Titelvereisten zijn van toepassing op alle producten in alle wereldwijde stores van Amazon. De vier criteria die ertoe kunnen leiden dat een product door de zoekfunctie wordt onderdrukt, zijn:
Als je niet aan deze vereisten voldoet, kan dit ertoe leiden dat een product wordt onderdrukt in de zoekresultaten van Amazon.
Het valt je misschien op dat verschillende titellengtes worden vermeld in onze categoriespecifieke stijlgidsen. Dit zijn richtlijnen op basis van de favoriete, typische titelstijl voor productvermeldingen in die categorie.
Goede titelkwaliteit is een belangrijke factor voor een positieve klantervaring op Amazon. Hieronder vind je aanvullende tips voor het verbeteren van de kwaliteit van je titels. We zullen alleen producten onderdrukken met titels die in strijd zijn met een van de vier hierboven vermelde vereisten, maar we raden je ten zeerste aan om aan de volgende titelnormen te voldoen:
Sommige categorieën kunnen specifieke titelregels hebben. Raadpleeg de Hulp-pagina Eén product tegelijk toevoegen en je categoriespecifieke stijlgids voor meer informatie. Neem contact op met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners voor meer informatie over de aanbevolen werkwijzen voor titels
In variatierelaties, wordt alleen de titel van het parent ASIN weergegeven op de productpagina. De titel voor het geselecteerde child ASIN wordt weergegeven zodra het ASIN aan de winkelwagen van de klant is toegevoegd, dus het is belangrijk om de variatiekenmerken zoals grootte en kleur in de titel voor het child ASIN op te nemen.
Ons onderzoek toont aan dat klanten resultaten diagonaal lezen, wat betekent dat titels niet de exacte zin hoeven te bevatten die klanten zoeken om hun aandacht te trekken. Langere titels zijn ook moeilijker te lezen dan kortere titels, dus hoe langer je titel is, hoe vaker je de aandacht van je klant verliest.
Denk aan een fysiek product op een supermarktplank. De titel is eenvoudig en direct. Je hebt slechts even de tijd om de aandacht te trekken van een passerende klant. Met online titels op Amazon hoef je niet verder te gaan. Simpel gezegd, de titel moet weergeven wat er op de fysieke verpakking van een product staat:
Ja.
Zorg ervoor dat je merknaam is ingevoerd in het veld 'Merknaam'. Als het een verboden teken bevat, wordt dat teken vrijgesteld van titelvereisten. Ons doel is om titels vrij te houden van tekens zoals !, ©, ™, or ®, maar ze kunnen worden weergegeven in de merkregel die op productpagina's en in zoekresultaten wordt weergegeven.
We raden je aan een titel te beginnen met de merknaam van het product en ervoor te zorgen dat het veld voor de merknaam wordt ingevuld. We hebben systemen om de merknaam aan het begin van de titel toe te voegen als deze ontbreekt, maar als je deze in de titel opgeeft, wordt deze niet weggelaten vanwege onverwachte problemen.
Als je product een generiek merk zonder merknaam is, hoef je geen merknaam in de titel te vermelden. Voer in plaats daarvan het woord " in generic " in het veld 'Merknaam'.
Ga naar de pagina Voorraad beheren en klik op Onderdrukt om je onderdrukte productvermeldingen te bekijken.
Je kunt contact opnemen met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners om een titelcorrectie aan te vragen als de andere verkoper deze niet heeft gecorrigeerd.
Ja.
Ja. Titelvereisten zijn hetzelfde voor FBA, SFP en MFN.
Raadpleeg de stijlgids van je categorie. We raden aan modelnummers voor sommige categorieën op te nemen in titels, maar niet voor alle categorieën.
Titels moeten belangrijke gegevens bevatten die het product identificeren, zodat klanten een goed beeld van het item krijgen. We hebben systemen om informatie van enkele van de belangrijkste velden voor productkenmerken te kopiëren naar de titel, als die informatie ontbreekt. Om onderdrukking van zoekopdrachten te voorkomen, raden we je echter ten zeerste aan een titel te maken met voldoende informatie om een goed beeld van het product te geven.