Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Overzicht Berichten koper-verkoper

Met de pagina Berichten koper-verkoper kun je via e-mail of Seller Central communiceren met kopers in de Amazon-store. De service maakt gebruik van versleutelde e-mailadressen voor zowel kopers als verkopers. Wanneer een koper bijvoorbeeld contact met je opneemt, wijst Amazon die persoon een versleutelde alias toe, zoals a222d34b3891234b@marketplace.amazon .nl . Amazon stuurt de e-mails vervolgens naar jou door via de versleutelde alias.

Ga voor gedetailleerde instructies voor het gebruik van Berichten koper-verkoper naar Communiceren met kopers via Berichten koper-verkoper.

Voordelen van Berichten koper-verkoper

Berichten koper-verkoper houdt een dossier bij van alle correspondentie tussen de koper en de verkoper. Zelfs wanneer je reageert met je persoonlijke of zakelijke e-mail, registreert de service deze met behulp van een versleutelde e-mailalias.

Voordelen zijn:

  • Verhoogde veiligheid van koper-verkopercommunicatie.
  • Eén plek om al je verzonden en ontvangen berichten te bekijken, zowel van de service als van je e-mailsysteem (Outlook, Hotmail, Gmail, Thunderbird, GMX, enzovoort).
  • Verbeterde communicatie tussen kopers en verkopers om geschillen en claims te verminderen.
  • Een overzicht van alle correspondentie tussen kopers en verkopers, wat resulteert in snellere geschillenbeslechting door Amazon.

Ga voor meer informatie naar Veelgestelde vragen over Berichten koper-verkoper.

Productvragen inschakelen voor bestellingen met Fulfillment by Amazon (FBA)

Als je je eigen bestellingen uitvoert, is Berichten koper-verkoper standaard ingeschakeld. FBA-verkopers kunnen Berichten koper-verkoper inschakelen om specifieke productvragen te beantwoorden en de ervaring van de FBA-koper te verbeteren. Je gespecialiseerde productkennis kan het aantal retourzendingen helpen verlagen en herhaalde aankopen stimuleren.

Notitie: Berichten koper-verkoper voor FBA is alleen bedoeld voor productvragen. Je kunt alleen reageren op berichten (en niet een communicatie starten) over retourzendingen die een FBA-product bevatten dat als cadeau is aangewezen. Klantenservicegerelateerde vragen over Amazon Fulfilled-bestellingen, zoals hoe of waar een gekocht item moet worden geretourneerd, moeten worden doorgestuurd naar de Amazon-klantenservice.

Berichten koper-verkoper inschakelen zodat kopers je berichten kunnen sturen over je producten:

  1. Klik in het menu Instellingen op Voorkeuren voor meldingen.
  2. Klik in het gedeelte Berichten op Bewerken.
  3. Schakel het selectievakje Berichten koper in en voer het e-mailadres in waarnaar je wilt dat Amazon-kopers berichten versturen over je producten.
  4. Klik op Opslaan.

Overzicht Berichten koper-verkoper


Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates