Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

COVID-19: update over hoeveelheidslimieten en aanbevelingen voor herbevoorrading

De afgelopen maanden hebben we onze activiteiten op een aantal punten tijdelijk aangepast vanwege COVID-19. We blijven ons houden aan uitgebreide gezondheids- en veiligheidsmaatregelen, en hebben meer dan 150 verwerkingsupdates uitgevoerd om onze medewerkers te beschermen bij het pakken, verpakken en verzenden van producten naar klanten. Lees meer over deze inspanningen.

Er is nu geen limiet meer voor het aantal producten dat je naar onze fulfillment centers in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Italië en Spanje kunt sturen. We blijven in onze hele store werken aan onze klantbeloften en bezorgsnelheden.

Ook hebben we de verwerking van afzonderlijke producten en pakketten die meer dan 15 kg wegen, hervat in onze Europese marketplaces. We hebben onze activiteiten aangepast om deze producten te kunnen blijven ontvangen, aanvullen en verzenden, en om tegelijkertijd onze werknemers te kunnen blijven beschermen én de toepasselijke richtlijnen van lokale en internationale gezondheidsautoriteiten te kunnen blijven naleven.

Voor het herstellen van je voorraadniveaus is het raadzaam om op de pagina Voorraad aanvullen en in het Aanvullingsoverzicht de meest recente aanbevelingen voor de aanvullingshoeveelheden en datums voor je producten te bekijken. Onze aanbevelingen helpen je situaties waarin je zonder voorraad zit of weinig voorraad hebt tot een minimum te beperken. Dit gebeurt door rekening te houden met de vraagprognoses en de informatie op productniveau die je verstrekt.

Bedankt voor je deelname aan FBA.

Veelgestelde vragen

Moet ik de aanbevelingen van Amazon voor het aanvullen van mijn voorraad opvolgen?

Het is raadzaam om je te houden aan de aanbevolen aanvullingshoeveelheden en verzenddatums, zodat je niet wordt geconfronteerd met situaties waarin je geen of weinig voorraad hebt. Onze aanbevelingen houden rekening met vraagprognoses en de informatie op productniveau die je verstrekt. Je kunt je aanbevelingen voor het aanvullen van de voorraad verfijnen door je informatie op productniveau aan te passen, zoals de doorlooptijd van de verkoper en leverancier, en de aanvullingsfrequentie. Als je deze instellingen voor een bepaald product wilt bijwerken op de pagina Voorraad aanvullen, selecteer je 'SKU-instellingen aanpassen' in het vervolgkeuzemenu aan de rechterkant. Je kunt de instellingen ook allemaal tegelijk configureren door rechtsboven op de pagina op SKU-instellingen aanpassen te klikken.

Kan ik verwijderingsopdrachten maken voor mijn voorraadeenheden?

Ja. Je kunt verwijderingsopdrachten blijven maken, maar er zullen vertragingen optreden bij het voltooien van de aanvragen. Dit geldt ook voor verwijderingsopdrachten die zijn gemaakt via het automatische verwijderingssysteem. Houd er rekening mee dat verwijderingskosten pas in rekening worden gebracht wanneer een verwijderingsopdracht is voltooid. De productvermelding blijft op de Amazon-webpagina staan totdat we je verwijderingsopdracht verwerken.

Is deze wijziging van toepassing op FBA-zendingen naar fulfillment centers in Frankrijk?

Nee. Sinds 19 mei 2020 werken we aan het geleidelijk heropenen van onze Franse fulfillment centers. We voeren onze activiteiten geleidelijk op, zodat onze medewerkers steeds meer FBA-services kunnen hervatten. Hoewel er nu een breder productassortiment naar onze fulfillment centers in Frankrijk kan worden verzonden, is het aantal dat je van bepaalde producten kunt verzenden nog altijd beperkt.

Lees ons antwoord op andere veelgestelde vragen over het Amazon-beleid in reactie op COVID-19.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates