De Accountstatusbeoordeling (AHR) wordt op de pagina Accountstatusbeoordeling weergegeven voor professionele verkopers overal ter wereld. Met AHR kun je je accountstatus controleren op basis van naleving van het verkoopbeleid van Amazon, zodat je proactief beleidsschendingen kunt aanpakken en verstoringen van je bedrijf kunt voorkomen. Raadpleeg de volgende Veelgestelde vragen voor meer informatie over de AHR.
De accountstatusbeoordeling (AHR) is een nieuwe functie waarmee je je accountstatus kunt controleren op basis van je naleving van het verkoopbeleid van Amazon. Het houdt rekening met factoren zoals het aantal onopgeloste beleidsschendingen op je account op een bepaald moment, de relatieve ernst van deze schendingen en de mate waarin je een positieve impact hebt op de klantervaring via je verkoopactiviteiten. Deze beoordeling verandert niets aan het bestaande verkoopbeleid van Amazon en wordt in de loop van de tijd verder verfijnd. Om een 'goede' accountstatus te behouden, moet je alle beleidsschendingen tijdig aanpakken. Als je AHR 'in gevaar' of 'kritisch' is, loopt je account het risico gedeactiveerd te worden. Sommige verkoopbeleidsregels worden er niet in weergegeven. Zorg ervoor dat je onze voorwaarden, beleidsregels en toepasselijke wetten geheel naleeft om deactivering van je account te voorkomen, onafhankelijk van je AHR.
AHR bevat vele beleidsschendingen die kunnen leiden tot deactivering op accountniveau als deze niet worden verholpen. Je vindt deze op de pagina Accountstatus.
Je kunt je beoordeling verbeteren door de schendingen die vermeld staan op de pagina Accountstatus aan te pakken, ofwel door ertegen in beroep te gaan, ofwel door de productvermeldingen te bewerken zodat ze voldoen aan de eisen van het verkoopbeleid van Amazon. Schendingen van de richtlijnen voor productvermeldingen worden niet verwijderd van de pagina Accountstatus als je de status van de productvermelding wijzigt (bijvoorbeeld door de productvermelding te sluiten of te verwijderen uit je voorraad), maar de schending zelf niet succesvol oplost.
De AHR omvat alle beleidsschendingen die kunnen leiden tot deactivering op accountniveau als deze niet worden aangepakt. Als we echter bewijzen vinden van niet-naleving van onze contractuele voorwaarden, lokale wet- en regelgeving, belastingvereisten of andere activiteiten die anderszins illegaal of frauduleus zijn of die klanten in gevaar brengen, worden verkopersaccounts onderworpen aan deactivering, onafhankelijk van de AHR.
Zodra we hebben bevestigd dat schendingen zijn verholpen, zal je AHR binnen 24-48 uur worden bijgewerkt.
Accountstatuspagina tijdig om onnodige onderbreking van je verkoopaccount te voorkomen.
Schendingen worden verwijderd van de pagina Accountstatus in de volgende scenario‘s:
In sommige gevallen worden op je pagina Accountstatus beleidswaarschuwingen weergegeven. De beste manier om een beleidswaarschuwing aan te pakken, is door het in het waarschuwingsbericht beschreven gedrag te stoppen. Beleidswaarschuwingen worden na 180 dagen van je pagina Accountstatus verwijderd.