Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Wereldwijde registratie

Met wereldwijde registratie kun je met één registratieaanvraag Amazon-verkoopaccounts aanmaken in meerdere Amazon-stores wereldwijd. Dit versterkt je verkoopervaring in alle internationale stores van Amazon en stelt je in staat je bedrijf eenvoudiger te beheren en te schalen. Door eenmalige aanmelding te gebruiken, heb je in één overzicht toegang tot al je verkopen, bestellingen en berichten van kopers uit alle stores waarin je verkoopt. Je hebt ook toegang tot tools die voorheen beperkt waren tot specifieke landen, en je kunt profiteren van korting op de maandelijkse kosten voor het Professionele verkoopplan. Wanneer je je registreert om op Amazon te verkopen via Wereldwijde registratie, heb je samengevoegde accounts in Noord-Amerikaanse stores (Verenigde Staten, Canada en Mexico), Europese stores (Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Polen, Zweden en Spanje), de Japanse store, de Singaporese store en de Australische store. Bovendien kun je in Seller Central tussen de stores wisselen.

Veelgestelde vragen over wereldwijde registratie

Registratie

Wat moet ik doen als ik niet over alle informatie beschik om de registratie in een bepaalde store te voltooien?

Voor het registratieproces heb je geen store-specifieke informatie nodig, maar alleen algemene informatie over je bedrijf. Tijdens de registratie kun je je voortgang opslaan en later opnieuw inloggen om verder te gaan waar je was gebleven. Nadat de registratie is voltooid, moet je mogelijk aanvullende informatie of documentatie verstrekken op basis van de landen waarin je wilt verkopen. Als je bijvoorbeeld in de Verenigde Staten wilt verkopen, moet je na je registratie belastinggegevens verstrekken.

Stores

1. In welke stores registreer ik mij?

Wanneer je je registreert voor een Amazon-verkoopaccount, maken we automatisch samengevoegde accounts aan die je toegang geven tot Noord-Amerikaanse stores (Verenigde Staten, Canada en Mexico), Europese stores (Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Polen, Zweden en Spanje), Japan, Singapore, Australië, de VAE en Saoedi Arabië. . Zodra je een verkoopaccount hebt aangemaakt, kun je beginnen met het aanmaken van productvermeldingen in elke store, tenzij voor die store aanvullende informatie nodig is. Je kunt een lijst met je samengevoegde accounts voor wereldwijde verkoop bekijken op de pagina Je accounts voor wereldwijde verkoop.

2. Moet ik in alle stores verkopen?

Nee. Hoewel je een account hebt in elk van de stores in Noord-Amerika, Europa, Japan, Singapore, Australië, de VAE en Saoedi Arabië, kun je voor elk product dat je aanbiedt de specifieke store(s) selecteren waarin je wilt verkopen. Je bent niet verplicht om producten in alle stores te vermelden. Als je een product wilt vermelden in een store waarvoor je al een samengevoegd account hebt, is het niet nodig dat je het volledige registratieproces opnieuw doorloopt.

3. Ik wil mijn producten niet in alle stores in Europa vermelden. Kan ik alleen het Verenigd Koninkrijk selecteren (of Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Polen, Zweden, Spanje)?

Wanneer je je producten in een van de Europese stores van Amazon vermeldt, is de productvermelding standaard in alle Europese stores beschikbaar, zodat je gemakkelijker je bedrijf in Europa kunt uitbreiden. Als je je productvermelding uit een specifieke store wilt verwijderen of je helemaal wilt afmelden voor deze functionaliteit, kun je de store(s) deselecteren in Accountinstellingen in Seller Central.

4. Ik heb het registratieproces voltooid, maar ik heb geen verkopersaccount nodig in alle stores waarvoor samengevoegde accounts zijn aangemaakt en ik wil de registratie voor een store verwijderen. Hoe moet ik dat doen?

Je kunt je account downgraden van een Professioneel verkoopplan naar een Individueel verkoopplan als je geen maandelijkse abonnementskosten wilt betalen. Volg de instructies voor Overschakelen naar een individueel verkoopplan. Als je een account wilt sluiten, meld je je aan bij het account van de store die je wilt sluiten, en ga je in Seller Central naar Instellingen > Accountgegevens > Account sluiten. Je moet elk regionale account afzonderlijk sluiten: Noord-Amerika, Europa, Japan, Singapore, Australië, de VAE en Saoedi-Arabië. Als je één van je accounts downgradet of sluit, maar nog steeds koopbare ASIN-codes in je andere samengevoegde accounts vermeldt, betaal je nog steeds Abonnementskosten voor een Professioneel verkoopplan. Zorg ervoor dat je elk samengevoegd account afzonderlijk downgradet als je niet wilt dat er maandelijkse abonnementskosten voor een professioneel plan in rekening worden gebracht.

Ik wil ook verkopen in een store waarvoor Amazon niet automatisch een samengevoegd account aanmaakt. Wat moet ik doen?

Je moet je voor die store apart registreren. Je kunt dat aparte account vervolgens samenvoegen met je account voor wereldwijde registratie door de stappen te volgen die worden beschreven op de Hulp-pagina Accounts samenvoegen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates