Je kunt een nieuwe creditcard toevoegen door de onderstaande stappen te volgen:
Normaal gesproken duurt het minder dan twee minuten om je creditcard te verifiëren. Afhankelijk van de kaartuitgever en het netwerk kan het echter tot 48 uur duren voordat Amazon je verkopersaccount heeft bijgewerkt met nieuwe creditcardgegevens. Soms kun je worden doorgestuurd naar jouw financiële instelling om je kaart met een beveiligingsvraag te verifiëren, voordat je naar Amazon wordt teruggestuurd. Voor elke kaart die je bij Amazon opgeeft en voor elke store waarin je wilt verkopen kan een aparte beveiligingsvraag worden gesteld om te verifiëren of je de kaarthouder bent.
Ja, je kunt verschillende creditcards gebruiken in verschillende Amazon-winkels.
Wanneer je een nieuwe kaart invoert of een eerder toegevoegde kaart toewijst aan een store, kan Amazon je financiële instelling vragen een klein bedrag te autoriseren. Amazon brengt het bedrag niet daadwerkelijk in rekening. We voltooien het autorisatieproces voor alle Amazon-stores waar je geregistreerd bent om te verkopen. Afhankelijk van je financiële instelling kan de autorisatie al dan niet worden weergegeven als in behandeling zijnde kosten. De autorisatie verdwijnt binnen 3-5 werkdagen van je creditcardafschrift, afhankelijk van het beleid van je financiële instelling.
Als je creditcard niet wordt gebruikt als methode voor in rekening brengen in een van de Amazon-stores waar je verkoopt, kun je de kaart verwijderen door de onderstaande stappen te volgen:
Als de verificatie van je creditcard mislukt, verschijnt er een banner in je verkopersaccount waarop staat dat je een geldige creditcard nodig hebt om door te gaan met verkopen via Amazon. Je ontvangt ook een e-mail na de verificatiefout. Als je creditcard als ongeldig wordt vermeld, kun je je productvermelding, voorraad en verzending niet beheren en geen vergoedingen van Amazon ontvangen.
Om te voorkomen dat je kaart wordt gebruikt door een onbevoegde partij op Amazon, kan je financiële instelling je vragen een beveiligingsverificatie te voltooien voordat je creditcard wordt geautoriseerd. In dit geval wordt je mogelijk gevraagd om een unieke beveiligingscode in te voeren voordat je de verificatie voltooit. De code wordt naar jou verzonden via sms, e-mail of token, afhankelijk van welke optie je bij je financiële instelling hebt ingesteld. Je financiële instelling kan je ook vragen om de transactie te verifiëren met behulp van vingerafdruk- of gezichtsherkenningstechnologie, als je deze al gebruikt.
Als er zich een probleem voordoet met je beveiligingsverificatie, kun je de verificatie opnieuw proberen door de aanwijzingen in je methode voor in rekening brengen te volgen en voor het volgende te zorgen:
Als je nog steeds een foutmelding krijgt of de verificatie niet kunt voltooien, neem dan contact op met je financiële instelling of bezoek je lokale vestiging, omdat ze mogelijk meer informatie kunnen verstrekken over het probleem met je verificatie. Probeer vervolgens het proces opnieuw te voltooien. Het kan tot 48 uur duren voordat je kaart is geautoriseerd. Als je problemen met je kaart blijft ondervinden, raden we je aan een andere creditcard in te voeren.
We verifiëren je creditcard op basis van de volgende vereisten. Als je niet voldoet aan een of meer van de onderstaande vereisten, wordt je kaart door Amazon geweigerd.
Als je kaart voldoet aan alle bovenstaande vereisten, maar nog steeds als ongeldig wordt vermeld, raden we je aan een andere kaart te proberen of contact op te nemen met je financiële instelling voor hulp. Als je ten minste twee verschillende creditcards hebt geprobeerd die aan de bovenstaande vereisten voldoen en ze allemaal zijn geweigerd, neem dan contact op met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners van Amazon voor hulp.
Er kan een verificatiefout optreden bij een kaart die in het verleden heeft gewerkt als de vervaldatum van de kaart bijna is verstreken of al is verstreken, of als aanvullende wijzigingen of beperkingen op de kaart worden toegepast door de financiële instelling of de kaarthouder. Misschien heb je bijvoorbeeld je factuuradres bijgewerkt of heeft je bank besloten het gebruik van je kaart op Amazon niet te honoreren. We raden je aan een andere kaart te proberen of contact op te nemen met je financiële instelling voor hulp.
Mogelijk staat je financiële instelling het gebruik van je creditcard alleen in bepaalde landen toe. Hierdoor kan het zijn dat dezelfde creditcard in sommige stores door Amazon wordt gehonoreerd, maar in andere niet. Neem contact op met je financiële instelling om te bepalen in welke landen je kaart in aanmerking komt voor gebruik.