Op de pagina Bestellingen beheren kan een bestelling met de status In behandeling wijzen op een probleem met de betaalmethode van de koper. In sommige gevallen kunnen de verificatieprocessen van Amazon voor betalings- en bestellingsgegevens de verwerkingstijd van de bestelling wel 21 dagen verlengen.
Hier volgen enkele van de meest voorkomende redenen waarom bestellingen de status In behandeling hebben:
Verzend geen bestelling terwijl de status In behandeling is, zelfs niet als de koper rechtstreeks contact met je opneemt. Als een koper contact met je opneemt terwijl een bestelling de status In behandeling heeft (bijvoorbeeld om een bestelling die in behandeling is te annuleren), verwijs je deze naar de Amazon-klantenservice voor meer informatie.
Opmerkingen voor seller-fulfilled bestellingen met status In behandeling:
Zie Contact opnemen met een koper om communicatie te starten.
Als je bestellingen wilt identificeren met de status In behandeling, ga je in Seller Central naar de pagina Bestellingen beheren en klik je op het tabblad In behandeling. Alle bestellingen in behandeling die door Amazon moeten worden uitgevoerd, zijn te vinden op het tabblad FBA-bestellingen weergeven. Bestellingen met de status In behandeling verschijnen niet in je Besteloverzicht of Overzicht van niet-verzonden bestellingen. Je voorraad wordt echter bijgewerkt om de bestelling weer te geven. Zie Je bestellingen beheren voor meer informatie.
Het aantal dat beschikbaar is voor de productvermelding wordt afgetrokken van het aantal in Voorraad beheren. Als het aantal één was op het moment dat de bestelling werd geplaatst, wordt terwijl de bestelling wordt verwerkt de productvermelding verwijderd van de Amazon-aanbodpagina en wordt deze weergegeven in Voorraad beheren met het aantal nul.
Bestellingen worden vermeld als 'In behandeling' terwijl Amazon de betaalmethode controleert die door de koper is verstrekt. Bestellingen die in behandeling zijn bevatten geen bezorgadres of contactgegevens van de koper en mogen niet worden verzonden, ook niet als de koper rechtstreeks contact met je opneemt. Als kopers contact met je opnemen terwijl hun bestelling de status 'In behandeling' heeft, verwijs ze dan naar de Amazon-klantenservice.
Zodra de betaalmethode is geverifieerd, worden de knoppen Verzending bevestigen en Bestelling annuleren beschikbaar in Bestellingen beheren. Bovendien wordt de bestelling weergegeven in zowel het Besteloverzicht als het Overzicht van niet-verzonden bestellingen. Op dit punt moet de bestelling worden verzonden (of geannuleerd, indien nodig).