Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Veelgestelde vragen over het dashboard voor prestaties van retourzendingen

Wat is het doel van het dashboard voor prestaties van retourzendingen?

Vóór de lancering van het dashboard voor prestaties van retourzendingen was er geen enkele tool die verkopers konden gebruiken om de prestaties van hun retourzendingen te controleren. We hebben het dashboard voor prestaties van retourzendingen gemaakt om verkopers te helpen proactieve stappen te ondernemen bij het oplossen van problemen met retourzendingen.

Het dashboard voor prestaties van retourzendingen bevat een sectie voor elk van de drie prestatiestatistieken voor retourzendingen: Goedgekeurde retouraanvragen in minder dan 24 uur, het totale aantal retouraanvragen dat is geweigerd en het percentage contactmomenten met de koper inzake retourzending.

Binnen elke sectie van de tool vind je informatie over de definitie van de statistieken, de huidige algehele prestaties van de statistieken, de algemene drempelwaarde voor de doelstatistieken, uitleg over hoe de statistieken worden berekend en links naar andere Amazon-pagina's.

Wat is de pagina Analyse retourzendingen?

De pagina Analyse retourzendingen is een tool waarmee je productvermeldingen met problemen met retourzendingen kunt identificeren en actie kunt ondernemen. Op deze pagina kun je het grootste probleem voor retourzendingen identificeren voor elk van je productvermeldingen, zodat je actie kunt ondernemen.

Er zijn ook drie filters beschikbaar op de pagina Analyse retourzendingen: productcategorie, periode en type productbestelling. Deze filters bieden je extra zichtbaarheid, zodat je stappen kunt ondernemen om je prestatiestatistieken voor retourzendingen te verbeteren.

Wat gebeurt er als een van mijn statistieken in het dashboard voor prestaties van retourzendingen onder de drempels valt?

In eerste instantie zijn er geen handhavingsacties om ervoor te zorgen dat verkopers zich binnen de drempels bevinden. Het is echter belangrijk om het dashboard regelmatig te controleren om ervoor te zorgen dat de prestatiestatistieken van je retourzendingen boven de aangegeven drempels liggen, zodat we klanten een positieve retourervaring kunnen bieden.

Ontvang ik waarschuwingen wanneer mijn statistieken de drempels bijna hebben bereikt of hebben overschreden? Moet ik mijn inbox voortdurend controleren op deze waarschuwingen?

Om je te helpen je statistieken te controleren, staat er een waarschuwingsbanner bovenaan de pagina Retourzendingen beheren in Seller Central en in het dashboard voor prestaties van retourzendingen. De banner wordt gekoppeld naar het dashboard met prestaties voor retourzendingen, zodat je meer informatie kunt vinden over de specifieke statistiek. Daarnaast heb je toegang tot een pop-upvenster op de pagina Retourzendingen beheren, waar je een overzicht van alle prestatiestatistieken voor retourzendingen kunt zien om de prestaties van je retourzendingen beter te begrijpen.

Hoe worden statistieken berekend in het dashboard met prestaties voor retourzendingen?

Bij het berekenen van je prestatiestatistieken voor retourzendingen houden we rekening met het volume van je retourzendingen met behulp van een vereffeningsformule.

Als je bijvoorbeeld slechts tien retouraanvragen hebt en het meer dan 24 uur duurt om een ervan goed te keuren, is je statistiek 'Retouraanvragen goedgekeurd in minder dan 24 uur' 1% in plaats van 10% als we dit eenvoudig berekenen door alle retouraanvragen die handmatig zijn goedgekeurd na 24 uur na ontvangst van de eerste aanvraag te delen door het totale aantal retouraanvragen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates