Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Veelgestelde vragen over exclusieve Prime-korting

Kan ik een korting plannen, zelfs als sommige producten ongeldig zijn?

Ja. Je kunt een korting indienen voor planning, zelfs als er een aantal producten zijn die nog steeds niet geldig zijn. Houd er rekening mee dat alleen de producten met de status Klaar om in te dienen en Klaar om te verwijderen worden ingediend. Je kunt altijd terugkeren naar de beoordelingspagina om de ongeldige producten te bewerken of te verwijderen.

Een of meer producten in mijn exclusieve Prime-korting zijn onderdrukt. Wat betekent dit?

Dit betekent dat de exclusieve Prime-korting voor het product tijdelijk is verwijderd. Op het moment van indiening en zelfs na indiening controleren we periodiek of producten waarvoor korting wordt aangeboden, voldoen aan de geschiktheidscriteria of hier nog steeds aan voldoen. Onderdrukking van korting geeft aan dat je product niet meer voldoet aan een of meer van de geschiktheidscriteria voor exclusieve Prime-korting. De exclusieve Prime-korting voor je product wordt automatisch opnieuw geactiveerd als bij een latere controle je onderdrukte product weer voldoet aan de geschiktheidscriteria.

Waarom is de korting op het product onderdrukt, hoewel het product eerder geldig was?

Op het moment van indiening van een korting en daarna controleren we periodiek of producten waarvoor een korting wordt aangeboden, voldoen aan de geschiktheidscriteria of hier nog steeds aan voldoen. De korting op een product dat niet aan de criteria voldoet, wordt onderdrukt.

Hoeveel zijn de kosten voor het instellen van een exclusieve Prime-korting?

Er zijn geen kosten verbonden aan het aanbieden van een exclusieve Prime-korting.

Welke soorten exclusieve Prime-korting zijn beschikbaar?

Exclusieve Prime-korting kan worden ingesteld als kortingspercentage of kortingsbedrag. Je kunt voor elk product een minimumprijs met korting opgeven.

Hoe snel kan een exclusieve Prime-korting beginnen?

Altijd om 0.00 uur lokale standaardtijd van het land op de startdatum. Als je startdatum vandaag is, kan het tot 120 minuten duren voordat de korting live gaat.

Ik zie geen exclusieve Prime-korting op de productpagina, hoewel ik deze al heb ingediend.

Het kan voor exclusieve Prime-korting tot twee uur duren voordat deze wordt verspreid. Als je je korting ook na twee uur vanaf de starttijd niet vindt, kan het volgende aan de hand zijn:

  1. je product heeft mogelijk de Buy Box niet gewonnen, of
  2. de SKU is om andere redenen onderdrukt.

Raadpleeg de sectie Meer koopkeuzes van het ASIN. Als je je korting niet vindt in Meer koopkeuzes en de SKU geen actieve promotieprijs heeft, is de korting op je SKU om andere redenen mogelijk onderdrukt. Ga voor meer informatie naar de exclusieve Prime-korting in Seller Central.

Waarom is de kortingsprijs in de detailpagina lager dan de korting die ik had opgegeven bij het plannen van de korting?

Als je meerdere promoties en kortingen op hetzelfde product maakt, kunnen klanten deze combineren voor aanzienlijke kortingen. Controleer je producten zorgvuldig voordat je ze plant.

Ik heb een fout gemaakt bij het maken van de korting en ik heb de korting al ingediend. Hoe verbeter ik de korting?

Je kunt altijd een korting bewerken of producten verwijderen of toevoegen aan een korting. Meer informatie over de details vind je hier.

Wat gebeurt er met een exclusieve Prime-korting als ik de normale prijs (dat wil zeggen je prijs op de pagina Je voorraad beheren) van een deelnemend product wijzig?

De kortingsprijs van het betrokken product wordt automatisch aangepast met het kortingspercentage of kortingsbedrag dat je hebt aangegeven tijdens het plannen van de korting. Als de resulterende aangepaste prijs lager is dan de minimumprijs met korting die je hebt vermeld tijdens het plannen, wordt de exclusieve Prime-korting onderdrukt. Dit heeft geen invloed op de reguliere aanbieding van je product.

Hoe activeer ik een onderdrukte exclusieve Prime-korting voor een product opnieuw?

De exclusieve Prime-korting voor je product wordt automatisch opnieuw geactiveerd als bij een latere controle je onderdrukte product weer voldoet aan de geschiktheidscriteria. Je kunt de gegevens van het product afzonderlijk bewerken om elk probleem op te lossen dat tot onderdrukking heeft geleid.

Hoe kan ik de status van mijn exclusieve Prime-korting(en) controleren?

Je vindt de status van je opgeslagen exclusieve Prime-korting(en) op de startpagina Exclusieve Prime-kortingen in Seller Central. Je korting heeft een van de drie onderstaande statussen:

  • Gepland: Alle ingediende SKU-codes zijn gevalideerd en de korting wordt ingediend. Je hoeft verder niets te doen.
  • Heeft aandacht nodig: Je korting is nog niet ingediend OF als je korting is ingediend, bevinden een of meer van de ingediende kortingen zich in onderdrukte toestand.
  • Verlopen: Je korting is beëindigd.

Hoe download ik een overzicht?

Als je een overzicht wilt downloaden, ga je naar het gedeelte Exclusieve Prime-korting in Seller Central. Kies Overzicht downloaden onder Gegevens bekijken in de actiecel voor de korting waarvoor je een overzicht wilt downloaden.

Een van mijn producten met een exclusieve Prime-korting bevindt zich slechts 4 uur in een overlappende Lightning Deal. Wordt de korting op mijn product alleen gedurende die 4 uur onderdrukt?

De korting op het product wordt 2 uur voor het begin van de Lightning Deals onderdrukt. Het kan tot een uur duren nadat de Lightning Deal is afgelopen voordat het product opnieuw is geactiveerd. Houd er rekening mee dat het voeren van een exclusieve Prime-korting van invloed is op de maximale aanbiedingsprijs van Lightning Deals voor een product.

Sommige van mijn producten worden regelmatig gepromoot. Wordt de exclusieve Prime-korting toegepast boven op de reguliere promotieprijs?

Een regelmatige promotie of coupon wordt toegepast boven op exclusieve Prime-korting. Dat wil zeggen dat exclusieve Prime-korting wordt gecombineerd met een overlappende promotie of coupon.

Kan ik producten toevoegen aan een korting na de deadline voor het maken van kortingen voor gebeurtenissen zoals Prime Day, Black Friday enzovoort?

Nee, je kunt de producten niet toevoegen. Je kunt je reeds ingediende kortingen bewerken.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates