Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Vereisten voor producttitels

Titelvereisten zijn van toepassing op alle producten in alle wereldwijde stores van Amazon. De vier criteria die ertoe kunnen leiden dat een product door de zoekfunctie wordt onderdrukt, zijn:

  1. Titels moeten de aanbevolen lengte van de tekens van je productcategorie volgen, inclusief spaties.
  2. Titels mogen geen promotionele uitdrukkingen bevatten, zoals " free shipping ", " 100% quality guaranteed ".
  3. Titels mogen geen tekens bevatten ter decoratie, zoals ~ ! * $ ? _ ~ { } # < > | * ; ^ ¬ ¦
  4. Titels moeten gegevens bevatten die het product identificeren, zoals " hiking boots " of " umbrella ".

Als je niet aan deze vereisten voldoet, kan dit ertoe leiden dat een product wordt onderdrukt in de zoekresultaten van Amazon.

Titellengte

Het valt je misschien op dat verschillende titellengtes worden vermeld in onze categoriespecifieke stijlgidsen. Dit zijn richtlijnen op basis van de favoriete, typische titelstijl voor productvermeldingen in die categorie.

Tips

Goede titelkwaliteit is een belangrijke factor voor een positieve klantervaring op Amazon. Hieronder vind je aanvullende tips voor het verbeteren van de kwaliteit van je titels. We zullen alleen producten onderdrukken met titels die in strijd zijn met een van de vier hierboven vermelde vereisten, maar we raden je ten zeerste aan om aan de volgende titelnormen te voldoen:

  • Titels moeten beknopt zijn. We raden minder dan 80 tekens aan.
  • Schrijf niet alles in HOOFDLETTERS.
  • Schrijf de eerste letter van elk woord met een hoofdletter, behalve voorzetsels (in, on, over, with) , voegwoorden (and, or, for) of lidwoorden (the, a, an) .
  • Gebruik cijfers: "2" in plaats van " two ".
  • Gebruik geen niet-talige ASCII-tekens zoals Æ, ©, or ®.
  • Titels moeten de minimale informatie bevatten die nodig is om het item te identificeren en niets meer.
  • Gebruik geen subjectief commentaar, zoals " Hot Item " of " Best Seller ".
  • Titels kunnen noodzakelijke leestekens bevatten, zoals koppeltekens (-), schuine strepen (/), komma's (,), ampersands (&) en punten (.).
  • Afmetingen kunnen worden afgekort in titels, zoals "cm", "oz", "in", and "kg" .
  • Neem je verkopersnaam niet op in titels.
  • Grootte en kleurvariaties moeten worden opgenomen in titels voor child ASIN-codes, niet in de hoofdtitel (zie hieronder).

Sommige categorieën kunnen specifieke titelregels hebben. Raadpleeg de Hulp-pagina Eén product tegelijk toevoegen en je categoriespecifieke stijlgids voor meer informatie. Neem contact op met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners voor meer informatie over de aanbevolen werkwijzen voor titels

Titels met variatierelaties

In variatierelaties, wordt alleen de titel van het parent ASIN weergegeven op de productpagina. De titel voor het geselecteerde child ASIN wordt weergegeven zodra het ASIN aan de winkelwagen van de klant is toegevoegd, dus het is belangrijk om de variatiekenmerken zoals grootte en kleur in de titel voor het child ASIN op te nemen.

  • Voorbeeld van parent: Crocs Beach Clog
  • Voorbeeld van child: Crocs Beach Clog, Lime Green, Men's Size 8-9

Voorbeeld

Ons onderzoek toont aan dat klanten resultaten diagonaal lezen, wat betekent dat titels niet de exacte zin hoeven te bevatten die klanten zoeken om hun aandacht te trekken. Langere titels zijn ook moeilijker te lezen dan kortere titels, dus hoe langer je titel is, hoe vaker je de aandacht van je klant verliest.

Denk aan een fysiek product op een supermarktplank. De titel is eenvoudig en direct. Je hebt slechts even de tijd om de aandacht te trekken van een passerende klant. Met online titels op Amazon hoef je niet verder te gaan. Simpel gezegd, de titel moet weergeven wat er op de fysieke verpakking van een product staat:


Veelgestelde vragen


  1. Is titel hetzelfde als productnaam?

    Ja.

  2. Wat als mijn merknaam een verboden teken bevat, zoals !, ©, ™, or ®?

    Zorg ervoor dat je merknaam is ingevoerd in het veld 'Merknaam'. Als het een verboden teken bevat, wordt dat teken vrijgesteld van titelvereisten. Ons doel is om titels vrij te houden van tekens zoals !, ©, ™, or ®, maar ze kunnen worden weergegeven in de merkregel die op productpagina's en in zoekresultaten wordt weergegeven.

  3. Zet Amazon automatisch een merknaam aan het begin van mijn titel of moet ik dat zelf doen?

    We raden je aan een titel te beginnen met de merknaam van het product en ervoor te zorgen dat het veld voor de merknaam wordt ingevuld. We hebben systemen om de merknaam aan het begin van de titel toe te voegen als deze ontbreekt, maar als je deze in de titel opgeeft, wordt deze niet weggelaten vanwege onverwachte problemen.

  4. Wat als mijn product geen merknaam heeft?

    Als je product een generiek merk zonder merknaam is, hoef je geen merknaam in de titel te vermelden. Voer in plaats daarvan het woord " in generic " in het veld 'Merknaam'.

  5. Hoe weet ik of mijn productvermeldingen zijn onderdrukt?

    Ga naar de pagina Voorraad beheren en klik op Onderdrukt om je onderdrukte productvermeldingen te bekijken.

  6. Wat als de titel van een andere verkoper in strijd is met de titelvereisten en ervoor zorgt dat een product dat ik ook verkoop niet kan worden opgezocht?

    Je kunt contact opnemen met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners om een titelcorrectie aan te vragen als de andere verkoper deze niet heeft gecorrigeerd.

  7. Hebben merkgeregistreerde producten dezelfde titelvereisten?

    Ja.

  8. Zijn de titelvereisten hetzelfde voor Fulfillment by Amazon (FBA), Door verkoper verzonden Prime (SFP) en Merchant Fulfillment Network (MFN)?

    Ja. Titelvereisten zijn hetzelfde voor FBA, SFP en MFN.

  9. Worden modelnummers aanbevolen in titels?

    Raadpleeg de stijlgids van je categorie. We raden aan modelnummers voor sommige categorieën op te nemen in titels, maar niet voor alle categorieën.

  10. Wat als in mijn titel gegevens ontbreken die het product identificeren, zoals kleur, materiaal of grootte?

    Titels moeten belangrijke gegevens bevatten die het product identificeren, zodat klanten een goed beeld van het item krijgen. We hebben systemen om informatie van enkele van de belangrijkste velden voor productkenmerken te kopiëren naar de titel, als die informatie ontbreekt. Om onderdrukking van zoekopdrachten te voorkomen, raden we je echter ten zeerste aan een titel te maken met voldoende informatie om een goed beeld van het product te geven.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates