Zorg ervoor dat je experimentele content verschilt van bestaande content: Als je content te vergelijkbaar is, is de kans kleiner dat deze invloed heeft op het gedrag van klanten en kun je mogelijk niet met zekerheid een winnaar bepalen.
Laat je experiment de hele duur doorlopen: Zelfs als eerdere resultaten veelbelovend zijn, kunnen ze misleidend zijn. Als je een experiment eerder beëindigt op basis van die resultaten, vergroot je de kans dat je de impact van je experiment overschat of zelfs de verkeerde versie selecteert.
Ideeën voor experimenten
Hier zijn enkele dingen waarmee je wellicht wilt experimenteren. Maar beperk jezelf niet tot deze ideeën. Gebruik je eigen oordeel om te bepalen wat je moet testen.
De lengte van de producttitel beperken tot minder dan 100 tekens om de ruis te verminderen en meer klanten aan te moedigen je productpagina te bezoeken
Je producttitel herzien om je merknaam op te nemen
Je producttitel beschrijvend maken om een beroep te doen op kenmerken die interessant zijn voor je klanten
Creatieve productafbeeldingen toevoegen om je product te onderscheiden van de concurrentie
Afbeeldingen met hoge resolutie toevoegen aan je content of je bestaande afbeeldingen vernieuwen
Uitsluitend lifestyle-afbeeldingen of standaardproductafbeeldingen gebruiken
Eén set functies markeren versus een andere set
Resultaten van experiment
Door het meeste uit je resultaten te halen, kun je de totale impact van elk experiment maximaliseren.
Controleer je resultaten niet te vaak voordat een experiment afloopt: Tussentijdse resultaten kunnen misleidend zijn.
Meer experimenten uitvoeren: Je kunt je contentstrategie voortdurend verbeteren door op verschillende ASIN-codes te testen, je contenthypothesen voor hetzelfde ASIN te wijzigen of tijdens verschillende seizoensgebonden periodes te testen om te begrijpen hoe verschillende soorten klanten je product benaderen.
Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist).
Aanmelden