Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld

Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld kan je helpen snellere en nauwkeurigere bezorgtijden te bieden voor door de verkoper via standaardverzending verzonden bestellingen. Deze functie maakt gebruik van historische verzendgegevens om de verzendtijden tussen je standaard magazijnlocatie en de klantlocatie dynamisch aan te passen. Als je deze optie inschakelt in je standaard verzendsjabloon, kun je je klanten een nauwkeurigere inschatting van de bezorgtijd geven wanneer je gebruikmaakt van de door jou gekozen transportdienst.

Notitie: Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld is momenteel beschikbaar voor verkopers die hoge prestatiescores hebben voor het percentage tijdige bezorgingen en het percentage geldige trackingnummers.
Belangrijk: Zorg ervoor dat je standaardverzendadres up-to-date is omdat Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld voor inschatting van de verzendtijden gebruikmaakt van je magazijnlocatie voor standaardbezorging (standaardverzendadres) en de klantlocatie. Raadpleeg het gedeelte Veelgestelde vragen op deze pagina voor meer informatie over het bijwerken van je standaardverzendadres.

Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld voor aanbiedingen met standaardverzending

Volg de onderstaande stappen om Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld in te schakelen voor aanbiedingen met standaardverzending:

  1. Klik rechtsboven in Seller Central in het vervolgkeuzemenu Instellingen op Verzendinstellingen. Navigeer op de pagina Verzendinstellingen naar Verzendsjablonen.
  2. In de verzendsjablonen:
    • Als je een nieuwe verzendsjabloon wilt maken om Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld in te schakelen, klik dan op Nieuwe verzendsjabloon maken en vervolgens op Een nieuwe verzendsjabloon maken, voer de naam van de verzendsjabloon in (bijvoorbeeld 'Mijn zelfverzonden verzending') en kies tussen de berekeningsmethode Per item/op basis van gewicht of Op basis van prijsklasse voor je verzendkosten; of
    • Als je een bestaande verzendsjabloon wilt upgraden om Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld in te schakelen, kies dan de bestaande verzendsjabloon en klik vervolgens aan de rechterkant van het scherm op Sjabloon bewerken.
  3. Klik op de wisselknop om 'Instellingen voor Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld' in te schakelen.
  4. Controleer de verzendkosten voor je verzendregio's.
  5. Klik op Sjabloon opslaan.
  6. Wijs de door jezelf verzonden SKU-codes toe aan de verzendsjabloon.

Notitie: Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld is beperkt tot de instellingen voor door jezelf verzonden (niet-Prime) standaardverzendingen voor binnenlandse en buitenlandse locaties. Deze functie is niet van toepassing op 'prime-verzending' en 'premiumverzending'.

Veelgestelde vragen over Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld

Wat is het voordeel van het inschakelen van Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld?

Klanten willen bij het kopen van producten graag de belofte van een snelle bezorgtijd. Voor het aanbieden van nauwkeurige verzendtijden voor verschillende bezorgregio's, moeten verkopers echter nauwkeurig de bezorgmogelijkheden van de transportdienst die ze inzetten berekenen en volgen. Dit kan lastig zijn. Als je de instellingen voor 'Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld' in je verzendsjablonen inschakelt, kun je klanten nauwkeurigere bezorgtijden aanbieden.

Moet ik telkens als ik mijn standaardverzendadres bijwerk Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld opnieuw inschakelen in mijn verzendsjablonen?

Nee, zodra je 'Instellingen voor Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld' hebt ingeschakeld in je verzendsjablonen, gebruikt Amazon automatisch je laatste standaardverzendadres om de bezorgtijden voor de klanten in te schatten. Je hoeft dit niet opnieuw in je verzendsjablonen in te schakelen nadat je je standaardverzendadres hebt gewijzigd.

Hoe bewerk ik mijn standaardverzendadres?

Je kunt je standaardverzendadres bewerken door de onderstaande stappen te volgen:

  1. Klik rechtsboven in Seller Central in het vervolgkeuzemenu Instellingen op Verzendinstellingen. Navigeer op de pagina Verzendinstellingen naar Algemene verzendinstellingen.
  2. Klik rechtsboven in het gedeelte Standaardverzendadres op Bewerken.
  3. Selecteer het adres dat je wilt instellen als het nieuwe standaardverzendadres of klik op Nieuw adres toevoegen om een nieuw verzendadres toe te voegen.
  4. Klik op Opslaan.

Moet ik de verzendtijden configureren voor mijn bezorgregio's nadat ik Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld heb ingeschakeld?

Je kunt ervoor kiezen om de verzendtijden voor je bezorgregio's te configureren nadat je Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld hebt ingeschakeld. Het systeem van Amazon vergelijkt de historische verzendgegevens van je verzendadres en de klantlocatie met je ingestelde verzendtijd, en kiest een snellere en nauwkeurigere optie om een bezorgingsbelofte voor de klant te genereren.

Hoe schakel ik Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld uit?

De Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld wordt standaard toegepast op je nieuwe standaard verzendsjablonen. Je kunt Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld op elk gewenst moment uitschakelen door in de desbetreffende standaard verzendsjabloon de wisselknop voor 'Instellingen voor Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld' uit te schakelen.

Kan ik de wisselknop voor Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld opnieuw inschakelen nadat ik deze heb uitgeschakeld?

Ja, je kunt deze functie op elk gewenst moment inschakelen door in je standaard verzendsjablonen de wisselknop voor 'Instellingen voor Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld' in te schakelen.

Heeft het inschakelen van Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld gevolgen voor de verwerkingstijd?

Dit heeft geen gevolgen voor de verwerkingstijd, omdat de instellingen voor Geoptimaliseerde transit die door de verkoper is ingesteld in je verzending alleen van invloed zijn op de verzendtijd.

Notitie: De leveringsbelofte aan de klant is een combinatie van verwerkingstijd en verzendtijd. Door je verwerkingstijd te verkorten, kun je je klanten een eerdere bezorgtijd beloven.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates