Nadat je de SKU-codes hebt geselecteerd en het aantal van elke SKU hebt bevestigd dat je wilt verzenden, kun je doorgaan met stap 2 in de workflow Verzenden naar Amazon, Zending bevestigen.
Ga als volgt te werk om de verzending te bevestigen:
Bezorging van kleine pakketten (SPD) is bedoeld voor items die zijn verpakt in verzenddozen die afzonderlijk zijn geëtiketteerd voor levering. Normaal gesproken zijn dit kleinere zendingen die worden verzonden via DHL, UPS, FedEx of lokale postdiensten .
Ga als volgt te werk om je bezorgingsaanvraag te voltooien:
De bezorging van minder dan een vrachtwagenlading (LTL) is bedoeld voor kisten of dozen die zijn vastgezet op pallets die zijn geëtiketteerd voor bezorging.
Ga als volgt te werk om je bezorgingsaanvraag te voltooien:
Ga voor meer informatie over het wijzigen of annuleren van je zending naar Een zending wijzigen of annuleren.
Je kunt de workflow op elk moment verlaten en later terugkeren naar de plaats waar je was gebleven. De plaatsingen in het fulfillment center voor je zending zijn echter slechts 24 uur geldig in afwachting van de verzendbevestiging. Als je de workflow verlaat en meer dan 24 uur later retourneert, zijn de bestemmingen voor je zending mogelijk veranderd. Je kunt slechts één open workflow tegelijk hebben.
Je kunt SKU-codes of aantallen wijzigen voordat je de verzending bevestigt. Je plaatsingsbestemmingen kunnen echter veranderen als je dit doet.
Zodra je de verzending hebt bevestigd, kun je geen nieuwe SKU-codes aan de zending toevoegen. Je kunt het aantal echter binnen bepaalde limieten wijzigen. Ga voor meer informatie naar Een zending wijzigen of annuleren. Als je wijzigingen wilt aanbrengen die de limieten overschrijden, moet je alle zendingen in de workflow annuleren en opnieuw beginnen.
Door ons te vertellen op welke datum je verwacht dat je je voorraad aan je transportdienst kunt afdragen, kunnen we ons voorbereiden op de aankomst van je voorraad en onnodige vertragingen voorkomen. Als je verwachte verzenddatum verandert nadat je je zending hebt bevestigd, kun je deze bijwerken in stap 3 van de workflow Dooslabels afdrukken.
Om je voorraad dichter bij klanten te plaatsen en de tijd voor het leveren van bestellingen voor je producten te verkorten, kunnen we de inhoud van je zending naar meer dan één bestemming sturen.
Wanneer je je zending bevestigt, ga je akkoord met de verzendbestemmingen en eventuele toepasselijke geschatte kosten voor verzending, voorbereiding en etikettering. Zodra je de zending hebt bevestigd, wordt er voor elke bestemming een zending-ID gegenereerd. Je kunt deze ID gebruiken om zendingsgegevens en tracking- en reconciliatiegegevens in je Wachtrij voor verzending te bekijken.
Je kunt de naam van zendingen wijzigen die je hebt bevestigd door onder elke naam van de zending te klikken op Naam wijzigen in stap 3, Dooslabels afdrukken.
Je kunt je zending annuleren door op de knop Zendingen en kosten ongeldig maken te klikken onderaan de workflow-pagina.
Voor zendingen van kleine pakketten heb je 24 uur de tijd om de verzendselecties en geaccepteerde kosten ongeldig te maken nadat je verzendselecties en geaccepteerde kosten hebt bevestigd en krijg je een volledige terugbetaling. Na de periode van 24 uur zal ongeldig maken ervoor zorgen dat alle zendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd, maar kun je de verzendkosten niet ongeldig maken. Je kunt zendingen van niet-verzendpartners op elk gewenst moment ongeldig maken. Ongeldig maken zorgt ervoor dat alle zendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd en de status Geannuleerd krijgen in je Wachtrij voor verzending. Ga voor meer informatie naar Je zending wijzigen of annuleren
Deze bètaversie van Verzenden naar Amazon ondersteunt geen verzendpartners van Amazon voor palletzendingen. Je moet een transportdienst boeken buiten Seller Central.
Als je een verzendpartner wilt gebruiken voor je palletzendingen, gebruik je een alternatieve workflow voor het maken van zendingen. Ga voor meer informatie naar Producten verzenden naar Amazon.