Op de pagina Prijsstatus kun je een overzicht vinden van de verkoopconversie van je Aanbevolen aanbieding (Buy Box) vanuit prijsperspectief, en eventuele gedeactiveerde aanbiedingen met mogelijke prijsfouten.
Op het tabblad Aanbevolen aanbieding worden de volgende gegevens weergegeven:
Op het tabblad Verkoopconversie worden Alle aanbiedingen met klantvisualisaties, maar zonder verkopen in de afgelopen 7 dagen weergegeven. Je kunt de verkoopconversie verbeteren door te overwegen je totale prijs (prijs + verzendkosten) te verlagen, zodat deze gelijk is aan of lager is dan de aanbevolen lagere prijs.
Op het tabblad Inactieve aanbiedingen worden alle aanbiedingen weergegeven die momenteel zijn gedeactiveerd vanwege mogelijke prijsfouten. Amazon detecteert potentiële prijsfouten op basis van verschillende factoren, waaronder ons Marketplace Fair Pricing Policy en de Aanbevolen aanbiedingsprijs. Wanneer Amazon potentiële prijsfouten in je aanbiedingen opmerkt, zullen we je hiervan op de hoogte stellen. In ernstigere gevallen kunnen de betreffende productvermeldingen worden gedeactiveerd om een mogelijke negatieve klantervaring te voorkomen. Als je je prijsinvoer opnieuw aanpast in de Prijsstatus volgens de referentieprijzen en in overeenstemming met het Amazon Marketplace Fair Pricing Policy, kan dit prijsprobleem worden opgelost en je aanbieding opnieuw geactiveerd worden.
Het bieden van een zeer goede klantervaring is essentieel voor succesvol verkopen via Amazon. We reserveren een Aanbevolen aanbieding voor aanbiedingen van verkopers die onze normen voor klantervaring handhaven, inclusief prijsconcurrentievermogen.
We stellen je op de hoogte wanneer je aanbieding niet in aanmerking komt voor een Aanbevolen aanbieding op de productpagina. Dit gebeurt wanneer je totale prijs (prijs + verzendkosten) boven de Concurrerende prijs ligt.
Om je aanbieding in aanmerking te laten komen als Aanbevolen aanbieding op de productpagina, moet je scherpe prijzen aanhouden en aan andere kwalificatiecriteria voldoen.
De Concurrerende prijs is de laagste prijs voor dit item van andere grote verkopers. De prijzen van andere verkopers in de Amazon Store zijn niet inbegrepen.
Hoewel we de namen van concurrenten niet onthullen, wordt deze lijst regelmatig gecontroleerd om ervoor te zorgen dat concurrenten relevant zijn voor elk land en elke productgroep.
De gemiddelde verkoopprijs van een product wordt berekend op basis van de prijzen die klanten de afgelopen 60 dagen hebben betaald, op basis van verkochte eenheden. Prijzen en hoeveelheid die tijdens speciale acties worden verkocht (bijvoorbeeld Best Deals, Lightning Deals) zijn uitgesloten.
De prijs van Amazon is de hoogste prijs die is vermeld voor het product in de afgelopen 14 dagen en die door Amazon wordt verzonden en verkocht.
Klik hier voor meer informatie over de catalogusprijs.
We geven de gemiddelde verkoopprijs, prijs van Amazon en/of de catalogusprijs van het product weer. Voor sommige producten zijn deze referentieprijzen niet beschikbaar.
Ja, kwalificaties voor Aanbevolen aanbiedingen zijn van toepassing op alle verkopers.
Het percentage van Aanbevolen aanbiedingen wordt berekend door het totale aantal paginaweergaven waarin je de Aanbevolen aanbieding bent, te delen door het totale aantal paginaweergaven dat je hebt ontvangen door de producten die je aanbiedt. Alleen actieve items worden in aanmerking genomen. Je ziet '—' als we het percentage van Aanbevolen aanbiedingen niet kunnen berekenen.
Het percentage van verkoopconversies wordt berekend door je totale bestellingen (minus retourzendingen) te delen door het totale aantal ontvangen paginaweergaven voor de producten die je aanbiedt. Je ziet '—' als we je percentage van verkoopconversies niet kunnen berekenen.
De aanbevolen lagere prijs is gebaseerd op een aantal factoren, waaronder historische verkoopprijzen, recente prijzen die in aanmerking kwamen voor Aanbevolen aanbieding, de laagste prijs voor dit item van andere grote verkopers en meningen van klanten over je producten.
Ja, je kunt Automatische prijsstelling gebruiken om een prijsregel te maken om je geselecteerde aanbiedingen voortdurend concurrerend te houden. Ga naar de Hulp-pagina Prijzen vergelijken met externe prijzen voor meer informatie.
De Concurrerende prijs, Aanbevolen aanbiedingsprijs en aanbevolen lagere prijs worden gepubliceerd via onze MWS-API's. De melding 'Een Aanbieding is Gewijzigd' verstrekt deze gegevens via respectievelijk het element 'Concurrerende Prijsgrens' het element 'Buy Box Prijs' en het element 'Aanbevolen laagste prijs + verzending'. Vraag je prijsbreker om meer informatie over hoe je concurrerend kunt blijven.