Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Verzenden naar Amazon: Verzending bevestigen

Nadat je de SKU-codes hebt geselecteerd en het aantal van elke SKU hebt bevestigd dat je wilt verzenden, kun je doorgaan met stap 2 in de workflow Verzenden naar Amazon, Zending bevestigen.

Belangrijk: Je voorraad kan worden doorgestuurd naar meer dan één fulfillment center. De verzendgegevens op deze pagina in de workflow kunnen worden bijgewerkt als je ze niet binnen 24 uur bevestigt. Door de verzending te bevestigen, ga je akkoord met de toegewezen zendingen en eventuele toepasselijke geschatte kosten voor verzending, voorbereiding en etikettering.

Ga als volgt te werk om de verzending te bevestigen:


  1. Voer de Verzenddatum in. Door ons te vertellen op welke datum je verwacht dat je je voorraad aan je transportdienst kunt afdragen, kunnen we ons voorbereiden op de aankomst van je voorraad en onnodige vertragingen voorkomen.
  2. Je Verzendmethode selecteren De verzendmethode verwijst naar de manier waarop je zending wordt vervoerd. Je kunt je voorraad verzenden als zendingen van kleine pakketten of palletzendingen.
Belangrijk: Zorg er bij het maken van je zending voor dat je de juiste verzendmodus en het juiste verzendadres selecteert. Zendingen die via een andere of meerdere verzendmodi of transportdiensten worden verzonden, kunnen problemen ondervinden wanneer de transportdienst een bezorgafspraak aanvraagt of kunnen bij het ophalen worden geweigerd.

Zendingen van kleine pakketten

Bezorging van kleine pakketten (SPD) is bedoeld voor items die zijn verpakt in verzenddozen die afzonderlijk zijn geëtiketteerd voor levering. Normaal gesproken zijn dit kleinere zendingen die worden verzonden via DHL, UPS, FedEx of lokale postdiensten .

Ga als volgt te werk om je bezorgingsaanvraag te voltooien:

  1. Selecteer Bezorging van kleine pakketten als je gewenste verzendmethode.
  2. Selecteer je transportdienst. Je kunt profiteren van gereduceerde verzendkosten en geautomatiseerde tracking door een verzendpartner van Amazon te selecteren en verzendetiketten te kopen en af te drukken in de workflow. Je kunt ook een transportdienst gebruiken die geen partner is om verzending buiten Seller Central te boeken.
  3. Controleer de toegewezen zendingen en eventuele toepasselijke geschatte kosten voor verzending, voorbereiding en etikettering, en klik op Verzending accepteren en bevestigen als alles er goed uitziet.

Palletzendingen

De bezorging van minder dan een vrachtwagenlading (LTL) is bedoeld voor kisten of dozen die zijn vastgezet op pallets die zijn geëtiketteerd voor bezorging.

Ga als volgt te werk om je bezorgingsaanvraag te voltooien:

  1. Selecteer LTL als je gewenste verzendmethode.
  2. Controleer de toegewezen zendingen en eventuele toepasselijke geschatte voorbereidings- en etiketteringskosten en klik op Verzending accepteren en bevestigen als alles er goed uitziet.
Notitie: Deze bètaversie van Verzenden naar Amazon ondersteunt geen verzendpartners van Amazon voor palletzendingen. Als je een verzendpartner wilt gebruiken voor je palletzendingen, gebruik je een alternatieve workflow voor het maken van zendingen. Ga voor meer informatie naar Producten verzenden naar Amazon.

Ga voor meer informatie over het wijzigen of annuleren van je zending naar Een zending wijzigen of annuleren.

Veelgestelde vragen

Kan ik midden in de workflow weggaan en terugkomen om de workflow te voltooien?

Je kunt de workflow op elk moment verlaten en later terugkeren naar de plaats waar je was gebleven. De plaatsingen in het fulfillment center voor je zending zijn echter slechts 24 uur geldig in afwachting van de verzendbevestiging. Als je de workflow verlaat en meer dan 24 uur later retourneert, zijn de bestemmingen voor je zending mogelijk veranderd. Je kunt slechts één open workflow tegelijk hebben.

Kan ik SKU-codes of aantallen wijzigen?

Je kunt SKU-codes of aantallen wijzigen voordat je de verzending bevestigt. Je plaatsingsbestemmingen kunnen echter veranderen als je dit doet.

Zodra je de verzending hebt bevestigd, kun je geen nieuwe SKU-codes aan de zending toevoegen. Je kunt het aantal echter binnen bepaalde limieten wijzigen. Ga voor meer informatie naar Een zending wijzigen of annuleren. Als je wijzigingen wilt aanbrengen die de limieten overschrijden, moet je alle zendingen in de workflow annuleren en opnieuw beginnen.

Waarom moet ik een verzenddatum opgeven?

Door ons te vertellen op welke datum je verwacht dat je je voorraad aan je transportdienst kunt afdragen, kunnen we ons voorbereiden op de aankomst van je voorraad en onnodige vertragingen voorkomen. Als je verwachte verzenddatum verandert nadat je je zending hebt bevestigd, kun je deze bijwerken in stap 3 van de workflow Dooslabels afdrukken.

Wordt de inhoud van mijn zending opgesplitst over meerdere bestemmingen?

Om je voorraad dichter bij klanten te plaatsen en de tijd voor het leveren van bestellingen voor je producten te verkorten, kunnen we de inhoud van je zending naar meer dan één bestemming sturen.

Notitie: Er kunnen momenten zijn dat je twee zending-ID's hebt voor hetzelfde fulfillment center. Dit kan gebeuren als je zending gemengde voorbereidings- of etiketteringseigenaren heeft of als een deel van je voorraad als gevaarlijke goederen wordt beschouwd. Zorg ervoor dat je de juiste FBA-zendingsetiketten aanbrengt voor elke afzonderlijke zending-ID.

Wat gebeurt er als ik een zending bevestig?

Wanneer je je zending bevestigt, ga je akkoord met de verzendbestemmingen en eventuele toepasselijke geschatte kosten voor verzending, voorbereiding en etikettering. Zodra je de zending hebt bevestigd, wordt er voor elke bestemming een zending-ID gegenereerd. Je kunt deze ID gebruiken om zendingsgegevens en tracking- en reconciliatiegegevens in je Wachtrij voor verzending te bekijken.

Wat als ik de naam van mijn zending wil wijzigen?

Je kunt de naam van zendingen wijzigen die je hebt bevestigd door onder elke naam van de zending te klikken op Naam wijzigen in stap 3, Dooslabels afdrukken.

Wat als ik mijn zending moet annuleren?

Je kunt je zending annuleren door op de knop Zendingen en kosten ongeldig maken te klikken onderaan de workflow-pagina.

Voor zendingen van kleine pakketten heb je 24 uur de tijd om de verzendselecties en geaccepteerde kosten ongeldig te maken nadat je verzendselecties en geaccepteerde kosten hebt bevestigd en krijg je een volledige terugbetaling. Na de periode van 24 uur zal ongeldig maken ervoor zorgen dat alle zendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd, maar kun je de verzendkosten niet ongeldig maken. Je kunt zendingen van niet-verzendpartners op elk gewenst moment ongeldig maken. Ongeldig maken zorgt ervoor dat alle zendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd en de status Geannuleerd krijgen in je Wachtrij voor verzending. Ga voor meer informatie naar Je zending wijzigen of annuleren

Hoe boek ik een transportdienst voor mijn palletzendingen?

Deze bètaversie van Verzenden naar Amazon ondersteunt geen verzendpartners van Amazon voor palletzendingen. Je moet een transportdienst boeken buiten Seller Central.

Als je een verzendpartner wilt gebruiken voor je palletzendingen, gebruik je een alternatieve workflow voor het maken van zendingen. Ga voor meer informatie naar Producten verzenden naar Amazon.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates