Het configureren van snellere verzendtijden voor je producten is essentieel om de klantervaring en de verkoop te verbeteren. Het instellen van snellere verzendtijden resulteert in snellere geschatte bezorgtijden. Deze bezorgtijden worden weergegeven op de productpagina en bij het afrekenen, waardoor klanten sneller je item kopen. Items met snellere bezorgtijden winnen ook eerder de Buy Box op Amazon.
Wanneer je internationaal verzendt, wordt jouw geschiktheid om toegang te krijgen tot snellere verzendtijden en deze in te stellen, bepaald door je prestaties. Om de toegang tot opties voor snellere verzendtijden te behouden, moet je blijven voldoen aan de volgende prestatievereisten (op basis van bestellingen in de afgelopen 30 kalenderdagen).
Je kunt je prestatiestatistieken controleren om je prestaties bij te houden en te verbeteren.
Als je niet meer voldoet aan de prestatievereisten, verlies je toegang tot de opties voor snellere verzendtijden waarvoor je eerder in aanmerking kwam.
Als je een snellere verzendtijd wilt instellen, kun je de verzendtijd wijzigen via Verzendinstellingen. Ga voor meer informatie over het wijzigen van je verzendtijd naar Verzendtijd wijzigen.
Als je bijvoorbeeld van buiten Europa verzendt en eerder in aanmerking kwam voor zowel 5-10 dagen als 10-14 dagen en nu niet meer in aanmerking komt voor 5-10 dagen, maar nog wel voor 10-14 dagen, wordt je standaardverzendsjabloon met een verzendregel van 5-10 werkdagen automatisch bijgewerkt tot 10-14 werkdagen en heb je geen toegang meer tot 5-10 dagen. Om een ander voorbeeld te geven: als je niet meer in aanmerking komt voor zowel 5-10 dagen als 10-14 dagen op basis van je laatste prestaties van de afgelopen 30 dagen, worden je verzendsjablonen automatisch bijgewerkt naar 14-18 werkdagen en heb je geen toegang meer tot snellere verzendtijden.
Als je geschiktheid wordt ingetrokken en je in beroep wilt gaan, reageer dan op de prestatiemelding in je dashboard Accountstatus. Je moet reageren met een plan waaruit blijkt dat je de problemen met je bezorgprestaties hebt geïdentificeerd en waarin wordt vermeldt hoe je jouw werkwijzen hebt gewijzigd om ze op te lossen. Veelvoorkomende oplossingen zijn: