Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Reageren op een terugvorderingsclaim

Wanneer een koper contact opneemt met zijn creditcardmaatschappij om een terugvordering aan te vragen, zal de creditcardmaatschappij contact opnemen met Amazon om gegevens over de transactie aan te vragen. Amazon zal vervolgens per e-mail contact met je opnemen om transactiegegevens op te vragen.

Je kunt op één van de twee volgende manieren reageren op een terugvorderingsclaim:

  • Voer onmiddellijk een terugbetaling uit. Zie Bestellingen terugbetalen voor meer informatie
  • Dien via Amazon een caseverklaring in bij de creditcardmaatschappij.
Notitie: Je dient op elke terugvorderingsclaim te reageren binnen zeven kalenderdagen vanaf de datum van de ontvangen e-mail. Als je niet reageert, kunnen we het bedrag van de betreffende transactie via je account verrekenen. Je dient ook te antwoorden op eventuele aanvullende verzoeken om informatie binnen de in het betreffende verzoek gestelde termijn.

Een caseverklaring indienen doe je als volgt:

  1. Selecteer in het menu Prestaties de optie Terugvorderingsclaims.
  2. Klik op Je case vertegenwoordigen. Opmerking: Je kunt ook een caseverklaring indienen door te antwoorden op de terugvorderings-e-mail met de gevraagde informatie.
  3. Lees het gedeelte De terugvorderings- en bestelgegevens controleren.
  4. Voltooi het gedeelte Je case vertegenwoordigen.
    • Je reacties kunnen niet door kopers worden ingezien; ze zijn alleen bedoeld voor Amazon-onderzoekers.
    • Verstrek de verzenddatum, de gebruikte verzendmethode en alle verzendgegevens. Als de koper beweert dat hij een item heeft ontvangen dat van een ander materiaal is dat wat hij op de website heeft gezien, kunnen we informatie over het item opvragen.
    • We raden je aan om eventuele beschikbare correspondentie van jou met de koper op te nemen in je reactie op onze melding.
    • Neem zoveel mogelijk informatie op in je eerste reactie. Als je reactie niet toereikend is, je je niet houdt aan de Business Solutions-overeenkomst of als de kaartuitgever beslist ten gunste van de kaarthouder, zullen wij je account debiteren.
  5. Klik op Doorgaan om je reactie in te dienen.

Een Amazon-onderzoeker controleert de door jou verstrekte informatie, maakt ondersteunende documentatie (een ˈrepresentatieˈ) en dient deze namens jou in bij de bank van uitgifte. We nemen contact met je op als we meer gegevens nodig hebben.

Het kan vanaf de datum waarop de representatie van de case aan de bank van uitgifte wordt ingediend, tot 90 dagen (of in zeldzame gevallen langer) duren voordat de uitkomst bekend is. Wij stellen je, per e-mail, alleen op de hoogte van de uitkomst als je financieel verantwoordelijk bent voor de terugvordering. In de e-mail zullen de redenen hiervoor worden uiteengezet.

Als je denkt dat je ten onrechte bent gedebiteerd voor een terugvordering, beantwoord dan de e-mail. We zullen vervolgens het geschil beoordelen. In de meeste gevallen echter is de beslissing van de bank van uitgifte definitief en kan er niet in beroep worden gegaan tegen die beslissing.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates