Wanneer de opslaglimieten op of na 1 januari 2021 van kracht worden, krijg je voor elk opslagtype één set opslaglimieten voor voorraad in het Verenigd Koninkrijk, en een tweede set opslaglimieten voor voorraad in de EU (Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje en Nederland). Eerder was er één set opslaglimieten die in het hele Verenigd Koninkrijk en Europa van toepassing was. Voor meer informatie, ga naar Veelgestelde vragen over FBA-limieten voor voorraadopslag en Brexit.
Om de opslagruimte van het fulfillment center beter te beheren, zodat producten sneller worden ontvangen en geleverd aan kopers, kunnen we limieten toepassen voor voorraadopslag. De opslaglimieten zijn gebaseerd op het volume (gemeten in kubieke meter) en worden voor elk opslagtype ingesteld. Je huidige en potentiële opslaglimieten en -gebruik worden weergegeven op het scherm Opslagmonitor, dat je kunt bekijken in het Dashboard voorraadprestaties en Wachtrij voor verzending
Individuele verkoopaccounts hebben een ingestelde opslaglimiet van 0,28 kubieke meter; deze waarde verandert niet. Individuele verkoopaccounts zijn niet onderworpen aan verhogingen van de opslaglimiet.
Professionele verkoopaccounts hebben al dan niet opslaglimieten, afhankelijk van de volgende criteria:
Professionele accounts die wel opslaglimieten hebben, hebben nog steeds een minimum van 0,71 kubieke meter voor standaardformaat, extra grote items, kleding of schoeisel.
Professionele accounthouders kunnen hun Voorraadprestatie-index volgen in het Dashboard Voorraadprestaties en meer te weten komen over IPI op de IPI Hulp-pagina. Het dashboard biedt een hub voor het optimaliseren van je FBA-handel, inclusief aanbevelingen op maat om je omzet te laten groeien en de kosten te verlagen. Je IPI-score wordt wekelijks bijgewerkt op basis van je lopende voorraadbeheer.
Opslaglimieten worden berekend aan de hand van verschillende factoren, waaronder:
Verkopers met consequent hogere IPI-scores ontvangen hogere opslaglimieten, aangepast voor verkoopvolume en beschikbare capaciteit. Bij het instellen van limieten voor een komend kwartaal houdt Amazon rekening met zowel je recente verkoopvolume als het seizoensvolume van het afgelopen jaar.
Opslaglimieten worden ingesteld op volume. Je resterende opslaglimieten voor 2020 worden bepaald op basis van je IPI tijdens twee weken scorecontrole: de week van 27 juli 2020 (week 31) en de week van 24 augustus 2020 (week 35). Je bent niet onderworpen aan beperkingen voor opslagvolumes als je Voorraadprestatie-index 500 of hoger is op een van deze controleweken.
Opslaglimieten zijn van toepassing op vier opslagtypen: standaardformaat, extra groot, kleding en schoeisel. Je kunt zien als welke opslagtypen je producten zijn gecategoriseerd en hoeveel kubieke meter ze innemen met behulp van Leeftijd voorraad bij FBA en het overzicht Leeftijd voorraad.
Als je geen opslagtype ziet in je opslagmonitor, komt dit doordat je een voor dat opslagtype een limiet van nul hebt.
Aanpassingen voor de opslaglimieten voor gevaarlijke producten (ontvlambaar en aerosol) worden afzonderlijk van andere opslagtypen behandeld. Zoek voor meer informatie naar 'gevaarlijke producten' in Seller Central en selecteer Veelgestelde vragen over gevaarlijke producten bovenaan het zoekvenster.
Voorbeeld: Een eenheid van 100 x 60 x 25 cm gedeeld door 1.000.000 = 0,15 kubieke meter.
Volgens het beleid voor FBA-limieten voor voorraadopslag kun je geen nieuwe zending naar Amazon maken voor een opslagtype totdat je voorraadniveau onder je limiet voor dat opslagtype is gedaald.
Als je huidige limiet voor voorraad van standaardformaat bijvoorbeeld 3 kubieke meter is en je 5 kubieke meter voorraad van standaardformaat hebt in een Amazon Fulfillment Center, kun je geen nieuwe voorraadzending van standaardformaat maken. Als je echter onder de opslaglimiet voor extra grote voorraad zit ligt, kun je zendingen van extra grote voorraad maken.
Als je meer voorraad verzendt dan je opslaglimiet toestaat, kan de extra voorraad worden geweigerd in het fulfillment center. Zie Vereisten voor verzending en routering voor meer informatie.
Overschotkosten voor opslag worden in rekening gebracht als je bestaande voorraad op een dag binnen een bepaalde maand de opslaglimiet voor elk opslagtype overschrijdt. Ga naar de Hulp-pagina Overage kosten voor meer informatie.
Er zijn drie manieren om de hoeveelheid voorraad die je hebt in een Amazon Fulfillment Center te verminderen:
Meer informatie in Voorraad verwijderen (overzicht).