Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Veelgestelde vragen over de fulfillment-instellingen van bestellingen

Kan ik verschillende uiterste besteltijdstippen en mijn voorkeuren voor bedrijfsactiviteiten in het weekend instellen voor transportdiensten/verzendservices?

Nee, je kunt momenteel geen verschillende uiterste besteltijdstippen en voorkeuren voor bedrijfsactiviteiten in het weekend instellen voor transportdiensten/verzendservices. Als je met meerdere transportdiensten werkt, raden we je aan om je af te stemmen op je transportdienst voordat je de uiterste besteltijdstippen wijzigt en de bedrijfsactiviteiten in het weekend inschakelt. De instelling voor bedrijfsactiviteiten op zaterdag en zondag is standaard uitgeschakeld. Door deze instelling in te schakelen, worden deze dagen meegeteld voor de Verwachte verzenddatum en de Verwachte bezorgdatum. Zorg ervoor dat je op tijd verzendt, omdat het overschrijden van je Verwachte verzenddatum van invloed kan zijn op je Percentage vertraagde verzendingen.

Is het uiterste besteltijdstip voor klanten hetzelfde als dat ik heb ingesteld bij Fulfillment-instellingen voor bestellingen?

Klanten zien een uiterst besteltijdstip een uur voor het tijdstip dat je hebt ingesteld, zodat de bestelling kan worden verwerkt. Als je bijvoorbeeld het uiterste tijdstip voor verzending hebt ingesteld op 15.00 uur, dan zien klanten het uiterste tijdstip als 14.00 uur lokale tijd.

Bestelling vóór het uiterste besteltijdstip klant Bestelling na het uiterste besteltijdstip klant
Verzendoptie voor bestelling Bezorging binnen 1 dag Bezorging binnen 1 dag
Door verkoper ingestelde uiterste tijdstip voor bezorging binnen 2 dagen 14.00 uur lokale tijd 14.00 lokale tijd
Uiterste besteltijdstip klant 13.00 uur lokale tijd 13.00 uur lokale tijd
Besteltijd en -datum 11.00 lokale tijd, maandag 12 april 2021 15.00 uur lokale tijd, maandag 12 april 2021
Verzenden op datum maandag 12 april 2021 dinsdag 13 april 2021
Leveren voor datum dinsdag 13 april 2021 woensdag 14 april 2021
Notitie: Als je de het uiterste besteltijdstip wijzigt, veranderen de vereisten voor prestaties van premiumverzending die je moet handhaven niet.

Wat gebeurt er als ik bedrijfsactiviteiten op zaterdag of zondag heb ingeschakeld maar de transportdienst de bestelling niet ophaalt op zaterdag of zondag?

Als je bedrijfsactiviteiten op zaterdag of zondag hebt ingeschakeld, dan word je geacht op die dag te verzenden en ervoor te zorgen dat de transportdienst op die dag ophaalt. Als de transportdienst het pakket niet op zaterdag of zondag kan ophalen en scannen, raden we je aan om bedrijfsactiviteiten op zaterdag of zondag uit te schakelen omdat het overschrijden van je Verwachte verzenddatum een negatieve invloed kan hebben op het Percentage tijdige verzendingen en ertoe kan leiden dat je niet meer in aanmerking komt voor premiumverzending.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates