Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Het meeste uit je Aanbiedingen halen

Lightning Deals en 7-daagse Aanbiedingen zijn tijdgebonden promotieaanbiedingen waarbij een product wordt weergegeven op de Aanbiedingspagina van Amazon. Je kunt het Lightning Dashboard Aanbiedingen gebruiken om tegen een vergoeding 7-daagse Aanbiedingen in te dienen. Voor alle voorgestelde Lightning Deals en 7-daagse Aanbiedingen is toestemming van Amazon vereist om op de Aanbiedingspagina van Amazon te kunnen worden uitgevoerd. Zie de Hulppagina's voor Aanbiedingen voor meer informatie.

Wanneer je je Aanbiedingen kiest en aanmaakt, houd dan rekening met de volgende tips om het succes van je Aanbieding te verbeteren:

Voordat je je Aanbieding aanmaakt

  • Verbeterde merkinhoud: Merkeigenaren kunnen Verbeterde merkinhoud toevoegen aan hun productvermeldingen door de productbeschrijving te verbeteren met extra afbeeldingen en tekst. Deze functie is alleen beschikbaar voor verkopers die zijn goedgekeurd als merkeigenaren via het Amazon Merkenregister-proces.
  • Je Aanbieding bij de juiste klanten laten verschijnen: Zorg ervoor dat je producten in de juiste categorie worden vermeld. De categorie waarin het ASIN of het parent ASIN op Amazon wordt vermeld, is ook de categorie waarin de aanbieding wordt weergegeven op de pagina Aanbiedingen van vandaag. Als je je producten in de juiste categorie vermeldt, zorg je ervoor dat ze bij de juiste klanten verschijnen wanneer ze op afdeling filteren binnen de Aanbiedingen van vandaag.
  • Seizoensgebonden: Alle producten hebben een optimale tijd van het jaar om aan klanten te worden verkocht. Kies de week die het beste de seizoensgebondenheid van je product optimaliseert.
  • Concurrentie op Amazon: Je Aanbieding is mogelijk het best geprijsde product op Amazon, maar overweeg of de prijs concurrerend is voor vergelijkbare producten van andere merken en verkopers.
  • Prijzen buiten Amazon: De voorgestelde prijs zorgt ervoor dat je product het best geprijsde product is in Amazon Stores. Overweeg echter of de Aanbiedingsprijs concurrerend is ten opzichte van prijzen op websites buiten Amazon.

Na het aanmaken van een Aanbieding

  • Controleer de status van je Aankomende aanbiedingen: Controleer je komende aanbiedingen zorgvuldig vanuit het Dashboard Aanbiedingen in de dagen voorafgaand aan de startdatum van de aanbieding om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de geschiktheidsvereisten. Als één van je geplande Aanbiedingen wordt onderdrukt, moet je de juiste updates voor de Aanbieding uitvoeren binnen het Dashboard Aanbiedingen . Zie Problemen met onderdrukte en Live Aanbiedingen oplossen voor meer informatie.
  • Controleer de pagina Aankomende Aanbiedingen op Amazon: Je Aanbieding wordt weergegeven in het gedeelte Aankomend van Aanbiedingen van vandaag 24 uur voordat je Aanbieding gepland staat om uitgevoerd te worden. Gebruik dit venster van 24 uur om je aankomende Aanbiedingen te controleren. Elke aanbieding die wordt onderdrukt, moet 25 uur voor de geplande starttijd worden hersteld, anders wordt deze niet weergegeven in het gedeelte Aankomende aanbiedingen en kan mogelijk worden geannuleerd. Hieronder vind je enkele nuttige tips:
    • Je aankomende Aanbiedingen verschijnen in de verwachte categorie. Zoek je aankomende aanbiedingen met behulp van de filters Afdeling en Beschikbaarheid in Aanbiedingen van vandaag om ervoor te zorgen dat klanten deze kunnen zien.
    • De afbeelding van de Aanbieding is van goede kwaliteit en vertegenwoordigt het product nauwkeurig. Je kunt de afbeelding van de aanbieding indien nodig bijwerken vanuit Seller Central.
    • De Aanbiedingsprijs biedt klanten een geweldige korting. Je kunt het kortingspercentage verhogen door je Aanbiedingsprijs te verlagen en je Aanbiedingshoeveelheid te verhogen, zodat meer klanten je Aanbieding kunnen kopen.
  • Breng geen wijzigingen aan in ASIN-codes: Voor Aanbiedingen in de status Aankomend, breng geen grote wijzigingen aan in de ASIN-codes of parent ASIN die deel uitmaken van de Aanbieding. Dit omvat:
    • Prijsbewerkingen: Als je de prijs voor een ASIN(-codes) die deel uitmaken van de Aanbieding verlaagt, moet je mogelijk ook de Aanbiedingsprijs voor dezelfde ASIN-codes verlagen om onderdrukking van de Aanbieding te voorkomen.
    • Productvermeldingen verwijderen of sluiten: Wijziging de status van ASIN-codes die deel uitmaken van Aanbiedingen niet naar Gesloten binnen de pagina Voorraad beheren. Als je dit doet, wordt elke Aanbieding die momenteel is gepland voor dat ASIN geannuleerd. Geannuleerde Aanbiedingen kunnen niet opnieuw worden geactiveerd.
    • Nieuwe child ASIN-codes aanmaken: Nadat de Aanbieding is ingediend moet je voor Aanbiedingen die variaties bevatten geen nieuwe child ASIN-codes meer aanmaken of toewijzen aan de Variatiefamilie. Als je dit toch doet, wordt de bestaande Aanbieding opnieuw gevalideerd met de nieuwe child ASIN-codes, waardoor de Aanbieding wordt onderdrukt of geannuleerd.
Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates