Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Wat als een koper zegt dat hij zijn bestelling niet heeft ontvangen?

Werk samen met de koper om tot een wederzijds aanvaardbare oplossing te komen voor deze kwestie. Hoe je besluit verder te gaan, wordt uiteindelijk door jou en je klantenservicebeleid bepaald, maar van alle verkopers wordt verwacht dat ze een hoog niveau van klantenservice tonen.

Hieronder staan enkele manieren om deze situatie aan te pakken. Ongeacht de optie die je kiest, kan de koper nog steeds negatieve feedback voor de transactie plaatsen.

De koper terugbetalen

Het uitvoeren van een terugbetaling voor een product dat niet is ontvangen, is meestal de meest klantvriendelijke oplossing. Als de bestelling uiteindelijk aankomt nadat je een terugbetaling hebt gedaan, kan Amazon het bedrag met toestemming van de koper opnieuw bij de koper in rekening brengen. Zie Bestellingen terugbetalen voor meer informatie over terugbetalingen.

De koper vragen nog wat langer te wachten tot de bestelling is aangekomen

Als je voor deze optie kiest, moet je er rekening mee houden dat de koper een A-tot-Z-garantieclaim kan indienen.

Een vervangende bestelling op jouw kosten verzenden

Hoewel dit een financieel verlies voor je bedrijf kan zijn, is het wel goede klantenservice. Als de koper uiteindelijk de oorspronkelijke bestelling ontvangt, kun je met de koper samenwerken om een retourzending mogelijk te maken.

Contact opnemen met je transporteur

Als een bestelling onderweg verloren gaat of naar het verkeerde adres wordt verzonden, kun je soms hulp krijgen van je transporteur. Als je tracking of verzekering van je pakket hebt gekocht, kan de transportdienst mogelijk helpen bij het vinden van het pakket of het indienen van een verzekeringsclaim. Als je geen trackinggegevens hebt ontvangen, heeft je transportdienst mogelijk andere opties beschikbaar om het pakket te vinden.

Tips:
  • We raden je aan om tracking te gebruiken wanneer je pakketten verzendt. Tracking kan de kosten in verband met een verloren zending aanzienlijk verlagen. Het is ook je beste bescherming tegen A-tot-Z-garantieclaims.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates