Op de pagina Prijsstatus kun je een overzicht vinden van de verkoopconversie van je aanbevolen aanbod (Buy Box) vanuit prijsperspectief, en eventuele inactieve aanbiedingen met mogelijke prijsfouten.
Op het tabblad Aanbevolen aanbod worden de volgende gegevens weergegeven:
Op het tabblad Verkoopconversie wordt het volgende weergegeven. Alle aanbiedingen met klantoverzichten, maar zonder verkoop in de afgelopen zeven dagen. Je kunt de verkoopconversie verbeteren door te overwegen je totale prijs (prijs + verzendkosten) te verlagen, zodat deze gelijk is aan of lager is dan de aanbevolen lagere prijs.
Op het tabblad Inactieve aanbiedingen worden alle aanbiedingen weergegeven die momenteel zijn gedeactiveerd vanwege mogelijke prijsfouten. Amazon detecteert potentiële prijsfouten op basis van verschillende factoren, waaronder ons Marketplace Fair Pricing Policy en de prijs van het aanbevolen aanbod. Wanneer Amazon potentiële prijsfouten in je aanbiedingen opmerkt, stellen we je hiervan op de hoogte. In ernstigere gevallen kunnen de betreffende productvermeldingen worden gedeactiveerd om een mogelijke negatieve klantervaring te voorkomen. Als je je prijsinvoer opnieuw aanpast in de prijsstatus volgens de referentieprijzen en in overeenstemming met het Amazon Marketplace Fair Pricing Policy, kan dit prijsprobleem worden opgelost en je aanbod opnieuw worden geactiveerd.
Het bieden van een zeer goede klantervaring is essentieel voor succesvol verkopen via Amazon. We reserveren een aanbevolen aanbod voor aanbiedingen van verkopers die onze normen voor klantervaring handhaven, inclusief prijsconcurrentievermogen.
We stellen je op de hoogte wanneer je aanbod niet in aanmerking komt voor een aanbevolen aanbod op de productpagina. Dit gebeurt wanneer je totale prijs (prijs + verzendkosten) boven de concurrerende prijs ligt of je totale prijs (prijs + verzendkosten) veel hoger is dan recente prijzen.
Om je aanbod in aanmerking te laten komen voor aanbevolen aanbod op de productpagina moet je scherpe prijzen aanhouden en aan de kwalificatiecriteria voldoen.
De concurrerende prijs is de laagste prijs voor dit item van andere grote verkopers. De prijzen van andere verkopers in de Amazon store zijn niet inbegrepen.
Hoewel we de namen van concurrenten niet onthullen, wordt deze lijst regelmatig gecontroleerd om ervoor te zorgen dat concurrenten relevant zijn voor elk land en elke productgroep.
De gemiddelde verkoopprijs van een product wordt berekend op basis van de prijzen die klanten de afgelopen 60 dagen hebben betaald, op basis van verkochte eenheden. Prijzen en hoeveelheid die tijdens speciale acties worden verkocht (bijvoorbeeld Best Deals, Lightning Deals) zijn uitgesloten.
De prijs van Amazon is de hoogste prijs die is vermeld voor het product in de afgelopen 14 dagen en die door Amazon wordt verzonden en verkocht.
De afgeleide prijs per eenheid is de prijs per eenheid van de aanbevolen aanbod uit een kleinere bundel voor hetzelfde product vermenigvuldigd met het aantal eenheden in je productvermelding.
Ga voor meer informatie over de catalogusprijs naar het Amazon-beleid inzake referentieprijzen van .
We geven de gemiddelde verkoopprijs, prijs van Amazon en/of de catalogusprijs van het product weer. Voor sommige producten zijn deze referentieprijzen niet beschikbaar.
Ja, de kwalificaties voor aanbevolen aanboden zijn van toepassing op alle verkopers.
Het percentage van aanbevolen aanbiedingen wordt berekend door het totale aantal paginaweergaven waarin je de aanbevolen aanbod bent, te delen door het totale aantal paginaweergaven dat je hebt ontvangen door de producten die je aanbiedt. Alleen actieve items worden in aanmerking genomen. Je ziet '—' als we het percentage van aanbevolen aanbiedingen niet kunnen berekenen.
Het percentage van verkoopconversies wordt berekend door je totale bestellingen (minus retourzendingen) te delen door het totale aantal ontvangen paginaweergaven voor de producten die je aanbiedt. Je ziet '—' als we je percentage van verkoopconversies niet kunnen berekenen.
De meest recente lagere prijs is gebaseerd op een aantal factoren, waaronder historische verkoopprijzen, recente prijzen die in aanmerking kwamen voor aanbevolen aanbod, de laagste prijs voor dit item van andere grote verkopers en meningen van klanten over je producten.
Ja, je kunt automatische prijsstelling gebruiken om een prijsregel te maken om je geselecteerde aanbiedingen voortdurend concurrerend te houden. Ga voor meer informatie naar Prijzen vergelijken met externe prijzen.
De concurrerende prijs, prijs van het aanbevolen aanbod en aanbevolen lagere prijs worden gepubliceerd via onze MWS-API's. De melding 'Een aanbod is gewijzigd' verstrekt deze gegevens via respectievelijk het element 'Concurrerende prijsgrens' het element 'Buy Box-prijs' en het element 'Aanbevolen laagste prijs + verzending'. Vraag je prijsbreker om meer informatie over hoe je concurrerend kunt blijven.