Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Klantenrecensies

Notitie: Deze functie is alleen beschikbaar voor verkopers die eigenaar zijn van een merk. Als je geen toegang hebt tot deze functie, ben je niet geïdentificeerd als merkeigenaar.

Wat is de pagina Klantenrecensies?

De pagina Klantenrecensies biedt merken een eenvoudige manier om alle nieuwe klantenrecensies voor de producten van hun merk bij te houden en kopers een oplossing te bieden wanneer de sterbeoordeling lager is dan vier. Het monitoren van feedback van klanten kan belangrijk zijn om defecten in producten of productvermeldingen te identificeren en te corrigeren, en misbruik te detecteren en te melden. Ontevreden klanten ondersteuning of hulp bieden kan de klanttevredenheid verbeteren. Voordat je deze functie gebruikt, ga je naar Antwoorden op vragen over productrecensies.

Worden mijn klantenrecensies onmiddellijk op deze pagina weergegeven?

Recensies worden gepubliceerd op de pagina Klantenrecensies binnen 48 uur nadat de recensie op de productpagina wordt gepubliceerd en worden gedurende 90 dagen bewaard.

Wat doet de optie 'Markeren als voltooid'?

Merken kunnen het selectievakje linksboven in het dashboard Klantenrecensies van merken gebruiken om elke beoordeling te markeren als voltooid, waardoor de beoordeling uit de standaardweergave wordt verwijderd. Als je beoordelingen wilt bekijken die zijn gemarkeerd als voltooid binnen de bewaarperiode van 30 dagen, schakel je het filter Inclusief gemarkeerd als voltooid in en schakel je het selectievakje uit om de beoordeling te herstellen.

Hoe kan ik misbruik melden?

Als je een beoordeling ontdekt die niet voldoet aan ons beleid voor klantenrecensies of onze richtlijnen voor het maken van klantenrecensies, kun je misbruik melden via de productpagina. Als je misbruik wilt melden, klik je op de link Misbruik melden op de productpagina onder de beoordeling op het scherm (dit brengt je naar de beoordeling op de productpagina voor klanten) en klik je op de link Misbruik melden, waarna er een bevestigingsvak verschijnt waarin je op Melden moet klikken. We verwijderen elke beoordeling die in strijd is met ons beleid. In dat geval wordt deze ook verwijderd van de pagina Klantenrecensies.

De vervolgkeuzelijst Klantenrecensies wordt niet weergegeven op het tabblad Merken. Wat moet ik doen?

Als de vervolgkeuzelijst Klantenrecensies niet wordt weergegeven, moet de beheerder de gebruikersmachtigingen controleren en ervoor zorgen dat de Bekijken en wijzigen-machtigingen voor Klantenresencies beschikbaar zijn onder de kop Reclame. De gebruiker moet uitloggen en vervolgens opnieuw inloggen bij Seller Central.

Als de optie Klantenrecensies nog steeds niet wordt weergegeven, dien je een case in vanuit het Merkenregister-beheeraccount met het verzoek om toegang op merkvertegenwoordigersniveau voor de primaire gebruiker of beheerder.

Ga voor meer informatie naar Contact opnemen met klant.

Functie Contact opnemen met koper

Over functie Contact opnemen met koper

Klanten voelen zich meer verbonden met merken die rechtstreeks één-op-één interactie bieden, vooral voor ondersteuning na bestellingen. De functieContact opnemen met koper stelt merkeigenaren in staat om rechtstreeks contact op te nemen met klanten door te reageren op hun kritische klantenrecensies (één tot drie sterrecensies) en waar mogelijk oplossingen aan te bieden.

Geschiktheid

Om klantenrecensies van merken te bekijken, moet je een professioneel verkopersaccount hebben dat ook een merkvertegenwoordiger is in het Amazon-merkenregister .

Stapsgewijze handleiding

Stap 1: Navigeer naar Klantenrecensies van merken

Navigeer naar de optie Klantenrecensies op het tabblad Merken in Seller Central.

Stap 2: Filteren

Je kunt de klantenbeoordelingen filteren op Sterbeoordeling Merk (alleen van toepassing als de merkeigenaar een 'merkvertegenwoordiger' is voor meerdere merken) of Tijdsperiode met behulp van de filters in de rechterbovenhoek.

Stap 3: Contact opnemen met koper

Als je de geregistreerde verkoper bent van een transactie die heeft geleid tot een kritische recensie en als de beoordeling afkomstig is van een klant met een geverifieerde aankoop, dan is de optie Contact opnemen met koper rechtsboven in de kritische beoordeling zichtbaar.

Nadat je op Contact opnemen met koper hebt geklikt, krijg je twee opties:


  1. Terugbetaling uit coulantie: Bied een volledige terugbetaling aan uit coulantie
  2. Klantenservice: Neem contact op met je klant om eventuele productproblemen op basis van hun recensie te verklaren.

Stap 4: Selecteer een reden voor contact

Als je Terugbetaling uit coulantie selecteert, wordt er een geautomatiseerde e-mail gegenereerd waarin een volledige terugbetaling aan de klant wordt aangeboden.

Als je aanvullende informatie nodig hebt voordat je de klant kunt helpen, selecteer je Klantenservice als reden voor contact. Er wordt een geautomatiseerde e-mail gegenereerd waarin wordt gevraagd aan de klant of de verkoper contact mag opnemen via berichten koper-verkoper.

Klik op Versturen.

Notitie: E-mailsjablonen kunnen niet worden aangepast of gewijzigd.

Stap 5: Klant ontvangt merkbericht

Klanten kunnen het bericht bekijken in het Berichtencentrum op de pagina Je account. Wanneer een klant reageert op het bericht van de merkeigenaar, wordt in Seller Central een bericht koper-verkoper gegenereerd op de pagina Berichten.

Veelgestelde vragen

Waarom kan ik niet reageren op alle negatieve recensies?

Je kunt alleen antwoorden op de recensies die aan de volgende criteria voldoen:


  1. De aankoop is geverifieerd
  2. De bestelling is geplaatst in de afgelopen 12 maanden
  3. De bestelling is niet voor een digitaal abonnement
  4. De klant heeft zich niet afgemeld voor communicatie

Is er een communicatierichtlijn voor merken over klantcontact?

Het merk moet zich houden aan de communicatierichtlijnen in Seller Central. Merken mogen niet proberen de beoordelingen en feedback van klanten te beïnvloeden, bijvoorbeeld vragen om negatieve beoordelingen te verwijderen of positieve beoordelingen te plaatsen.


Klantenrecensies


Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates