Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

COVID-19: Vertragingen verwijderingsopdrachten en ontheffing kosten voor langdurige opslag

Veelgestelde vragen over verwijdering:

Wat is er aan de hand?

Om ervoor te zorgen dat je je producten kunt ontvangen, aanvullen en verzenden naar klanten, hebben we vertragingen bij verwijderingsactiviteiten in sommige van onze fulfillment centers.

Je kunt doorgaan met het maken van verwijderingsopdrachten, maar er zullen vertragingen optreden bij het voltooien van de aanvragen. Automatische verwijderingen zullen ook worden vertraagd.

Als gevolg hiervan zien we af van de kosten voor langdurige opslag van 15 mei voor voorraad die is opgeslagen in de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, Polen, Tsjechië, Japan en de Verenigde Arabische Emiraten.

Is dit van toepassing op alle productcategorieën?

Ja.

Worden verwijderingskosten in rekening gebracht voor verwijderingsopdrachten die zijn vertraagd?

We brengen alleen verwijderingskosten in rekening wanneer de verwijderingsopdracht is voltooid.

Worden er kosten voor langdurige opslag in rekening gebracht voor voorraad waarvan ik heb gevraagd deze te verwijderen?

Nee.

Is mijn voorraad beschikbaar voor verkoop als ik een verwijderingsopdracht heb geplaatst?

Ja. De productvermelding blijft actief op de Amazon-webpagina totdat we je verwijderingsopdracht beginnen te verwerken.

Neemt Amazon vergelijkbare stappen voor retailproducten?

Ja.

Worden verwijderingsopdrachten geannuleerd?

Een klein aantal verwijderingsopdrachten kan worden geannuleerd. In dit geval worden verwijderingskosten niet in rekening gebracht. Je kunt de status van je verwijderingsopdracht bekijken in het overzicht met gegevens over verwijderingsopdrachten in Fulfillment-overzichten onder het gedeelte Verwijderingen.

Blijven opslagkosten (inclusief maandelijkse opslagkosten en kosten voor langdurige opslag) toenemen in het geval dat Amazon mijn verwijderingsopdracht annuleert?

Ja. Als de verwijderingsopdracht wordt geannuleerd, komen de eenheden opnieuw in je voorraad terecht.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates