Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Veelgestelde vragen over creditcard verkoper

Veelgestelde vragen over creditcard verkoper

1. Hoe voeg ik een nieuwe creditcard toe?

Je kunt een nieuwe creditcard toevoegen door de onderstaande stappen te volgen:

  1. Ga naar Instellingen en klik op Accountgegevens.
  2. Selecteer in Betaalgegevens de optie Methoden voor in rekening brengen.
  3. Klik bij de creditcard die je wilt vervangen op Methode voor in rekening brengen vervangen en selecteer de store waarvoor je een nieuwe methode voor in rekening brengen wilt toewijzen.
  4. Selecteer een optie om een Nieuwe methode voor in rekening brengen toe te voegen. Voer de gevraagde informatie precies in zoals deze op je creditcardafschrift staat.

2. Hoelang duurt het om mijn creditcard te verifiëren?

Normaal gesproken duurt het minder dan twee minuten om je creditcard te verifiëren. Afhankelijk van de kaartuitgever en het netwerk kan het echter tot 48 uur duren voordat Amazon je verkopersaccount heeft bijgewerkt met nieuwe creditcardgegevens. Soms kun je worden doorgestuurd naar jouw financiële instelling om je kaart met een beveiligingsvraag te verifiëren, voordat je naar Amazon wordt teruggestuurd. Voor elke kaart die je bij Amazon opgeeft en voor elke store waarin je wilt verkopen kan een aparte beveiligingsvraag worden gesteld om te verifiëren of je de kaarthouder bent.

3. Kan ik verschillende creditcards gebruiken in verschillende Amazon-stores?

Ja, je kunt verschillende creditcards gebruiken in verschillende Amazon-winkels.

4. Waarom zie ik een klein bedrag op mijn creditcard nadat ik deze heb toegevoegd?

Wanneer je een nieuwe kaart invoert of een eerder toegevoegde kaart toewijst aan een store, kan Amazon je financiële instelling vragen een klein bedrag te autoriseren. Amazon brengt het bedrag niet daadwerkelijk in rekening. We voltooien het autorisatieproces voor alle Amazon-stores waar je geregistreerd bent om te verkopen. Afhankelijk van je financiële instelling kan de autorisatie al dan niet worden weergegeven als in behandeling zijnde kosten. De autorisatie verdwijnt binnen 3-5 werkdagen van je creditcardafschrift, afhankelijk van het beleid van je financiële instelling.

5. Hoe kan ik een creditcard verwijderen?

Als je creditcard niet wordt gebruikt als methode voor in rekening brengen in een van de Amazon-stores waar je verkoopt, kun je de kaart verwijderen door de onderstaande stappen te volgen:

  1. Ga naar Instellingen en klik op Accountgegevens.
  2. Selecteer in Betaalgegevens de optie Methodes voor in rekening brengen.
  3. Klik op Methode voor in rekening brengen beheren om alle creditcards te bekijken die je hebt toegevoegd.
  4. Klik op Verwijderen om een creditcard te verwijderen. Houd er rekening mee dat als een kaart momenteel is gekoppeld aan een van de Amazon-stores, deze wordt weergegeven als 'Actief' en niet kan worden verwijderd.

6. Hoe weet ik of de verificatie van mijn creditcard is mislukt?

Als de verificatie van je creditcard mislukt, verschijnt er een banner in je verkopersaccount waarop staat dat je een geldige creditcard nodig hebt om door te gaan met verkopen via Amazon. Je ontvangt ook een e-mail na de verificatiefout. Als je creditcard als ongeldig wordt vermeld, kun je je productvermelding, voorraad en verzending niet beheren en geen vergoedingen van Amazon ontvangen.

7. Waarom moet ik een beveiligingscode invoeren?

Om te voorkomen dat je kaart wordt gebruikt door een onbevoegde partij op Amazon, kan je financiële instelling je vragen een beveiligingsverificatie te voltooien voordat je creditcard wordt geautoriseerd. In dit geval wordt je mogelijk gevraagd om een unieke beveiligingscode in te voeren voordat je de verificatie voltooit. De code wordt naar jou verzonden via sms, e-mail of token, afhankelijk van welke optie je bij je financiële instelling hebt ingesteld. Je financiële instelling kan je ook vragen om de transactie te verifiëren met behulp van vingerafdruk- of gezichtsherkenningstechnologie, als je deze al gebruikt.

Als er zich een probleem voordoet met je beveiligingsverificatie, kun je de verificatie opnieuw proberen door de aanwijzingen in je methode voor in rekening brengen te volgen en voor het volgende te zorgen:

  1. De ingevoerde naam en de naam op je kaart komen overeen. De financiële instelling stuurt alleen een code naar de eigenaar van de kaart.
  2. Je voert de juiste code in wanneer daarom wordt gevraagd. Een veelvoorkomende fout is om het telefoonnummer in te voeren waarvan de code wordt verzonden, in plaats van de code zelf.
  3. Je persoonlijke informatie in accountgegevens moet bijgewerkt zijn.

Als je nog steeds een foutmelding krijgt of de verificatie niet kunt voltooien, neem dan contact op met je financiële instelling of bezoek je lokale vestiging, omdat ze mogelijk meer informatie kunnen verstrekken over het probleem met je verificatie. Probeer vervolgens het proces opnieuw te voltooien. Het kan tot 48 uur duren voordat je kaart is geautoriseerd. Als je problemen met je kaart blijft ondervinden, raden we je aan een andere creditcard in te voeren.

8. Waarom staat mijn creditcard als ongeldig vermeld?

We verifiëren je creditcard op basis van de volgende vereisten. Als je niet voldoet aan een of meer van de onderstaande vereisten, wordt je kaart door Amazon geweigerd.

  • Het nummer dat je hebt ingevoerd moet overeenkomen met het nummer op je creditcard.
  • Het factuuradres dat je hebt ingevoerd moet overeenkomen met het factuuradres op je creditcardafschrift.
  • De CVV-code die je hebt ingevoerd moet overeenkomen met de code op je creditcard.
  • De vervaldatum van de kaart moet minstens 6 maanden in de toekomst liggen vanaf het moment dat je de kaart toevoegt.
  • De naam van de kaarthouder die je hebt ingevoerd, moet overeenkomen met de naam van de kaarthouder op je creditcard (in het Latijnse alfabet).
  • De kaart mag geen vooruitbetaalde of virtuele kaart of een cadeaubon zijn.
  • De kaart moet in rekening worden gebracht in de valuta van de Amazon-store(s) waarvoor de kaart wordt verstrekt.
  • De kaart moet voldoende kredietlimiet hebben om de afschrijving te betalen.
  • Als je financiële instelling je vraagt om een unieke beveiligingscode in te voeren, moet de code die je hebt ingevoerd overeenkomen met de code die via sms, e-mail of token naar de kaarthouder is verzonden.

Als je kaart voldoet aan alle bovenstaande vereisten, maar nog steeds als ongeldig wordt vermeld, raden we je aan een andere kaart te proberen of contact op te nemen met je financiële instelling voor hulp. Als je ten minste twee verschillende creditcards hebt geprobeerd die aan de bovenstaande vereisten voldoen en ze allemaal zijn geweigerd, neem dan contact op met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners van Amazon voor hulp.

9. Mijn creditcard heeft in het verleden gewerkt, maar de verificatie is nu mislukt. Waarom is dat gebeurd?

Er kan een verificatiefout optreden bij een kaart die in het verleden heeft gewerkt als de vervaldatum van de kaart bijna is verstreken of al is verstreken, of als aanvullende wijzigingen of beperkingen op de kaart worden toegepast door de financiële instelling of de kaarthouder. Misschien heb je bijvoorbeeld je factuuradres bijgewerkt of heeft je bank besloten het gebruik van je kaart op Amazon niet te honoreren. We raden je aan een andere kaart te proberen of contact op te nemen met je financiële instelling voor hulp.

10. Mijn kaart is geldig in sommige Amazon-stores, maar in andere niet. Waarom?

Mogelijk staat je financiële instelling het gebruik van je creditcard alleen in bepaalde landen toe. Hierdoor kan het zijn dat dezelfde creditcard in sommige stores door Amazon wordt gehonoreerd, maar in andere niet. Neem contact op met je financiële instelling om te bepalen in welke landen je kaart in aanmerking komt voor gebruik.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates