Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Problemen met onderdrukt en actieve Aanbiedingen oplossen

Je kunt je aankomende Aanbiedingen actief controleren via de pagina Aanbiedingen beheren in de dagen voorafgaand aan de startdatum van de Aanbieding om er zeker van te zijn dat ze voldoen aan de geschiktheidsvereisten.

Problemen met onderdrukte Aanbiedingen oplossen

Bovenaan de pagina Aanbiedingen beheren zie je een waarschuwing als één van je aanbiedingen wordt onderdrukt. Klik op de link Deze Aanbiedingen bekijken in de waarschuwingen om de Aanbiedingen te vinden die je aandacht vereisen. Je kunt ook je onderdrukte Aanbiedingen vinden door het Statusfilter te filteren op Aandacht vereist en op Bewerken te klikken om de Aanbieding te openen en de specifieke wijzigingen die vereist zijn te bekijken. In het gedeelte Productgegevens en Prijzen van je Aanbieding vind je de in rood aangegeven velden of een waarschuwingspictogram dat de specifieke fout aangeeft. Klik op het pictogram voor een korte beschrijving van de fout.

Notitie: Deze fouten moeten 25 uur voor de geplande starttijd van de aanbieding worden opgelost om annulering te voorkomen.

Soorten fouten en hoe je ze op kunt lossen

Fout Beschrijving Oplossing
Fout in de Aanbiedingsprijs De Aanbiedingsprijs is hoger dan de maximale Aanbiedingsprijs.
Notitie: Bij de maximale Aanbiedingsprijs wordt rekening gehouden met de laagste prijs van elke verkoper met een Aanbieding voor het product in Nieuwstaat.
Verlaag je Aanbiedingsprijs zodat deze voldoet aan of lager is dan de maximale Aanbiedingsprijs.
Fout in de Aanbiedingshoeveelheid Het Aanbiedingshoeveelheid is lager dan de minimale Aanbiedingshoeveelheid. Verhoog de Aanbiedingshoeveelheid zodat deze voldoet aan of hoger is dan de minimale Aanbiedingshoeveelheid.

Problemen met actieve aanbiedingen oplossen

De Aanbieding is actief, maar wordt niet gevonden in Amazon Stores.

  1. Bevestig dat de Aanbieding niet is geannuleerd en nog steeds als Actief wordt weergegeven in het gedeelte Aanbiedingen beheren van het Dashboard Aanbiedingen.
  2. Als de Aanbieding actief is, stel dan vast tot welke categorie de ASIN-codes behoren met behulp van één van de volgende methoden:
    1. Open de Amazon-productpagina van de ASIN-codes die deel uitmaken van de Aanbieding en zoek de categorie die direct boven de hoofdafbeelding wordt vermeld.
    2. Zoek de Categorie (itemtype) die is toegewezen aan de ASIN-codes of het parent ASIN via de pagina Voorraad beheren in Seller Central:
      1. Zoek naar het ASIN in Voorraad beheren en klik op Bewerken. Voor ASIN-codes met variaties, zoek naar het parent ASIN en klik op Bewerken.
      2. De Categorie (itemtype) vind je naast de informatie over het productoverzicht.
  3. Gebruik de filters op de pagina Aanbiedingen van vandaag op Amazon om Actieve Lightning Deals of Besparingen en Verkoop voor 7-daagse Aanbiedingen weer te geven en selecteer de Afdeling die overeenkomt met de Categorie (itemtype) die je in stap 2 hebt gevonden.
  4. Zie het volgende gedeelte hieronder als je je actieve aanbieding nog steeds niet kunt vinden. Als je Aanbieding niet in een categorie wordt weergegeven op Aanbiedingen van vandaag, neem dan contact op met de Ondersteuning voor verkopers.

Een Aanbieding wordt weergegeven in de verkeerde categorie of onder Alle andere op de pagina Aanbiedingen van vandaag

De categorie van het ASIN of het parent ASIN is ook de categorie waarin de Aanbieding wordt weergegeven op Aanbiedingen van vandaag. Als je Aanbieding wordt weergegeven onder de afdeling Alle andere, kan de categorie van de ASIN-codes en/of het parent ASIN dat deel uitmaakt van de Aanbieding ongeldig zijn of ontbreken.

  1. Als je Aanbieding wordt weergegeven in de verkeerde categorie of onder Alle andere, neem je contact op met Ondersteuning voor verkopers om de categorie van het ASIN en/of parent ASIN bij te werken.
  2. In sommige gevallen kun je de categorie zelf wijzigen. Raadpleeg Je producten classificeren met de Productclassificeerder voor meer informatie.
Notitie: Het kan tot 24 uur duren voordat wijzigingen in de categorie worden weergegeven op de pagina Productdetails.

Niet alle variaties worden weergegeven in mijn Aanbieding

In sommige gevallen kunnen aanbiedingen met variaties blijven lopen, zelfs als bepaalde child-variaties niet voldoen aan de criteria voor Aanbiedingen. Dit zou ertoe leiden dat alleen de in aanmerking komende ASIN-codes deel uitmaken van de aanbieding, terwijl de niet-in aanmerking komende ASIN-codes worden onderdrukt. Als er echter te veel variaties worden onderdrukt, kan dit ertoe leiden dat de gehele Aanbieding wordt onderdrukt of geannuleerd. Ga als volgt te werk als je merkt dat niet alle variaties in je Aanbieding worden weergegeven:

  1. Open je Aanbieding vanuit het Dashboard Aanbiedingen om te bevestigen of de ontbrekende variaties worden onderdrukt. Indien onderdrukt, controleer dan de fouten en neem de nodige stappen om de onderdrukking te verhelpen.
  2. Bevestig dat variaties die ontbreken in je Aanbieding actieve aanbiedingen hebben en niet zijn gewijzigd naar Inactief (Gesloten) in Voorraad beheren.
  3. Bevestig dat de ontbrekende variaties nog steeds zijn toegewezen aan het oorspronkelijke parent ASIN vanaf het moment dat de Aanbieding voor het eerst werd aangemaakt.

De Aanbieding wordt niet op de Productpagina weergegeven

Het uitvoeren van een Aanbieding garandeert niet dat je de Aanbevolen aanbieding wint.

  1. Als je je aanbieding niet als actief op de Productpaginavindt, controleer dan of een andere verkoper de Aanbevolen aanbieding is.
  2. Probeer je Aanbiedingsprijs te verlagen of je Hoeveelheid voor Aanbieding te verhogen om je kansen op Aanbevolen aanbieding te vergroten.
Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates