We werken de manier bij waarop we de fulfillment-kosten van Fulfillment by Amazon (FBA) berekenen voor kleding, accessoires, rugzakken en handtassen, waardoor de pakketkosten voor de meeste van deze items worden verlaagd.
Vanaf 15 mei 2025 berekenen we FBA-fulfillment-kosten voor items in deze categorieën op basis van alleen de pakketgrootte en het gewicht van de eenheid (in plaats van het zwaarste gewicht van de eenheid of het dimensionale gewicht).
Vanaf 15 mei 2025:
Deze updates voor fulfillment-kosten zijn van toepassing op lokale en pan-Europese FBA, het European Fulfillment Network, Remote Fulfillment tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU, en het programma Wordt geleverd in productverpakking in ons stores in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië en Spanje. Er is geen wijziging in FBA-kosten met lage prijs of kosten voor overmaatse items.
Ga voor een gedetailleerd overzicht van de wijzigingen naar wijzigingen in de FBA-fulfillment-kosten 2025.
Via Amazon's podcast, This Is Small Business , krijgt producer Andreasa Marquez wat ze "een eerste rij zitplaats in een masterclass over ondernemerschap" genoemd. In elke aflevering komt ze samen met eigenaren van kleine bedrijven uit de hele VS om de cruciale momenten te bespreken die ze hebben meegemaakt. Elke aflevering richt zich op de uitdagingen die deze bedrijven hebben ondervonden en wat ze hebben geleerd toen ze hun bedrijf hebben opgeschaald.
Hieronder deelt Marquez, in haar eigen woorden, enkele belangrijke inzichten en bruikbare lessen uit de meest gedownloade afleveringen van 2024:
Als je naar alle afleveringen van de podcast This Is Small Business wilt luisteren, ga je naar Amazon Music, Spotify of Apple Pocasts.
We hebben onlangs ons Merkbeschermingsrapport uitgebracht, waarin onze inspanningen worden getoond om kwaadwillenden te stoppen en je bedrijf te beschermen tegen vervalste producten via toonaangevende technologie en strategische partnerschappen.
In 2024 hebben we meer dan een miljard dollar geïnvesteerd en duizenden mensen in dienst gesteld - waaronder machine-learning-onderzoekers, softwareontwikkelaars en deskundige onderzoekers - om klanten, merken, verkooppartners en onze winkel te beschermen tegen vervalsing, fraude en andere vormen van misbruik.
Het overzicht geeft de voortgang die we hebben geboekt, inclusief de volgende hoogtepunten:
We blijven ons inzetten voor voortdurende vooruitgang en zullen niet rusten voordat we vervalsingen tot nul hebben teruggebracht.
Ga naar het Merkbeschermingsrapport voor meer gedetailleerde updates over onze strategische gebieden en de voortgang die we hebben gemaakt.
Als je misbruik van klanten of verkopers wilt melden, ga je naar Misbruik melden.
Het SAFE-T-claimproces is nu beschikbaar voor verkopers in Nederland en vervangt het vorige terugbetalingsproces dat via het Ondersteuningsteam voor verkooppartners werd aangeboden.
Met SAFE-T kun je in beroep gaan tegen een terugbetaling aan een klant als er een probleem is met uitgaande bezorging. Claims kunnen worden ingediend als een Easy Ship-bestelling verloren of beschadigd is geraakt tijdens een uitgaande verzending, of als een onbestelbare of afgewezen zending in niet-originele staat naar je wordt teruggestuurd. Je ontvangt een terugbetaling wanneer je volgens ons beleid niet verantwoordelijk moet worden gesteld voor een terugbetaling.
Voordat je een nieuwe claim indient, is het belangrijk om te begrijpen welke gebruiksscenario's in aanmerking komen voor een SAFE-T-terugbetaling, evenals beperkingen die van toepassing kunnen zijn en hoe je een claim succesvol kunt indienen en beheren. Ga voor meer informatie naar het Beleid voor terugbetaling aan de verkoper voor Amazon Easy Ship.
Als je een claim wilt indienen, ga je naar SAFE-T-claims beheren.
Je kunt ons nu onmiddellijk feedback geven aan het einde van een gesprek met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners.
Eerder moest je wachten tot wij je een e-mail hadden gestuurd nadat je case was opgelost om feedback te geven. Nu kun je aan de lijn blijven nadat de oproep is beëindigd om een korte tevredenheidsenquête te voltooien.
Deze enquête maakt het eenvoudiger om feedback te delen direct nadat je hulp hebt ontvangen. Het maakt deel uit van onze voortdurende inspanningen om de ondersteuningservaring voor verkooppartners te verbeteren en gebieden voor verbetering te identificeren.
Vanaf 25 juni 2025 ben je vereist om een actieve aanbieding in Nederland te hebben, naast bestaande productvermeldingsvereisten, om nieuwe producten in te schrijven voor Pan-Europese Fulfillment by Amazon (Pan-EU FBA).
Met Pan-EU FBA kun je tot 53% aan fulfillment-kosten besparen en je omzet met tot wel 30% verhogen. Als je Duitsland hebt ingeschakeld als een van je vereiste bestemmingen voor voorraadplaatsing, betaal je lokale fulfillment-kosten voor je bestellingen in Nederland.
Als je bedrijf is gevestigd in de Europese Unie, moet je mogelijk btw aangeven op verkopen die worden geleverd aan klanten in Nederland vanuit een ander EU-land, hetzij via je Union One Stop Shop-aangifte of via een Nederlands btw-nummer. Als je jaarlijkse verkoop van bestellingen die binnen de EU worden geleverd minder dan € 10.000 bedraagt, kom je mogelijk in aanmerking om btw aan te geven in je land van vestiging.
Als je bedrijf buiten de EU is gevestigd, zal Amazon btw aangeven op verkopen die zijn geleverd aan klanten in de EU en is er geen verplichting om je voor btw in Nederland te registreren.
Opmerking: De hierboven verstrekte informatie vormt geen fiscaal advies. We raden je aan contact op te nemen met je belastingadviseur betreffende je specifieke omstandigheden.
Later dit jaar moet je je bestaande pan-Europese FBA-aanbiedingen in Nederland vermelden om in het pan-Europese FBA-programma te blijven. We stellen je minstens 30 dagen voordat deze vereiste van kracht wordt op de hoogte.
Klik op de onderstaande link voor een lijst met je bestaande pan-Europese FBA-aanbiedingen die je later dit jaar in Nederland moet vermelden.
Controleer je getroffen aanbiedingen.
Ga voor meer informatie over vereisten voor vermeldingen en vrijstellingen naar ASIN-registratie voor Pan-Europese FBA.
Ga voor meer informatie over btw-verplichtingen naar Europees btw-onderwijs.
Amazon.ie, onze speciale store voor Ierland, is officieel live.
Je bestaande productvermeldingen op Amazon.ie zijn nu beschikbaar voor Ierse klanten en je kunt je bedrijf uitbreiden met de volgende voordelen:
Als je meer producten op Amazon.ie wilt aanbieden, ga je naar Alle voorraad beheren en bereid je verzendinstellingen voor.
De Amazon Services Europe Business Solutions-overeenkomst is bijgewerkt met daarin verwijzingen naar Amazon.ie en informatie over lokale valuta.
Ga voor informatie waaronder prijzen en kosten op Amazon.ie naar Amazon-prijzen voor verkopers in Ierland.
We hebben Amazon Brand Builder gelanceerd, een nieuwe tool die aanbevelingen biedt om je merk te laten groeien.
Een sterk merk bouwt vertrouwen op, verbetert de herkenning en creëert memorabele verbindingen met klanten, wat kan helpen de verkoop te verhogen.
Wanneer je de Amazon Brand Builder gebruikt, wordt je merk in een van de volgende ontwikkelingsstadia geplaatst:
In dit deelvenster zie je ook de aanbevolen acties waarmee je verder kunt gaan naar de volgende stap.
Als je toegang wilt krijgen tot Amazon Brand Builder op Seller Central, ga je naar het menu Merken en klik je vervolgens op Je merk opbouwen.
Ga naar Je merk opbouwen voor meer informatie over het opbouwen van je merk op Amazon.
De nieuwe functie Aanbeveling voor voorraad aanvullen in Seller Central gebruikt een model om de vraag te voorspellen om je te helpen gezonde voorraadniveaus voor je Fulfilled by Merchant-productvermeldingen te behouden. Het berekent voorgestelde aantallen van voorraad en uiterste datums voor je producten die voldoen aan specifieke criteria, waaronder actieve verkoop in de afgelopen drie maanden, de verwachte vraag en de huidige leveringsdagen van minder dan 14 dagen.
Aanbevelingen voor het aanvullen van voorraad bieden je het volgende:
Ga naar de pagina Voorraad beheren en klik op Meldingen voor voorraadaanvulling in de kolom Voorraad om toegang te krijgen tot deze inzichten .
Ga voor meer informatie naar Aanbeveling voor voorraad aanvullen.
Als je producten in onze stores in de EU of het Verenigd Koninkrijk verkoopt, wordt je mogelijk gevraagd je identiteit te verifiëren als onderdeel van onze 'Ken je klant'-controles. Verificatie helpt om Amazon veilig te houden en om aan de wettelijke vereisten van de EU en het Verenigd Koninkrijk te voldoen.
We hebben rekening gehouden met jullie feedback dat jullie meer duidelijkheid willen over de documentatie die voor verificatie vereist is. Daarom hebben we onze hulp-pagina's bijgewerkt met aanvullende richtlijnen, waaronder:
Als je wilt controleren of er momenteel gegevens voor verificatie vereist zijn, kun je je prestatiemeldingen bekijken of naar Accountgegevens in Seller Central gaan.
Als je de bijgewerkte richtlijnen wilt lezen, ga je naar Verificatiegegevens van verkopers voor Ken je klant (KYC).