Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Dashboard Zoekcatalogusprestaties

Notitie: Merkanalyse is een functie waar merken van kunnen profiteren. Deze functie is alleen beschikbaar voor verkopers die eigenaar zijn van een merk. Je moet intern werkzaam zijn bij het merk en verantwoordelijk zijn voor het verkopen van het merk in de Amazon-store. Als je geen toegang hebt tot Merkanalyse, ga je naar Geschiktheid voor merkvoordelen en klik je op Mijn geschiktheid beoordelen om je status te corrigeren en toegang te krijgen tot alle merkvoordelen, waaronder Merkanalyse.

Als je de foutmelding 'Je hebt geen machtiging om deze pagina te openen' ziet, vraag dan de beheerder van je primaire account om je een machtiging te verlenen voor 'Amazon-merkanalyse' op de pagina Algemene gebruikersmachtigingen.

Het dashboard Zoekcatalogusprestaties laat merkeigenaren zien hoe de ASIN-codes in hun catalogus presteren tijdens de verkooptrechter, waarbij de aandacht vooral ligt op zoekprestaties.

Welke informatie vind je in het dashboard Zoekcatalogusprestaties?

Het dashboard Zoekcatalogusprestaties geeft statistieken weer over hoe klanten met je producten omgaan wanneer ze zoeken om te shoppen. Deze statistieken omvatten zoekimpressies, klikken, toevoegen aan winkelwagen en aankopen.

Elke rij van het overzicht vertegenwoordigt de prestaties van een ASIN in je catalogus, samengevoegd voor alle query's, voor een geselecteerde periode. Het totale aantal producten varieert op basis van de grootte van je catalogus.

Elke statistische waarde omvat organische en gesponsorde producten die afkomstig zijn van de pagina met zoekresultaten voor alle klanten. Verkeer van widgets op de zoekpagina, zoals 'Best beoordeeld' of 'Nieuw binnen', is uitgesloten.

Hoe rapporteer ik ASIN-codes die niet tot ons merk behoren of ASIN-codes die op het dashboard ontbreken?

Als je ASIN-codes wilt rapporteren die niet tot je merk behoren of ASIN-codes die ontbreken, open je een case bij het merkenregister . Vermeld je verkopers-ID, merknaam en lijst met ASIN-codes waarop dit van toepassing is.

Wat betekent de waarde '-'?

De statistische waarde '-' betekent dat de gegevens niet beschikbaar zijn. Dit gebeurt wanneer er geen gegevens zijn vastgelegd voor de geselecteerde periode of als de statistiek pas is toegevoegd.

Hoe worden impressies berekend? Welke acties zijn inbegrepen of uitgesloten als impressie?

Elke keer dat het ASIN wordt weergegeven op de pagina met zoekresultaten telt als een impressie. Ga naar Woordenlijst statistiek voor meer informatie over nauwkeurige definities voor elke dashboardstatistiek.

Waarom komen deze statistieken niet overeen met de statistieken die ik zie op andere dashboards?

De statistieken in het dashboard Zoekcatalogusprestaties vervangen geen statistieken in andere Amazon-overzichten, inclusief reclamedashboards. Het doel van dit dashboard is om de prestaties van je merk in de zoekfunctie te markeren. Alle statistieken zijn dus specifiek voor zoeken. Aangezien dashboards klantacties op verschillende manieren kunnen toewijzen en definiëren, raden we af de statistieknamen van gegevens op verschillende dashboards te vergelijken.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates