Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Veelgestelde vragen over A+ content

Hoe krijg ik toegang tot het maken van A+ content?

Deze functie is alleen beschikbaar voor professionele verkopers die zijn goedgekeurd als merkeigenaren via het proces van het Amazon merkenregister en beginnende merkeigenaren die deelnemen aan specifieke beheerde verkoopprogramma's zoals Launchpad en Amazon Exclusives. Nadat je goedkeuring hebt ontvangen, kun je alleen A+ content toevoegen aan producten die deel uitmaken van je goedgekeurde merkcatalogus.

Over Basis en Premium A+ content

Met Basis A+ content kunnen verkopers producten uitlichten en hun merkverhaal delen door vooraf opgemaakt tekst- en afbeeldingsmodules toe te voegen aan de productpagina's van hun producten. Basis A+ content is gratis beschikbaar voor alle verkopers.

Premium A+ content biedt de beste productpagina-ervaring die beschikbaar is voor aanvullende marketinginformatie, waardoor verkopers gedifferentieerde content kunnen gebruiken, zoals video's, afbeeldingscarrousels en verbeterde vergelijkende tabellen om hun merkverhaal te vertellen en productinformatie op de marketplace te laten zien. Premium A+ is een betaalde functie.

Waarom zou ik A+ content toevoegen aan mijn productvermeldingen?

Je kunt van deze gelegenheid gebruikmaken om de meest voorkomende vragen van je klant te beantwoorden door relevante productgegevens te verstrekken. Deze gegevens kunnen helpen om sneller aankoopbeslissingen te nemen en verkleinen de kans dat producten worden geretourneerd.

Kan ik vergelijkingsdiagrammen toevoegen aan mijn content?

Ja. Je hebt nu toegang tot zes extra modules:

  • Vergelijkingsdiagram
  • Eén afbeelding en zijbalk
  • Highlights met 4 afbeeldingen
  • Detail met één afbeelding en specificaties
  • Eén afbeelding en hoogtepunten
  • Afbeelding met tekstoverlay
Je kunt deze modules vinden op de pagina Nieuwe module selecteren wanneer je een module toevoegt aan je A+ sjabloon.

Zijn er kosten verbonden aan het maken van content?

Nee, we brengen geen kosten in rekening voor het toevoegen van A+ content. Als we in de toekomst kosten in rekening gaan brengen voor nieuwe typen A+ content, kondigen we dit van tevoren aan in de A+ content zodat je op de hoogte bent van eventuele wijzigingen. Deze wijzigingen zijn niet van invloed op je bestaande content.

Ik heb een foutmelding ontvangen over een ASIN waarvoor een retail-bijdrage geldt. Waarom is dat?

Dit bericht betekent dat het ASIN al A+ content heeft die is bijgedragen door een retailleverancier bij Amazon. We kunnen je momenteel geen toegang geven om A+ content toe te voegen aan deze ASIN-codes.

Ik heb een foutmelding ontvangen met de tekst 'Het ASIN waar deze SKU naar verwijst, kan niet worden herkend als onderdeel van je merk'.

Dit bericht betekent dat het ASIN niet correct wordt toegewezen aan je merk. Dit wordt meestal veroorzaakt door onjuiste productvermeldingsgegevens op het ASIN. Je kunt de gegevens bijwerken door Bewerken voor dat ASIN te selecteren in de programma's voor Voorraad beheren in Seller Central. De meest voorkomende gegevenspunten die moeten worden bijgewerkt zijn:

  1. De merknaam die op het ASIN wordt vermeld, komt niet overeen met de merknaam zoals goedgekeurd door Amazon merkenregister. Deze moeten 100% overeenkomen. Door spaties of koppeltekens toe te voegen, komen de merknamen niet meer overeen.
    Notitie: Merknaam is hoofdlettergevoelig.
  2. Onjuist Global Trade Item Number of Belangrijk kenmerk. Toen je je merk registreerde, heb je een GTIN opgegeven of een Belangrijk kenmerk (Key Attribute, KA) geselecteerd. Dit kenmerk moet worden opgenomen in je ASIN-productvermeldingsgegevens. De meest voorkomende GTIN-/KA-codes zijn:
    1. UPC
    2. Onderdeelnummer
    3. Modelnummer
    4. Stijlnummer
    5. Catalogusnummer
  3. De categorie van het type item die nauw aansluit bij het ASIN-producttype moet in de productvermeldingsgegevens worden geselecteerd.
Als je deze fout nog steeds krijgt na het verifiëren van deze gegevenspunten, neem dan contact op met Merkenregister voor hulp.

Blijft de huidige productbeschrijving op het ASIN staan na het toevoegen van A+?

Nee, de A+ content zal de huidige productbeschrijvingstekst zonder opmaak verbergen. Zorg ervoor dat jouw A+ content alle benodigde gegevens bevat uit het veld voor de productbeschrijvingstekst zonder opmaak als je denkt dat deze nodig zijn. Hoewel de productbeschrijving zonder opmaak niet wordt weergegeven, is het toch de aanbevolen werkwijze om ervoor te zorgen dat wijzigingen die je aanbrengt in de EBC-productbeschrijvingstekst ook in dat veld worden weergegeven op de pagina Je voorraad beheren.

Kan ik mijn content publiceren naar 'Van de fabrikant' op de productpagina?

Nee, deze sectie is gereserveerd voor A+ content van retailleveranciers. A+ van verkopers wordt weergegeven in de sectie Productbeschrijving van de productpagina.

Moet ik de hele sjabloon vullen met afbeeldingen en tekst?

Nee, de sjablonen vertegenwoordigen de maximale hoeveelheid content die je kunt uploaden. Je kunt afbeeldingen of tekstvakken leeg laten en toch kwaliteitscontent produceren. We raden je aan om zowel afbeeldingen als tekst op te nemen zodat de klant de meest uitgebreide content ziet en je daarmee het gewenste resultaat bereikt.

Moet ik trefwoorden voor afbeeldingen indienen wanneer ik een afbeelding upload?

Ja, bij het uploaden van afbeeldingen moet je afbeeldingstrefwoorden indienen, ook wel alternatieve tekst genoemd. Afbeeldingstrefwoorden moeten bestaan uit een eenvoudige zin die de afbeelding beschrijft (bijvoorbeeld Blender op aanrecht naast fruit, yoghurt, sinaasappelsap en een smoothie-glas). Afbeeldingstrefwoorden worden niet op de productpagina weergegeven, maar zijn beschikbaar in schermlezertoepassingen die worden gebruikt door klanten met een visuele beperking zodat ze meer informatie krijgen over je producten. Deze trefwoorden zorgen er ook voor dat je product in zoekresultaten wordt weergegeven.

Waarom krijg ik een foutmelding met de tekst 'Verwijder de volgende trefwoorden uit je inhoud voordat je ze indient'?

Alle tekst die wordt ingevoerd in A+ content, waaronder tekst in tekstvakken, afbeeldingstrefwoorden en tekst ingebed in afbeeldingen, zijn onderworpen aan zowel geautomatiseerde als handmatige controle en validatie op basis van een lijst van verboden trefwoorden en trefwoorden die mogelijk verboden zijn in bepaalde contexten. Wanneer A+ contentsystemen een of meer verboden trefwoorden in je content detecteren, voorkomt A+ content dat je content indient totdat de trefwoorden zijn verwijderd. Zoek in je tekstvakken, afbeeldingstrefwoorden en tekst ingebed in je afbeeldingen naar de trefwoorden die worden gebruikt tijdens het uploaden van je productafbeeldingen. Verwijder de tekst en dien opnieuw in door op Preview > Indienen te klikken.

Aan welke ASIN-codes kan ik content toevoegen?

Je kunt content publiceren naar alle ASIN-codes die je bezit als geregistreerde merkeigenaar in het Amazon Brand Registry en waarvoor je een productaanbod hebt. Als het ASIN A+ content heeft die is bijgedragen door een retailleverancier van Amazon, kun je geen content toevoegen of bewerken.

Hoeveel inzendingen tegelijk mag ik hebben?

Het systeem stelt je in staat om 20 inzendingen tegelijk per keer in behandeling te hebben.

Moet ik SKU-codes weten, of kan ik A+ toepassen op producten op het ASIN-niveau?

Eerder moest je SKU gebruiken om A+ (voorheen Enhanced Brand Content) te publiceren naar een product in Seller Central. Nu kun je ASIN gebruiken.

Moet ik het parent ASIN of het child ASIN bewerken?

Je kunt A+ toepassen op parent en/of child ASIN-codes binnen een ASIN-familie en op meerdere ASIN-families. Als je A+ wilt toepassen op ASIN-codes, voeg je na het maken van A+ content een ASIN uit een ASIN-familie toe aan het zoekveld in de sectie ASIN-beheer om alle ASIN-codes in een familie te vinden. Selecteer vervolgens de gewenste ASIN-codes en klik op Content toepassen.

Mijn content wordt niet weergegeven op de productpagina, wat moet ik doen?

Kijk naar je dashboard met A+ content om er zeker van te zijn dat de content al is beoordeeld. Als de content-status wordt geweigerd en de status is Niet goedgekeurd, moet je je content herzien en opnieuw indienen. Controleer de Toegepaste ASIN-codes als de content is goedgekeurd. Als bij je ASIN Fout wordt weergegeven, klik je op Gegevens om de foutmelding te zien. Als je content niet beschikbaar is op de productpagina, zelfs niet na 24 uur van je laatste activiteit (datum en tijd), de contentstatus Goedgekeurd is en de ASIN-status Gepubliceerd weergeeft, is er waarschijnlijk een technische fout opgetreden tijdens het publicatieproces. Dit kan vaak worden opgelost door je content opnieuw in te dienen om het publicatieproces opnieuw in gang te zetten. Als dit niet helpt, moet je contact opnemen met het Ondersteuningsteam voor verkooppartners van Amazon om het probleem te melden.

Kan de grootte van mijn afbeeldingen veranderen wanneer ik ze upload?

Als je afbeeldingen te groot zijn, wordt de grootte van je afbeeldingen aangepast aan de maximale afmetingen die naast elk sjabloonvak worden vermeld. De grootte wordt niet aangepast als je afbeeldingen kleiner zijn dan de sjabloonlimieten. Je kunt je afbeeldingen rechtstreeks in het programma bijsnijden en schalen.

Hoelang duurt het voordat mijn content na het indienen ervan op de productpagina verschijnt?

Je bijdrage zal over het algemeen binnen 7 werkdagen na indiening in onze systemen worden goedgekeurd of afgewezen met de noodzakelijke herzieningen zoals beschreven in de reden voor afwijzing, hoewel de beoordeling tijdens drukke perioden langer kan duren. Gedurende deze periode wordt je inzending weergegeven als Wordt gecontroleerd in je dashboard met A+ content. Als de content is goedgekeurd, verschijnt je inzending over het algemeen binnen 24 uur na publicatie op de productpagina.

Kan ik content die ik heb ingediend voor een ASIN, bewerken of verwijderen?

Ja, je kunt de content wijzigen op de pagina A+ content die wordt geopend via het tabblad Reclame in Seller Central. Zoek naar het ASIN in het zoekveld en klik in de pagina met ASIN-gegevens op de actieve A+ content. Je kunt de content bewerken en opnieuw ter goedkeuring indienen. Bij het indienen wordt opnieuw het moderatieproces doorlopen, maar je bestaande content blijft op de productpagina van alle toegepaste ASIN-codes staan totdat je nieuwe inzending is goedgekeurd. Als je content wilt verwijderen die je eerder hebt ingediend vanuit een of meer toegepaste ASIN-codes, verwijder je de ASIN-codes uit de sectie Toegepaste ASIN-codes van de productpagina Content in Seller Central.

Kan ik met mijn pagina beginnen en later afmaken?

Ja. Zorg er wel voor dat je je werk als concept opslaat voordat je de toepassing afsluit, anders gaat je werk verloren.

Kan ik HTML gebruiken in dit programma?

Nee, we staan geen HTML-content toe.

Wat moet ik doen als ik een melding zie voor het verkleinen van de afbeeldingsgrootte in kB wanneer ik een preview van mijn content bekijk?

In ons systeem is een maximale groottelimiet ingesteld voor de content die je indient. Dit is een systeemvereiste die niet kan worden overschreven, dus je moet de grootte aanpassen voordat je de content indient. Als je deze fout ziet, moet je waarschijnlijk de bestandsgrootte van de afbeeldingen die je probeerde te uploaden, verkleinen of het aantal toegevoegde afbeeldingen verminderen. Alle sjablonen kunnen aan elke 'slot' toegevoegde content bevatten en nog steeds binnen de groottelimiet vallen als je de bestandsgrootte van de afbeeldingen goed aanpast.

Kan ik content van het ene ASIN naar het andere kopiëren?

Ja. Nadat je A+ content is goedgekeurd, kun je deze toepassen op meerdere ASIN-codes en wordt de content gepubliceerd op de productpagina's van de toegepaste ASIN-codes. Je kunt ook de A+ dupliceren, bewerkingen uitvoeren en de nieuwe A+ toepassen op andere ASIN-codes.

Is dit hetzelfde als Amazon Business Enhanced Content?

Nee, met het programma voor Amazon Business Enhanced Content kun je afzonderlijke bestandsdocumenten uploaden naar de productpagina. Met het A+ content-programma kunt je je productbeschrijving verbeteren met uitgebreide media-activa.

Wat is het doel van de aanbevelingen voor A+ content die op de startpagina van de A+ contentmanager staan?

De samengestelde set met A+ aanbevelingen is bedoeld om ASIN-codes met veel verkeer in je catalogus te identificeren die momenteel geen gebruikmaken van A+ content. Wanneer je A+ content aan een ASIN toevoegt, help je klanten de productfuncties te ontdekken, komen je klanten meer te weten over je producten en maak je ze enthousiast over je merk. Dit laatste is voor het stimuleren van een aankoop en het vergroten van merkbekendheid. We geven maximaal 18 individuele A+ aanbevelingen weer die kunnen worden bekeken in sets van drie met behulp van de knoppen met pijl naar links en pijl naar rechts. Wanneer je op A+ maken klikt, wordt de workflow voor het maken van content gestart met de desbetreffende parent ASIN die voor jou al is ingevuld. Je kunt eenvoudig de beoogde modules selecteren, content toevoegen voor elke module en vervolgens de content voor publicatie indienen. Je kunt de ASIN-codes die aan een bepaalde set content zijn gekoppeld, eenvoudig wijzigen door het tabblad ASIN-beheer in A+ contentmanager te selecteren. Als je nog niet klaar bent om actie te ondernemen voor een bepaalde aanbeveling, gebruik je de functie Negeren om dat item gedurende 30 dagen te verbergen.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates