Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Snellere verzendtijden voor internationale verkopers

Het configureren van snellere verzendtijden voor je producten is essentieel om de klantervaring en de verkoop te verbeteren. Het instellen van snellere verzendtijden resulteert in snellere geschatte bezorgtijden. Deze bezorgtijden worden weergegeven op de productpagina en bij het afrekenen, waardoor klanten sneller je item kopen. Items met snellere bezorgtijden winnen ook eerder de Buy Box op Amazon.

Geschiktheid

Wanneer je internationaal verzendt, wordt jouw geschiktheid om toegang te krijgen tot snellere verzendtijden en deze in te stellen, bepaald door je prestaties. Om de toegang tot opties voor snellere verzendtijden te behouden, moet je blijven voldoen aan de volgende prestatievereisten (op basis van bestellingen in de afgelopen 30 kalenderdagen).

Je kunt je prestatiestatistieken controleren om je prestaties bij te houden en te verbeteren.

Als je niet meer voldoet aan de prestatievereisten, verlies je toegang tot de opties voor snellere verzendtijden waarvoor je eerder in aanmerking kwam.

Snellere verzendtijden instellen

Als je een snellere verzendtijd wilt instellen, kun je de verzendtijd wijzigen via Verzendinstellingen. Ga voor meer informatie over het wijzigen van je verzendtijd naar Verzendtijd wijzigen.

Belangrijk: Geschiktheidsproces voor en automatische update van verzendtijden
  • De geschiktheidscontrole voor opties voor snelle verzendtijden wordt automatisch uitgevoerd en wordt elke vier weken automatisch vernieuwd.
  • Verzendsjablonen worden automatisch bijgewerkt als je geschiktheid verandert. Als je niet langer in aanmerking komt voor een bepaalde verzendtijd, worden je verzendsjablonen die gebruikmaken van die verzendtijd, automatisch bijgewerkt om de volgende beschikbare snellere verzendtijd te gebruiken. Je ontvangt een e-mail wanneer je niet meer in aanmerking komt voor verzendsjablonen en Amazon deze automatisch heeft bijgewerkt met langere verzendtijden met hierin de reden voor deze wijziging.

    Als je bijvoorbeeld van buiten Europa verzendt en eerder in aanmerking kwam voor zowel 5-10 dagen als 10-14 dagen en nu niet meer in aanmerking komt voor 5-10 dagen, maar nog wel voor 10-14 dagen, wordt je standaardverzendsjabloon met een verzendregel van 5-10 werkdagen automatisch bijgewerkt tot 10-14 werkdagen en heb je geen toegang meer tot 5-10 dagen. Om een ander voorbeeld te geven: als je niet meer in aanmerking komt voor zowel 5-10 dagen als 10-14 dagen op basis van je laatste prestaties van de afgelopen 30 dagen, worden je verzendsjablonen automatisch bijgewerkt naar 14-18 werkdagen en heb je geen toegang meer tot snellere verzendtijden.

  • Je ontvangt e-mailmeldingen als je op basis van je prestaties in aanmerking komt voor opties voor snellere verzendtijden en kunt dan je verzendsjabloon bijwerken. Je verzendsjabloon wordt niet automatisch bijgewerkt met opties voor snellere verzendtijd.

In beroep gaan tegen de

Als je geschiktheid wordt ingetrokken en je in beroep wilt gaan, reageer dan op de prestatiemelding in je dashboard Accountstatus. Je moet reageren met een plan waaruit blijkt dat je de problemen met je bezorgprestaties hebt geïdentificeerd en waarin wordt vermeldt hoe je jouw werkwijzen hebt gewijzigd om ze op te lossen. Veelvoorkomende oplossingen zijn:

  • Verzend je pakketten met geïntegreerde Amazon-transportdiensten die tracering aanbieden. Bekijk alle geïntegreerde bezorgservices in Nederland.
  • Upload traceergegevens bij elke verzendbevestiging.
  • Gebruik de service Verzendservices kopen om verzendetiketten te kopen die getraceerd kunnen worden.
  • Verzend sneller door je verwerkingstijd te verkorten.
  • Verzend sneller met behulp van een snellere verzendmethode.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates