Om je te helpen voorraadoverdrachten over de grens tussen het Verenigd Koninkrijk en de EU te beheren, bieden we een tijdelijke promotie aan. Als je van 1 januari tot en met 30 juni 2021 gebruikmaakt van een palletverzendpartner profiteer je van het volgende:
Zie Veelgestelde vragen over promotie na de douanegrens voor meer informatie.
Voor kleine pakketten geldt een maximum van 200 dozen per verzending. Als je verzending van kleine pakketten meer dan 200 kg weegt of meer dan 30 pakketten bevat, kan het zijn dat de optie voor LTL-palletverzending (verzending van minder dan een vrachtwagenlading) via een verzendpartner goedkoper is dan andere verzendopties. Voor pallets vereisen verzendpartners geen minimumaantal dat wordt verzonden. Voor een verzending van minder dan een vrachtwagenlading is het maximum aantal pallets per zending 26 voor het Verenigd Koninkrijk en 33 voor de Europese Unie.
Er is geen minimumgewicht voor een pallet, maar 500 kg is het maximum. Alle palletzendingen moeten voldoen aan de standaardvereisten voor FBA-palletverzending.
Niet-stapelbare pallets die naar magazijnen in het Verenigd Koninkrijk worden verzonden, mogen niet groter zijn dan 120 cm x 100 cm x 180 cm (l x b x h). Niet-stapelbare pallets die naar een magazijn buiten het Verenigd Koninkrijk worden verzonden, mogen niet groter zijn dan 120 x 80 x 180 cm (l x b x h). Voor het Amazon-verzendpartnerprogramma accepteren we geen stapelbare pallets. Stapelbare pallets worden geweigerd bij het ophalen en kunnen extra kosten met zich meebrengen.
Verzendpartners kunnen pallets ophalen op locaties die geen dockdeuren of vorkheftrucks hebben. Zodra de transportdienst contact heeft opgenomen met het aangewezen contactpunt om het ophalen te regelen, moet je deze gegevens en andere specifieke vereisten voor je zending proactief delen. Als je om een laadlift vraagt, kan het zijn dat je vertraging oploopt bij het ophalen, afhankelijk van of de transportdienst direct een laadlift heeft.
Ja. Amazon stuurt op de dag voordat de zending wordt opgehaald een e-mail met bevestiging van de inhoud van de zending, de afhaaldatum en het primaire contactpunt. Je ontvangt de dag voor het ophalen een bevestigingsmail. Als je deze bevestigingsmail niet uiterlijk om 13.00 uur op de dag voor het ophalen hebt ontvangen, kun je een case indienen bij het Ondersteuningsteam voor verkooppartners.
Zodra je de zending van je verzendpartner hebt bevestigd, neemt de transportdienst die je zending aanbiedt contact op met het belangrijkste contactpunt in je bedrijf (verstrekt in de boeking van de zending) om het ophalen te regelen. Zij doen dit via e-mail de dag voordat de zending wordt opgehaald. Als je om 14.00 uur geen informatie van de transportdienst hebt ontvangen, kun je een case indienen bij het Ondersteuningsteam voor verkooppartners.
Ja, alle transportdiensten kunnen een geprinte kopie van de verzendbevestiging ondertekenen die door Amazon is verzonden (zie vraag hierboven). Dit document kun je gebruiken als afhaalbewijs voor je zending.
Op dit moment kunnen we wijzigingen in de verzenddatum en -tijd niet verwerken via Seller Central. Als het ophalen van je zending binnen twee werkdagen is (je vraagt bijvoorbeeld maandag en het ophalen is woensdag), neem dan rechtstreeks contact op met je toegewezen transportdienst om de afspraak opnieuw in te plannen.
Als de ophaaldatum van je zending langer dan twee werkdagen bedraagt, moet je je zending annuleren in Seller Central en een case maken bij het Ondersteuningsteam voor verkooppartners om een terugbetaling aan te vragen. Je komt in aanmerking voor een volledige terugbetaling voor de geannuleerde zending.
Zorg ervoor dat je een bevestigingsmail van Amazon hebt ontvangen. Als je geen bevestiging hebt ontvangen, kan dit betekenen dat je transportdienst nog niet klaar is om bij je op te halen. Wacht tot de dag voor de verwachte ophaaldatum op de pagina FBA-verzendingen beheren voordat je een case indient.
Als je je Amazon-bevestigingsmail hebt ontvangen, neem dan rechtstreeks contact op met de transportdienst via de onderstaande gegevens. Vermeld je ARN-nummer en FBA-verzending-ID in deze e-mail.
Als je na je e-mail nog steeds niets van de transportdienst hebt gehoord, moet je een case indienen bij het Ondersteuningsteam voor verkooppartners. Een lid van ons operationele team zal met je samenwerken om het ophalen opnieuw te regelen.
Neem rechtstreeks contact op met de transportdienst om dit technische probleem op te lossen.
Als het probleem zich blijft voordoen, moet je een case indienen bij het Ondersteuningsteam voor verkooppartners.
Je moet een case indienen bij het Ondersteuningsteam voor verkooppartners. Een lid van ons operationele team zal met je samenwerken om de hoofdoorzaken te begrijpen en het ophalen opnieuw in te plannen.
Verzendpartners kunnen niet ophalen bij een zeescheepvaartterminal of havenlocatie. Je moet je producten overplaatsen naar een verzendlocatie buiten de terminal of haven die geschikt is voor de apparatuur van de transportdienst.
Ophalen van eilanden is uitgesloten van de reguliere aanbieding en vereist individuele afstemming met de transportdienst. Ga voor de volledige lijst naar de pagina van het Amazon-verzendpartnerprogramma.
Documentatie die vereist is voor het ophalen van een pallet verschilt per transportdienst.
Grensoverschrijdende zendingen vereisen aanvullende documentatie. Voor meer informatie raadpleeg je Veelgestelde vragen over de workflow voor grensoverschrijdende verzendingen.
Je kunt een case indienen bij het Ondersteuningsteam voor verkooppartners. Je wordt dan gevraagd de verzending-ID, het ophaalbewijs en andere relevante documentatie met betrekking tot de verzending te verstrekken. We zullen de case onderzoeken en contact opnemen met de transportdienst om het probleem op te lossen. Raadpleeg ook het Terugbetalingsbeleid voor verloren en beschadigde voorraad bij FBA.
Nadat de verzending is aangemaakt, verstrekt Amazon updates over de verzendingsstatus op het tabblad Verzendingsgebeurtenissen van de verzending.
Je kunt je zending ook traceren met behulp van trackingportals:
Het verzendpartnerprogramma heeft meerdere deelnemende transportdiensten. De transportdienst voor elke zending wordt geselecteerd op basis van de beschikbare capaciteit van de transportdienst en de kosten. Hierdoor kunnen verkopers geen specifieke transportdienst selecteren voor al hun zendingen.
Ja. Je hebt alleen de verzendgegevens nodig bij het maken van de verzending in Seller Central.
Als je bijvoorbeeld de service voor Bezorging van kleine pakketten wilt gebruiken, moet je het aantal dozen en het gewicht en de afmetingen van elke doos opgeven om een geschat tarief te krijgen en de verzendetiketten af te drukken. Voer het adres van de fabrikant in als Verzendlocatie. Zodra je de etiketten hebt afgedrukt, stuur je ze naar je fabrikant. Jij of de fabrikant moet proactief contact opnemen met de transportdienst om een afspraak te maken voor het ophalen van de verzending.
Als je de LTL-service (verzending van minder dan een vrachtwagenlading) selecteert, moet je ook het aantal pallets en het gewicht en de afmetingen van elke pallet opgeven om een geschat percentage te krijgen. Het is de aanbevolen werkwijze om de leverancier op te nemen als het belangrijkste contactpunt voor je bedrijf (vermeld in de verzendboeking) om het ophalen te organiseren. Dit zorgt ervoor dat de transportdienst contact opneemt met de leverancier om het ophalen van de zending te regelen.
De transportdienst neemt contact met je op om de volgende stappen te bespreken, inclusief opties om goederen opnieuw te leveren. Als dit gebeurt, kunnen er extra kosten van toepassing zijn. Als je denkt dat dit ten onrechte is gedaan, kun je een case indienen bij het Ondersteuningsteam voor verkooppartners.
Nee. Het programma biedt geen palletuitwisseling.
Je Amazon-referentienummer (ARN) is te vinden in Voorraad > FBA-verzendingen beheren > op de pagina Wachtrij voor verzending klik op Zending traceren. Houd er rekening mee dat dit slechts één dag voor de ophaaldatum zichtbaar is als je gebruikmaakt van het Amazon-partnertransportprogramma voor minder dan een vrachtwagenlading.
Je kunt je verwachte ophaaldatum vinden op de pagina FBA-verzendingen beheren op Seller Central. Houd er rekening mee dat dit slechts een geschatte ophaaldatum is en niet garandeert dat je zending op deze datum wordt opgehaald. Je ontvangt één dag voor het geplande ophalen een bevestigingsmail van Amazon met het exacte tijdstip van ophalen. Wacht tot je dit ontvangt voordat je contact opneemt met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners op de verwachte ophaaldatum.
Voor zendingen van meer dan 6 pallets kunnen we constateren dat je zending na de verwachte ophaaldatum is opgehaald vanwege de extra vereisten die nodig zijn om een zending van deze grootte op te halen. Als je zending 7 dagen na de verwachte ophaaldatum nog niet is opgehaald, neem dan contact op met je transportdienst voor meer informatie.
Houd er ook rekening mee dat de datum die je hebt ingevoerd tijdens het boekingsproces van de PCP LTL-zending de 'gereed vanaf datum' is en niet de afhaaldatum.
Ja. Je moet voldoen aan de volgende vereisten om de individuele transportdiensten van je locatie op te halen:
UPS(VK):
Kuehne+Nagel (grensoverschrijdend, Duitsland, Italië, Spanje en Frankrijk):
Zorg voor het volgende:
Wanneer je een zending maakt op Seller Central, moet je je verzendadres instellen als de locatie waar je zending bij de transportdienst moet worden opgehaald.
Houd er rekening mee dat als je de onjuiste locatie invoert of het adres wilt wijzigen en je zending meer dan twee dagen verwijderd is van de afhaling, je contact moet opnemen met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners om de afhaling te annuleren en een nieuwe afhaling in te dienen via het verzendportaal.
Vraag een POD aan bij je transportdienst. Houd er rekening mee dat je alleen een POD kunt verkrijgen zodra je zending is bezorgd bij een Amazon fulfillment center.
Vraag de reden voor afwijzing bij je transportdienst aan. De transportdienst zal dan de bestuurder vragen, die bij elke afwijzing een afwijzingsbon ontvangt.
UPS kan niet ophalen van locaties die niet aan deze vereisten voldoen (zoals openingstijden van een halve dag) en kan inzameling weigeren als niet aan deze vereisten is voldaan.