Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Hoe kan ik mijn creditcardgegevens bijwerken?

Je kunt een nieuwe creditcard toevoegen of een bestaande kaart bijwerken. Als creditcardgegevens niet overeenkomen, kan dat ertoe leiden dat de kaart wordt geweigerd. Dit kan een vertraging in de betaling veroorzaken.

Voer de volgende stappen uit om de creditcardgegevens in je verkopersaccount bij te werken:

  1. Ga naar Instellingen en klik op Accountgegevens.
  2. Selecteer in Betaalgegevens de optie Methodes voor in rekening brengen.
  3. Klik bij de creditcard die je wilt vervangen op Methode voor in rekening brengen vervangen en selecteer de marketplace waarvoor je een nieuwe methode voor in rekening brengen wilt toewijzen.
  4. Selecteer de optie Een nieuwe creditcard toevoegen of selecteer een kaart die al beschikbaar is in Seller Central. Voer de gevraagde informatie precies in zoals deze op je creditcardafschrift staat.
  5. Soms kun je worden doorgestuurd naar jouw financiële instelling om je kaart met een beveiligingsvraag te verifiëren, voordat je naar Amazon wordt teruggestuurd. Neem voor informatie over een probleem tijdens de verificatie van je kaart contact op met je financiële instelling of ga naar Waarom staat mijn creditcard als ongeldig vermeld?.

Notitie: De kaart die je momenteel gebruikt als de methode voor in rekening brengen voor je verkopersaccount kun je niet verwijderen, maar je kunt wel een nieuwe kaart toevoegen of een andere kaart selecteren uit de lijst met kaarten die je eerder hebt ingevoerd.

Uitzonderingen indienen voor Amazon Europe Marketplaces

Doorgaans worden de creditcardgegevens die voor een bepaalde marketplace zijn ingevoerd in het gedeelte Methode voor in rekening brengen automatisch toegepast op alle marketplaces in je account voor Amazon Europe Marketplaces, tenzij je unieke creditcardgegevens voor een bepaalde marketplace opgeeft (dit wordt dan een uitzondering genoemd).

Let op het volgende:

  • De informatie over de methode voor in rekening brengen wordt gedeeld totdat je een uitzondering opgeeft voor een marketplace.
  • Kosten worden in rekening gebracht in de valuta van de Amazon Marketplace waar de transactie plaatsvindt. De kosten van de Britse Amazon Marketplace zijn dus in GBP, wat ertoe kan leiden dat je financiële instelling wisselkosten in rekening brengt.

Volg deze stappen om via de functie Uitzonderingen een andere methode voor in rekening brengen in te voeren voor een specifieke marketplace:

  1. Ga naar Instellingen en klik op Accountgegevens.
  2. Selecteer in Betaalgegevens de optie Methode voor in rekening brengen.
  3. Klik op Methode voor in rekening brengen vervangen.
  4. Selecteer de marketplace waarvoor je een andere methode voor in rekening brengen wilt toewijzen.
  5. Selecteer de methode voor in rekening brengen die je wilt vervangen of selecteer Een nieuwe creditcard toevoegen en voer in de beschikbare velden de gegevens van de specifieke marketplace in, precies zoals deze op je creditcardafschrift staan.
  6. Klik op Indienen om je wijzigingen op te slaan.
Notitie: Als je de creditcardgegevens van een uitzondering voor een marketplace wilt bewerken, voer je de stappen in het gedeelte Mijn creditcardgegevens bijwerken hierboven uit voor die specifieke uitzondering.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates