Vóór de lancering van het dashboard voor prestaties van retourzendingen was er geen enkele tool die verkopers konden gebruiken om de prestaties van hun retourzendingen te controleren. We hebben het dashboard voor prestaties van retourzendingen gemaakt om verkopers te helpen proactieve stappen te ondernemen bij het oplossen van problemen met retourzendingen.
Het dashboard voor prestaties van retourzendingen bevat een sectie voor elk van de drie prestatiestatistieken voor retourzendingen: Retouraanvragen in > 24 uur goedgekeurd, Afgewezen retouraanvragen en Percentage retourgerelateerde contactmomenten.
Binnen elke sectie van de tool vind je informatie over de definitie van de statistieken, de huidige algehele prestaties van de statistieken, de algemene drempelwaarde voor de doelstatistieken, uitleg over hoe de statistieken worden berekend en links naar andere Amazon-pagina's.
De pagina Analyse van retourzendingen is een tool waarmee je productvermeldingen met problemen met retourzendingen kunt identificeren en actie kunt ondernemen. Op deze pagina kun je het grootste probleem voor retourzendingen identificeren voor elk van je productvermeldingen, zodat je actie kunt ondernemen.
In eerste instantie zijn er geen handhavingsacties om ervoor te zorgen dat verkopers zich binnen de drempels bevinden. Het is echter belangrijk om het dashboard regelmatig te controleren om ervoor te zorgen dat de prestatiestatistieken van je retourzendingen onder de aangegeven drempels blijven, zodat we kopers een positieve retourervaring kunnen bieden.
Om je te helpen je statistieken te controleren, staat er een waarschuwingsbanner bovenaan de pagina Retourzendingen beheren en Prestaties van retourzendingen in Seller Central. De banner wordt gekoppeld naar het dashboard met prestaties voor retourzendingen, zodat je meer informatie kunt vinden over de specifieke statistiek. Daarnaast heb je toegang tot een pop-upvenster op de pagina Retourzendingen beheren, waar je een overzicht van alle prestatiestatistieken voor retourzendingen kunt zien om de prestaties van je retourzendingen beter te begrijpen.
Nee, we gebruiken een formule om je prestatiestatistieken voor retourzendingen te berekenen. Dit zorgt ervoor dat verkopers met lage retourvolumes minder worden beïnvloed in vergelijking met verkopers met hogere retourvolumes.
Als je bijvoorbeeld slechts tien retouraanvragen hebt en het meer dan 24 uur duurt om een ervan goed te keuren, is je statistiek 'Retouraanvragen in > 24 uur goedgekeurd' 1% in plaats van 10%.