Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Wereldwijde registratie

Met wereldwijde registratie kun je met één registratieaanvraag Amazon-verkoopaccounts maken in meerdere Amazon-stores wereldwijd. Hierdoor creëer je een uniforme verkoopervaring in alle internationale stores van Amazon en kun je je zakelijke activiteiten eenvoudiger beheren en opschalen. Door eenmalige aanmelding te gebruiken, heb je in één overzicht toegang tot al je verkopen, bestellingen en berichten van kopers uit alle stores waarin je verkoopt. Je hebt ook toegang tot tools die voorheen beperkt waren tot specifieke landen, en je kunt profiteren van korting op de maandelijkse kosten voor het professionele verkoopplan. Wanneer je je registreert om op Amazon te verkopen via Wereldwijde registratie, heb je samengevoegde accounts in Noord-Amerikaanse stores (Verenigde Staten, Canada en Mexico), Europese stores (Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Polen, Zweden en Spanje), de Japanse store en de Australische store. Bovendien kun je in Seller Central tussen de stores wisselen.

Veelgestelde vragen over wereldwijde registratie

Registratie

Wat moet ik doen als ik niet over alle informatie beschik om de registratie in een bepaalde store te voltooien?

Voor het registratieproces heb je geen store-specifieke informatie nodig, maar alleen algemene informatie over je bedrijf. Tijdens de registratie kun je je voortgang opslaan en opnieuw inloggen om door te gaan vanaf waar je was gebleven. Nadat de registratie is voltooid, moet je mogelijk aanvullende informatie of documentatie verstrekken op basis van de landen waarin je wilt verkopen. Als je bijvoorbeeld in de Verenigde Staten wilt verkopen, moet je belastinginformatie verstrekken nadat de registratie is voltooid.

Stores

In welke stores registreer ik mij?

Wanneer je je registreert voor een Amazon-verkoopaccount, maken we automatisch samengevoegde accounts aan waarmee je toegang hebt tot Noord-Amerikaanse stores (Verenigde Staten, Canada en Mexico), Europese stores (Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Polen, Zweden en Spanje), de Japanse store en de Australische store. Zodra je een verkoopaccount hebt aangemaakt, kun je beginnen met het maken van productvermeldingen in elke store, tenzij voor die store aanvullende informatie nodig is. Je kunt een lijst met je samengevoegde accounts voor wereldwijde verkoop bekijken op de pagina Je accounts voor wereldwijde verkoop.

Moet ik in alle stores verkopen?

Nee. Hoewel je een account hebt in elk van de Noord-Amerikaanse, Europese, Japanse en Australische stores, kun je voor elk product dat je aanbiedt de specifieke store(s) selecteren waarin je wilt verkopen. Je bent niet verplicht om een product in alle stores te vermelden. Als je een product wilt vermelden in een winkel waarvoor je al een samengevoegd account hebt, hoef je niet opnieuw het volledige registratieproces te doorlopen.

Ik wil niet in alle stores in Europa vermelden. Kan ik alleen het Verenigd Koninkrijk selecteren (of Duitsland, Frankrijk, Italië, Nederland, Polen, Zweden, Spanje)?

Wanneer je je producten in een van de Europese stores van Amazon vermeldt, is de productvermelding standaard in alle Europese stores beschikbaar, zodat je gemakkelijker je bedrijf in Europa kunt uitbreiden. Als je je productvermelding uit een specifieke store wilt verwijderen of je helemaal wilt afmelden voor deze functionaliteit, kun je de store(s) deselecteren in Accountinstellingen in Seller Central.

Ik heb het registratieproces voltooid, maar ik heb geen verkopersaccount nodig in alle stores waarvoor samengevoegde accounts zijn gemaakt en ik wil de registratie voor een store verwijderen. Hoe moet ik dat doen?

Je kunt je account downgraden van een professioneel verkoopplan naar een individueel verkoopplan als je geen maandelijkse abonnementskosten wilt betalen. Volg de instructies voor Overschakelen naar een individueel verkoopplan. Als je een account wilt sluiten, meld je je aan bij het account van de store die je wilt sluiten, en ga je in Seller Central naar Instellingen > Accountgegevens > Account sluiten. Je moet elk regionale account afzonderlijk sluiten: Noord-Amerika, Europa, Japan en Australië. Als je een van je accounts downgradet of sluit, maar nog steeds koopbare ASIN-codes in je andere samengevoegde accounts vermeldt, betaal je nog steeds abonnementskosten voor een professioneel verkoopplan. Downgrade elk samengevoegd account afzonderlijk als je niet wilt dat er maandelijkse abonnementskosten voor een professioneel plan in rekening worden gebracht.

Ik wil ook verkopen in een store waarvoor Amazon niet automatisch een samengevoegd account aanmaakt. Wat moet ik doen?

Je moet je apart registreren voor die store. Je kunt dat aparte account vervolgens samenvoegen met je account voor wereldwijde registratie door de stappen te volgen die worden beschreven op de gekoppelde Hulp-pagina.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates