Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Verzenden naar Amazon: Verzending bevestigen

Nadat je de SKU-codes hebt geselecteerd en het aantal van elke SKU dat je wilt verzenden hebt bevestigd, kun je doorgaan met stap 2 in de workflow Verzenden naar Amazon, Verzending bevestigen.

Belangrijk: Je voorraad kan worden doorgestuurd naar meer dan één fulfillment center. De verzendgegevens op deze pagina in de workflow kunnen worden bijgewerkt als je ze niet binnen 24 uur bevestigt. Door de verzending te bevestigen, ga je akkoord met het verzenden van je verzending naar de toegewezen fulfillment centers en het betalen van eventuele toepasselijke geschatte kosten voor verzending, voorbereiding en etikettering.

Ga als volgt te werk om de verzending te bevestigen:


  1. Voer de verzenddatum voor de verzending in de workflow in. Door ons te vertellen op welke datum je verwacht dat je je voorraad aan je transportdienst kunt afdragen, kunnen we ons voorbereiden op de aankomst van je voorraad en onnodige vertragingen voorkomen.
  2. Je Verzendmethode selecteren. De verzendmethode verwijst naar de manier waarop je zending wordt vervoerd. Je kunt je voorraad verzenden als verzendingen van kleine pakketten of palletverzendingen.
Belangrijk: Zorg er bij het maken van je verzending voor dat je de juiste verzendmodus en het juiste verzendadres selecteert. Verzendingen die via een andere of meerdere verzendmodi of transportdiensten worden verzonden, kunnen problemen ondervinden wanneer de transportdienst een bezorgafspraak aanvraagt of kunnen bij het ophalen worden geweigerd.

Zendingen van kleine pakketten

Bezorging van kleine pakketten is bedoeld voor items die zijn verpakt in verzenddozen die afzonderlijk zijn geëtiketteerd voor levering. Normaal gesproken gaat dit om kleinere verzendingen die worden verzonden via DHL, UPS, FedEx of lokale postdiensten .

Ga als volgt te werk om je aanvraag voor bezorging van kleine pakketten te voltooien:

  1. Selecteer Bezorging van kleine pakketten als je gewenste verzendmodus.
  2. Selecteer je transportdienst. Je kunt profiteren van gereduceerde verzendkosten en geautomatiseerde tracking door een verzendpartner van Amazon te selecteren en verzendetiketten te kopen en af te drukken in de workflow. Je kunt ook een transportdienst gebruiken die geen partner is om verzending buiten Seller Central te boeken.
  3. Controleer de toegewezen verzendingen en eventuele toepasselijke geschatte kosten voor verzending, voorbereiding en etikettering, en klik op Verzending accepteren en bevestigen als alles er goed uitziet.

Palletverzendingen

Verzending met minder dan vrachtwagenlading (LTL) is voor kisten of dozen die zijn vastgezet op pallets die zijn gelabeld voor levering.

Ga als volgt te werk om uw aanvraag voor pallet bezorging te voltooien:

  1. Selecteer Minder dan een vrachtwagenlading als de door u gewenste verzendmethode.
  2. Controleer de toegewezen verzendingen en eventuele toepasselijke geschatte kosten voor voorbereiding en kosten en etikettering, en klik op Verzending accepteren en bevestigen als alles er goed uitziet.
Notitie: Deze bètaversie van Verzenden naar Amazon ondersteunt geen verzendpartners van Amazon voor palletzendingen. Als u een verzendpartner wilt gebruiken voor uw pallet verzendingen, gebruikt u een alternatieve workflow voor het maken van verzendingen. Ga voor meer informatie naar Producten verzenden naar Amazon.
Notitie: Voor meer informatie over het wijzigen of annuleren van uw verzending, zie Verzenden naar Amazon: Je verzending wijzigen of annuleren.

Paklijsten

Paklijsten zijn beschikbaar binnen zendingen bij stap 2: Verzending bevestigen. Klik op de link Inhoud bekijken in de rechterbenedenhoek van elke zending. Daar vinden verkopers de optie om de paklijst af te drukken als .csv. Paklijsten geven aan welke dozen bij elke zending passen.

Veelgestelde vragen

Kan ik midden in de workflow weggaan en terugkomen om de workflow te voltooien?

Je kunt de workflow op elk moment verlaten en later terugkeren naar de plaats waar je was gebleven. De plaatsingen in het fulfillment center voor je verzending zijn echter slechts 24 uur geldig in afwachting van de verzendbevestiging. Als je de workflow verlaat en meer dan 24 uur later retourneert, zijn de bestemmingen voor je verzending mogelijk veranderd. Je kunt slechts één open workflow tegelijk hebben.

Als je een nieuwe workflow start of overschakelt naar een andere workflow, kun je terugkeren naar deze workflow door op de link Actieve workflows te klikken en deze in de lijst te selecteren.

Kan ik SKU-codes of aantallen wijzigen?

Je kunt SKU-codes of aantallen wijzigen voordat je de verzending bevestigt. Je plaatsingsbestemmingen kunnen echter veranderen als je dit doet.

Zodra je de verzending hebt bevestigd, kun je geen nieuwe SKU-codes aan de verzending toevoegen. Je kunt het aantal van de bestaande SKU-codes echter binnen bepaalde limieten wijzigen. Zie Verzenden naar Amazon voor meer informatie: Je verzending wijzigen of annuleren. Als je wijzigingen wilt aanbrengen die de limieten overschrijden, moet je alle verzendingen in de workflow annuleren en opnieuw beginnen.

Waarom moet ik een verzenddatum opgeven?

Door ons te vertellen op welke datum je verwacht je voorraad aan je transportdienst af te dragen, kunnen we de aankomst van je voorraad plannen en onnodige vertragingen voorkomen Als je verwachte verzenddatum verandert nadat je je verzending hebt bevestigd, kun je deze bijwerken in stap 3 van de workflow, Doosetiketten afdrukken .

Wat gebeurt er als ik een verzending bevestig?

Wanneer je je zending bevestigt, ga je akkoord met de verzendbestemmingen en eventuele toepasselijke geschatte kosten voor verzending, voorbereiding en etikettering. Zodra je de zending hebt bevestigd, wordt er voor elke bestemming een zending-ID gegenereerd. Je kunt deze ID gebruiken om verzendingsgegevens en tracking- en reconciliatiegegevens in je Wachtrij voor verzending te bekijken.

Wat als ik de naam van mijn zending wil wijzigen?

Je kunt de naam van zendingen wijzigen die je hebt bevestigd door onder elke naam van de zending te klikken op Naam wijzigen in stap 3, Doosetiketten afdrukken.

Wat als ik mijn verzending moet annuleren?

Voor verzendingen van kleine pakketten heb je 24 uur de tijd om de verzendselecties en geaccepteerde kosten ongeldig te maken nadat je verzendselecties en geaccepteerde kosten van de Amazon-verzendpartner hebt bevestigd en krijg je een volledige terugbetaling. Na de periode van 24 uur zal ongeldig maken ervoor zorgen dat alle zendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd, maar kun je de verzendkosten niet ongeldig maken. Je kunt zendingen van transportdiensten die geen verzendpartner zijn op elk gewenst moment ongeldig maken. Ongeldig maken zorgt ervoor dat alle zendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd en de status Geannuleerd krijgen in je Wachtrij voor verzending. Ga voor meer informatie naar Je verzending wijzigen of annuleren

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates