Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Verzenden naar Amazon: Je verzending wijzigen of annuleren

Een verzending annuleren

Je kunt je Verzenden naar Amazon-zending annuleren door op Verzendingen en kosten ongeldig maken te klikken onderaan de workflow-pagina. Ongeldig maken zorgt ervoor dat alle verzendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd en de status Geannuleerd krijgen in je Wachtrij voor verzending.

Als je je verzendingen annuleert, kun je de etiketten met de Fulfillment by Amazon-doos-ID (FBA) en de etiketten van de transportdienst die voor die verzendingen zijn gegenereerd, niet langer gebruiken en worden de verzendingen niet langer verwacht in het fulfillment center. Het is jouw verantwoordelijkheid om alle geannuleerde etiketten van dozen en pallets te verwijderen en ervoor te zorgen dat er geen dozen en pallets met geannuleerde etiketten worden verzonden.

Kosten voor verzendpartners van Amazon ongeldig maken

Voor verzendingen van kleine pakketten heb je na het bevestigen van de verzendselecties en het accepteren van de kosten 24 uur de tijd om de kosten van de Amazon-verzendpartner ongeldig te maken. In dat geval ontvang je een volledige terugbetaling. Daarna zal ongeldig maken ervoor zorgen dat alle verzendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd, maar kun je de verzendkosten niet ongeldig maken.

Voor palletverzendingen heb je een uur de tijd om de kosten van de verzendpartner van Amazon ongeldig te maken nadat je je verzendselecties hebt bevestigd en de kosten hebt geaccepteerd. In dat geval ontvang je een volledige terugbetaling. Daarna zal ongeldig maken ervoor zorgen dat alle verzendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd, maar kun je de verzendkosten niet ongeldig maken.

Notitie: Voor Nederland is de ondersteuning voor verzendpartners van Amazon voor palletverzendingen op een later tijdstip beschikbaar.

De verzenddatum wijzigen

Als je verwachte verzenddatum verandert nadat je je verzending hebt bevestigd, kun je deze bijwerken in stap 3 van de workflow, Etiketten voor doos printen, door op Verzenddatum wijzigen te klikken.

Inhoud van verzending wijzigen na het maken van de verzending

Het komt wel eens voor dat je de inhoud van een verzending die je hebt gemaakt moet wijzigen. Je kunt dit doen door na bevestiging van de verzending in het vak met verzendgegevens op Inhoud bekijken of bewerken te klikken.

Belangrijk: Voordat de verzending aankomt in een fulfillment center, kun je het aantal eenheden in een verzending met hoogstens 5% van het oorspronkelijke aantal verhogen of verlagen, met maximaal zes eenheden. Als je wijzigingen wilt aanbrengen die deze limiet overschrijden, moet je de verzending annuleren en een nieuwe verzending maken.

Veelgestelde vragen

Kan ik mijn verzendmethode of transportdienst wijzigen zonder al mijn verzendingen te annuleren?

In deze bètaversie van Verzenden naar Amazon zorgt ongeldig maken ervoor dat alle verzendingen die je hebt gemaakt, worden geannuleerd en de status Geannuleerd krijgen in je Wachtrij voor verzending.

Kan ik mijn verzendadres wijzigen nadat mijn verzending is voltooid?

Het verzendadres kan niet worden gewijzigd nadat de verzending is afgerond. Je moet je verzending annuleren en een andere verzending maken met het juiste verzendadres.

Kan ik afzonderlijke verzendingen annuleren in mijn workflow?

Nee, het is niet mogelijk om afzonderlijke verzendingen te annuleren in Verzenden naar Amazon.

Amazon kan je voorraad doorsturen naar meerdere fulfillment centers om deze dichter bij klanten te plaatsen en de tijd voor het leveren van bestellingen voor je producten te verkorten. Zorg ervoor dat je je producten verzendt naar de fulfillment centers die zijn toegewezen in stap 2 van de workflow, Verzending bevestigen.

Kan ik afzonderlijke verzendingen annuleren in mijn workflow?

Amazon kan je verzending in bepaalde omstandigheden doorsturen naar meerdere fulfillment centers, bijvoorbeeld als het om gevaarlijke producten (gevaarlijke stoffen), zware en grote items of SKU-codes met verschillende voorbereidingsvereisten gaat. Zorg ervoor dat je je producten verzendt naar de fulfillment centers die zijn toegewezen in stap 2 van de workflow, Verzending bevestigen.

Ga naar Verwijderde, verkeerd gerouteerde en onvolledige verzendingen voor meer informatie over het FBA-verzendbeleid en de mogelijke acties die we kunnen ondernemen als je verzendingen niet voldoen aan dat beleid.

Kan ik dozen toevoegen of verwijderen in een verzending na het maken van de verzending?

Binnen de huidige aanpassingslimiet (5% of 6 eenheden per SKU per verzending, afhankelijk van welke waarde het hoogst is) kun je dozen uit een verzending verwijderen door het aantal eenheden in de dozen tot nul te reduceren. Het is niet mogelijk om dozen toe te voegen aan een verzending, hoewel we bezig zijn om deze functie toe te voegen.

Kan ik het gewicht en de afmetingen van de doos bewerken na het maken van de verzending?

Nee, het is niet mogelijk om het gewicht en de afmetingen van de doos te bewerken na het maken van de verzending, hoewel we bezig zijn om deze functie toe te voegen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates