Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Amazon-zoektermenrapport

Notitie: Deze functie is alleen beschikbaar voor verkopers die eigenaar zijn van een merk. Deze verkoper moet intern werkzaam zijn bij het merk en verantwoordelijk zijn voor het verkopen van het merk op Amazon.

Als je geen toegang hebt tot deze functie, ben je niet aangewezen als verkoper die voldoet aan deze criteria, zoals gedefinieerd in het Amazon-merkenregister. Neem contact op met de Ondersteuning voor verkopers als je van mening bent dat je aan deze criteria voldoet.

Het Amazon-zoektermenrapport laat merkeigenaren zien hoe klanten (in totaal) hun producten en die van hun concurrenten vinden in de Amazon store.

Welke informatie vind je in het Amazon-zoektermenrapport?

Het Amazon-zoektermenrapport toont de meest populaire zoektermen in de Amazon store gedurende een bepaalde periode, samen met de frequentierang van elke zoekterm en de drie beste producten waar klanten op hebben geklikt na het zoeken naar die term. Voor elk van deze drie producten toont het overzicht ook het klikaandeel en het conversieaandeel.

Merkeigenaren kunnen een specifieke term opzoeken om te zien op welke producten Amazon-klanten klikken na het zoeken naar die term, of ze kunnen naar een specifiek product zoeken om te achterhalen welke termen ervoor zorgen dat Amazon-klanten op dat product klikken.

Het zoektermenrapport toont merkeigenaren ook hun producten die niet meer in de top drie meest geklikte ASIN-codes staan voor een bepaalde zoekterm samen met de klikrang van de vorige week. De tabel wordt wekelijks vernieuwd. Als de tabel leeg is, kan dit het volgende betekenen:


  1. Er zijn geen producten gevonden in de top drie meest geklikte ASIN-codes voor elk van de zoektermen in de huidige week vergeleken met de vorige week.
  2. Er waren vorige week geen producten in de top drie meest geklikte ASIN-codes.

Wat is de frequentierang van zoektermen?

De frequentierang van zoektermen is de numerieke rang van de populariteit van een specifieke zoekterm in vergelijking met alle andere zoektermen gedurende een bepaalde periode.

Wat zijn klikaandelen en conversieaandelen?

Het klikaandeel is een percentage dat wordt bepaald door het aantal keren dat Amazon-klanten (in totaal) op een bepaald product hebben geklikt na het zoeken naar een bepaalde term, gedeeld door het totaal aantal keren dat Amazon-klanten (in totaal) op een willekeurig product hebben geklikt na het zoeken naar die term.

Het conversieaandeel is vergelijkbaar. Dit is een percentage dat wordt bepaald door het aantal keren dat Amazon-klanten (in totaal) een bepaald product kochten na het zoeken naar een bepaalde term, gedeeld door het totaal aantal keren dat Amazon-klanten (in totaal) een willekeurig product kochten na het zoeken naar die term. Het klikaandeel en het conversieaandeel zijn onafhankelijk van elkaar en het conversieaandeel kan hoger zijn dan het klikaandeel.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates