Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Verzenden naar Amazon: Trackinggegevens

In deze stap kun je trackinggegevens voor je zendingen opgeven.

Zendingen van kleine pakketten

Als je gebruikmaakt van een verzendpartner van Amazon, genereren we de tracking-ID van de transportdienst voor je. Deze kun je in deze stap bekijken. Je hoeft geen actie te ondernemen.

Als je gebruikmaakt van een transportdienst die geen verzendpartner is en de transportdienst deze informatie met je deelt, geef je de tracking-ID's op voor alle dozen in je zendingen. Je kunt gegevens opgeven in de stap Trackinggegevens van Verzenden naar Amazon of op het tabblad Verzending traceren van de pagina Verzendingsoverzicht.

Ga als volgt te werk om tracking-ID's van de transportdienst op te geven met behulp van Verzenden naar Amazon:

  1. Selecteer in de laatste stap van de workflow, Trackinggegevens, de zending waarvoor je trackinggegevens wilt verstrekken.
  2. Gebruik een van de volgende methoden om tracking-ID's op te geven:
    • Voer de tracking-ID's afzonderlijk in.
    • Gebruik een streepjescodescanner om verzendstreepjescodes van het etiket van de doos te scannen. Ga voor meer informatie naar Overzicht van het verzendproces.
    • Upload de tracking-ID's voor een zending in bulk door Tracking-ID's in bulk uploaden te selecteren en vervolgens de stappen op de pagina Trackinggegevens te volgen.
  3. Zorg ervoor dat de tracking-ID's zijn toegewezen aan het juiste FBA-doos-ID-etiket op elke doos.
    Notitie: Volg alle waarschuwingen en aanwijzingen met betrekking tot het valideren van je invoeren om fouten bij het bijwerken van tracking-ID-gegevens te voorkomen.

Zodra je geldige trackinggegevens hebt ingevoerd, verandert de status van je zending van Klaar voor verzending naar Verzonden.

Palletzendingen met niet-verzendpartner

Als je niet-verzendpartner het vrachtfactureringsnummer (PRO) met je deelt, geef je deze informatie op de pagina Trackinggegevens op door de volgende stappen te volgen:

  1. Selecteer in de laatste stap van de workflow, Trackinggegevens, de zending waarvoor je trackinggegevens wilt verstrekken.
  2. Voer het PRO-/vrachtfactureringsnummer voor de zending in het tekstvak in.
    Notitie: Volg alle waarschuwingen en aanwijzingen met betrekking tot het valideren van je invoeren om fouten bij het bijwerken van tracking-ID-gegevens te voorkomen.

Zodra je geldige trackinggegevens hebt ingevoerd, verandert de status van je zending van Klaar voor verzending naar Verzonden.

Veelgestelde vragen

Waarom is het belangrijk om trackinggegevens te verstrekken?

Met de naam van de transportdienst, de verzendmethode en de trackinggegevens die je verstrekt, kunnen we alle scangebeurtenissen die de transportdienst ter beschikking heeft gesteld, doorgeven aan onze fulfillment centers. Dit helpt ons om je voorraad efficiënt te ontvangen, vertragingen tot een minimum te beperken en voorraad onderweg sneller beschikbaar te maken voor verkoop aan je klanten.

Hoe bewerk ik de naam van mijn transportdienst of tracking-ID?

Je kunt de naam van de transportdienst en trackinggegevens op elk moment bijwerken voordat je zending bij ons fulfillment center wordt bezorgd door de volgende stappen te volgen:

  1. Ga naar je zending vanuit de Wachtrij voor verzending via een van de volgende methoden:
    • Als de zending nog niet is verzonden, selecteer je deze in de lijst. Dit brengt je naar de laatste stap van de workflow Verzenden naar Amazon, Trackinggegevens.
    • Als de zending is verzonden, klik je op Zending traceren voor de zending die je wilt bijwerken. Dit brengt je naar de pagina Verzendingsoverzicht. Klik op het tabblad Gebeurtenissen traceren.
  2. Klik op Transportdienst wijzigen.
  3. Selecteer een nieuwe transportdienst in de lijst of selecteer Andere als je transportdienst niet in de lijst wordt vermeld. We voegen in de loop van de tijd meer transportdiensten toe aan de lijst.
  4. Klik op Bijwerken.

Notitie: Als je integrators zoals API's van Amazon Marketplace Web Service,(MWS) gebruikt, moet je bijgewerkte trackinggegevens indienen.

Wat moet ik doen als mijn transportdienst geen tracking-ID verstrekt?

We raden je aan transportdiensten te gebruiken die trackinggegevens verstrekken voor het leveren van zendingen. Deze transportdiensten bieden Amazon een realtime status en kunnen vertragingen bij de ontvangst en het risico dat voorraad niet aankomt tot een minimum beperken.

Voor internationale zendingen kan het meer dan een maand duren voordat mijn expediteur trackinggegevens verstrekt. Is dat te laat?

Nee. Voer de trackinggegevens voor de zending in zodra je transportdienst deze met je deelt, voordat je voorraad bij ons fulfillment center wordt bezorgd.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates