Met Automatische prijsstelling kun je automatisch de prijzen voor SKU-codes in je catalogus aanpassen in reactie op gebeurtenissen zoals de aanbevolen aanbieding (Buy Box), zonder dat je de SKU telkens opnieuw hoeft te openen wanneer je je prijs wilt wijzigen.
Bekijk deze video('s) voor meer informatie over automatische prijsstelling:
Je maakt een prijsregel, stelt de regelparameters in en selecteert vervolgens de SKU-codes waarop de regel van toepassing is. Dit komt omdat Automatische prijsstelling alleen wordt toegepast op de SKU-codes die je aanwijst, niet op je hele catalogus. Je kunt regels voor Automatische prijsstelling op elk moment starten en stoppen, en ook je regels of de SKU-codes waarop je regels van toepassing zijn wijzigen. Je bepaalt de prijzen door regelparameters te definiëren, minimum- en maximumprijsgrenzen in te stellen (optioneel) en de SKU-codes te selecteren waarop je Automatische prijsstelling wilt toepassen. Om je de beste kans te bieden dat je binnen je minimum- en maximumprijslimieten in aanmerking komt voor de Aanbevolen aanbieding (Buy Box), zal Automatische prijsstelling je aanbiedingsprijs ook vergelijken met de hoge prijslimieten van Amazon, om je te beschermen tegen het instellen van prijzen die aanzienlijk hoger zijn dan recente prijzen die op of buiten Amazon worden aangeboden. Als je geen maximumprijs instelt, beschermt Automatische prijsstelling namens jou het vertrouwen van klanten door ervoor te zorgen dat je aanbiedingen niet aanzienlijk hoger zijn geprijsd dan recente prijzen, zodat je aanbiedingen in aanmerking blijven komen voor de aanbevolen aanbieding.
Je kunt je SKU-codes beheren met de tool Automatische prijsstelling of met het bestand voor Automatische prijsstelling.
Als je productvermeldingen op Inactief instelt, worden alle prijsregels die van toepassing zijn op deze productvermeldingen gepauzeerd totdat je productvermeldingen weer op Actief worden ingesteld. Meer informatie over het instellen van je productvermeldingen op Actief of Inactief.