Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Publicatiestatus van content en afwijzing van content

Alle A+ content moet ter goedkeuring worden ingediend. Als A+ content ter goedkeuring is ingediend, kan het tot zeven werkdagen duren voordat je content is gecontroleerd, of langer tijdens drukke periodes. We kunnen op dit moment geen versnelde aanvragen aannemen.

Als de content is goedgekeurd, kan het 24 uur duren voordat de content wordt gepubliceerd op de productpagina van de toegepaste ASIN-codes. Als de A+ status niet goedgekeurd is, kun je de redenen voor afwijzing bekijken door op Bewerken te klikken voor een specifiek gedeelte van de A+ content en wijzigingen aanbrengen. Een aangepaste inzending moet opnieuw worden ingediend en doorloopt opnieuw het moderatieproces, en bestaande content blijft op de productpagina van alle toegepaste ASIN-codes staan totdat de nieuwe inzending is goedgekeurd.

Als je content 24 uur na je laatste activiteit (datum en tijd) niet beschikbaar is op de productpagina en de contentstatus Goedgekeurd is, controleer je de Toegepaste ASIN-codes. Als bij je ASIN Foutwordt weergegeven, klik je op Gegevens om de foutmelding te zien. Als de ASIN-status op Gepubliceerd staat, is er mogelijk een technische fout opgetreden. Dit kan vaak worden opgelost door je A+ project opnieuw in te dienen om het publicatieproces opnieuw te starten.

Je kunt ook een dubbelcheck doen om er zeker van te zijn dat je de productpagina bekijkt van de taal waarin je de content hebt gepubliceerd. A+ content wordt alleen weergegeven op de pagina in de taal waarin deze is gepubliceerd. Als de inhoud bijvoorbeeld in het Spaans is gepubliceerd, wordt deze alleen weergegeven op de pagina in de Spaanse taal; deze wordt niet weergegeven op de Engelse pagina. Als dit niet helpt, moet je contact opnemen met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners van Amazon om het probleem te melden.

Wat je moet doen als A+ content is afgewezen

Bij elke ingediende A+ content die wordt afgewezen, kun je de reden voor afwijzing bekijken wanneer je de content opent in de A+ contentmanager. Alle A+ content moet voldoen aan de A+ richtlijnen. Als je A+ content is afgewezen, dubbelcheck dan de richtlijnen voor A+ content en de Hulp-pagina's met veelgestelde vragen over A+ content en hulp bij problemen. Er zijn meerdere plaatsen waar je kunt zien waarom content is afgewezen:

  • Contentstatus: de status van de content wordt vermeld op de startpagina van de A+ contentmanager voor je account
  • A+ contentmanager: Zoek naar het project in de A+ contentmanager door het ASIN of de projectnaam in te voeren, open het project en bekijk de reden voor afwijzing in het bovenste gedeelte.

Aanbevolen werkwijzen om afwijzing van content te corrigeren:

  • Afbeeldingen van hoge kwaliteit met hoge resolutie gebruiken
  • De hoeveelheid witruimte verminderen
  • Ervoor zorgen dat inzending niet leeg is
  • Ervoor zorgen dat tekst niet wazig is en groot genoeg om te worden gelezen
  • Claims, garanties of waarborginformatie verwijderen
  • Prijzen, promotie of contactgegevens verwijderen

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates