Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Over Je experimenten beheren

Met Je experimenten beheren kun je A/B-tests (ook bekend als gesplitste tests) uitvoeren op de content van de productvermeldingen van je merk. Met experimenten kun je twee versies van content met elkaar vergelijken, zodat je kunt zien welke beter presteert. Aan het einde van een experiment kun je bekijken welke versie het beste heeft gepresteerd en kun je vervolgens de winnende content publiceren. Door het uitvoeren van de experimenten kun je leren hoe je betere content kunt bouwen die je klanten aanspreekt en waarmee je meer omzet kunt stimuleren.

Tijdens het experiment worden klanten die de content van je ASIN bekijken willekeurig opgesplitst in twee groepen. De ene groep ziet versie A van content, terwijl de andere versie B ziet, tijdens het hele experiment. Dit betekent dat de content in de loop van de tijd niet roteert. In plaats daarvan worden beide versies van content altijd weergegeven tijdens het experiment, maar voor verschillende groepen klanten. Klanten in de experimentele groep zien je content overal waar deze beschikbaar is. Een wetenschappelijke producttitel wordt bijvoorbeeld weergegeven in de zoekresultaten, op de productpagina van het ASIN en in de winkelwagen/bij het betalen. (Opmerking: Experimenten hebben geen invloed op de zoekranglijst.)

Contenttypen die beschikbaar zijn voor experimenteren

Er zijn twee contenttypen beschikbaar om op te experimenteren: productafbeeldingen en producttitels. We lanceren binnenkort de mogelijkheid om te experimenteren met A+ content (door het merk geschreven content op de productpagina die het unieke merkverhaal beschrijft en verbeterde afbeeldingen en tekstplaatsingen bevat).

Klanten gebruiken producttitels en afbeeldingen bij het beoordelen van zoekresultaten om te bepalen welke productpagina's ze moeten bezoeken. Zo kunnen producttitels en afbeeldingen worden gebruikt om je content te optimaliseren en verkeer te genereren naar je productvermeldingen.

Geschiktheid

Toelatingseisen voor merken: Om experimenten uit te voeren, moet je eigenaar zijn van een merk. Dat betekent dat je werkzaam bent zijn bij het merk en verantwoordelijk bent voor het verkopen van het merk in de Amazon Store. Bovendien moet je, om te kunnen experimenteren, ten minste één in aanmerking komend ASIN hebben op basis van verkeer (zie volgend deel).

Geschiktheid van ASIN: Een ASIN komt in aanmerking als het tot je merk behoort en de afgelopen weken voldoende verkeer heeft gegenereerd om in aanmerking te komen voor experimenteren. We laten je alleen experimenteren met ASIN-codes met veel verkeer om de kans te vergroten dat je aan het einde van het experiment met vertrouwen een winnaar kunt bepalen. Afhankelijk van de categorie kunnen ASIN-codes met veel verkeer enkele tientallen bestellingen per week of meer krijgen. Wanneer je een ASIN selecteert om op te experimenteren, toont MYE de geschiktheidsstatus van de meeste ASIN-codes van de kandidaten, maar houd er rekening mee dat ASIN-codes met zeer weinig verkeer mogelijk helemaal niet worden weergegeven.

Als een ASIN niet in aanmerking komt omdat het niet veel verkeer genereert, overweeg dan om meer verkeer te genereren met advertenties of op een andere manier.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates