent om in de zomer vrij te nemen, raden we je aan je vakantiestatus bij te werken om nieuwe zelfverzonden bestellingen te voorkomen en je accountstatus te beschermen.

Wanneer je je account instelt op Op vakantie, verwijderen we je zelfverzonden productvermeldingen tijdelijk van Amazon-productpagina's en uit zoekresultaten.

Als deze instelling niet is ingeschakeld, kunnen gemiste zendingen je prestatiestatistieken schaden, waaronder:

  • Percentage vertraagde verzendingen
  • Percentage geldige trackingnummers
  • Percentage defecte bestellingen
  • Percentage annulering vóór fulfillment

Ga als volgt te werk om de vakantiemodus in te schakelen:

  1. Ga naar Winkelstatus en vakantie-instellingen.
  2. Klik op Bewerken.
  3. Gebruik onder Vakantiestatus de schakelaar om je winkelstatus in te stellen op Op vakantie.

Ga naar Status van productvermeldingen voor vakanties, feestdagen en ander verlof voor meer informatie.

0 stemmen
0 stemmen
6 weergaven
0 antwoorden
Nieuwste activiteit