Nee, je kunt momenteel geen verschillende uiterste besteltijdstippen en voorkeuren voor bedrijfsactiviteiten in het weekend instellen voor transportdiensten/verzendservices. Als je met meerdere transportdiensten werkt, raden we je aan om je af te stemmen op je transportdienst voordat je de uiterste besteltijdstippen wijzigt en de bedrijfsactiviteiten in het weekend inschakelt. De instelling voor bedrijfsactiviteiten op zaterdag en zondag is standaard uitgeschakeld. Door deze instelling in te schakelen, worden deze dagen meegeteld voor de Verwachte verzenddatum en de Verwachte bezorgdatum. Zorg ervoor dat je op tijd verzendt, omdat het overschrijden van je Verwachte verzenddatum van invloed kan zijn op je Percentage vertraagde verzendingen.
Klanten zien een uiterst besteltijdstip een uur voor het tijdstip dat je hebt ingesteld, zodat de bestelling kan worden verwerkt. Als je bijvoorbeeld het uiterste tijdstip voor verzending hebt ingesteld op 15.00 uur, dan zien klanten het uiterste tijdstip als 14.00 uur lokale tijd.
Bestelling vóór het uiterste besteltijdstip klant | Bestelling na het uiterste besteltijdstip klant | |
---|---|---|
Verzendoptie voor bestelling | Bezorging binnen 1 dag | Bezorging binnen 1 dag |
Door verkoper ingestelde uiterste tijdstip voor bezorging binnen 2 dagen | 14.00 uur lokale tijd | 14.00 lokale tijd |
Uiterste besteltijdstip klant | 13.00 uur lokale tijd | 13.00 uur lokale tijd |
Besteltijd en -datum | 11.00 lokale tijd, maandag 12 april 2021 | 15.00 uur lokale tijd, maandag 12 april 2021 |
Verzenden op datum | maandag 12 april 2021 | dinsdag 13 april 2021 |
Leveren voor datum | dinsdag 13 april 2021 | woensdag 14 april 2021 |
Als je bedrijfsactiviteiten op zaterdag of zondag hebt ingeschakeld, dan word je geacht op die dag te verzenden en ervoor te zorgen dat de transportdienst op die dag ophaalt. Als de transportdienst het pakket niet op zaterdag of zondag kan ophalen en scannen, raden we je aan om bedrijfsactiviteiten op zaterdag of zondag uit te schakelen omdat het overschrijden van je Verwachte verzenddatum een negatieve invloed kan hebben op het Percentage tijdige verzendingen en ertoe kan leiden dat je niet meer in aanmerking komt voor premiumverzending.