Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Omzet verhogen

Hier zijn een aantal punten waarop je je kunt richten:

Prijzen en verzending:

Zijn je aanbiedingen scherp geprijsd tegenover vergelijkbare producten? Kun je de verzending aantrekkelijker maken? Kijk naar je concurrentie bij het kiezen van een aantrekkelijk prijspunt of stel geautomatiseerde prijzen in om de prijzen automatisch aan te passen aan gebeurtenissen zoals de winnende prijs van de Buy Box. Kijk in je onderzoek ook naar de verzendkosten. Voor kopers zijn verzendkosten vaak een belangrijke factor wanneer ze besluiten of ze een online aankoop doen. Kijk op de pagina Voorraad beheren wat de laagste prijs is en welke Buy Box-prijzen je voor elk product biedt. Zie Prijzen automatiseren voor meer informatie.

Prime-fulfillment:

Als je Fulfillment by Amazon (FBA) inschakelt voor je producten, kun je het Amazon Fulfillment Network en onze expertise gebruiken om je aanbiedingen in aanmerking te laten komen voor Prime en gratis verzending. Jij stuurt je producten naar Amazon Fulfillment Centers en wij verpakken, verzenden en verzorgen de klantenservice voor deze producten. Zie Fulfillment by Amazon (FBA), Door verkoper verzonden Prime en Amazon Klein en Licht voor meer informatie.

Promoties:

Kopers kijken tijdens het winkelen online naar alle soorten promoties: kortingsprijzen, kortingspercentages, gratis verzending en nog veel meer. Gratis verzending is vaak de reden waarom kopers opnieuw voor Amazon kiezen. Ook jij kunt verschillende soorten promoties gebruiken om een gunstige indruk te maken op kopers. Zie Promoties voor meer informatie.

Reclame:

Sponsored Products is een advertentieservice waarmee je de producten die je op Amazon aanbiedt beter kunt promoten. Kies welke producten je wilt adverteren, wijs trefwoorden toe aan die producten en voer een kosten-per-klik-bod in. Wanneer een Amazon-klant op een van je trefwoorden zoekt, komt je advertentie in aanmerking voor weergave naast de zoekresultaten. Je betaalt alleen een vergoeding voor deze service wanneer een Amazon-klant op je advertentie klikt. Op dat moment wordt de klant naar de productpagina gebracht waar je aanbieding wordt vermeld. Zie Hoe gesponsorde producten werken voor meer informatie.

Aantrekkelijke productgegevens en -beschrijvingen:

Noem in je productbeschrijving de belangrijkste functies en gebruik opsommingstekens voor de voordelen. Met een goed geschreven productbeschrijving kan de koper zich beter voorstellen hoe het is om je product in handen te hebben of ermee om te gaan. Door informatie over de uitstraling, het gebruik en de diverse voordelen van je product op te nemen kun je de verbeelding van je kopers laten spreken.

Duidelijke afbeeldingen van hoge kwaliteit:

Afbeeldingen met een hoge resolutie en duidelijke details stimuleren de verbeelding van de kopers en inspireren hen om je product te kopen. Zorg ook voor zoveel mogelijk verschillende afbeeldingen. Voor veel productcategorieën is het mogelijk om zogenaamde swatch- en alternatieve afbeeldingen op te nemen.

Verbeterde merkpagina's:

Als je een geregistreerde merkeigenaar bent, kun je de productpagina aanpassen en productkenmerken op een andere manier beschrijven door een uniek merkverhaal, verbeterde afbeeldingen en tekstplaatsingen op te nemen. Meer informatie over Verbeterde merkinhoud.

Effectieve plaatsing:

Zijn je items zichtbaar in de juiste delen van de store op basis van de informatie die je hebt verstrekt? Sommige kopers weten precies waar ze naar zoeken, maar anderen browsen per categorie. Zorg dus ervoor dat je product is ingedeeld in de juiste categorie, zodat het via browsen gemakkelijker te ontdekken is. Bekijk de breedte en diepte van de selectie in elke categorie en bedenk hoe je items in de categoriestructuur passen.

Klantenservice:

Zorg bij elke bestelling voor een geweldige klantenservice en een uitstekende koopervaring. Dit kan jou als verkoper geweldige feedbackbeoordelingen opleveren en geeft kopers vertrouwen wanneer ze je producten vinden. Zie de Communicatierichtlijnen voor meer informatie.

Internationale productvermeldingen:

Met productvermeldingen op Amazon Marketplaces over de hele wereld krijg je direct toegang tot miljoenen kopers wereldwijd. Het maakt niet uit of je een nieuwe of ervaren internationale verkoper bent. Met wereldwijd verkopen met Amazon kun je je bedrijf nog sneller laten groeien. Amazon heeft online marketplaces over de hele wereld - Verenigde Staten, Canada, Mexico, Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Italië, Spanje, China, Japan, Australië, Turkije, de VAE en India - en biedt de services en tools die je nodig hebt om succesvol te zijn op de wereldwijde markt.

Voorraad exporteren voor internationale kopers:

Wanneer je je aanmeldt voor FBA-export, schakelt Amazon automatisch de exportfunctie in voor in aanmerking komende producten op Amazon. FBA-export is een service via FBA waarmee je je internationale activiteiten nog sterker kunt laten groeien. Dit alles met niet veel meer dan één klik op een knop. Wanneer kopers uit het buitenland bestellingen plaatsen, pakt, verpakt en verzendt Amazon het product uit je voorraad. FBA-export betekent dat een groot aantal traditionele belemmeringen bij het internationaal verzenden van producten uit de weg worden genomen. Zie FBA-export voor meer informatie.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates