Als een koper je vraagt een bestelling te annuleren en je de verzending nog niet hebt verzonden en bevestigd, kun je deze annuleren in Bestellingen beheren of een bestellingannuleringsfeed gebruiken. Als je een bestelling wilt annuleren in het menu Bestellingen beheren, volg je de stappen die worden vermeld onder 'Standaardannuleringsproces dat niet meetelt met je metrics' hieronder.
Wanneer je een bestelling annuleert, werkt Amazon automatisch de bestelstatus bij in het Amazon-account van de koper en stuurt Amazon een e-mailmelding naar de koper.
Zowel annuleringen als retourzendingen zijn een normaal onderdeel van de meeste verkoopactiviteiten.
Wanneer je een zending bevestigt, sturen we de koper een e-mailmelding met je bezorggegevens en brengen we de door de koper geselecteerde betaalmethode in rekening voor de aankoop. Neem geen contact op met de koper met je eigen verzendverificatie.
Nadat je de verzending hebt bevestigd, worden je inkomsten gecrediteerd op je verkopersaccount om te worden uitbetaald op je bankrekening bij je volgende afrekening.
Amazon nodigt de koper uit om feedback te geven over de service die door de verkoper wordt geleverd.
Gedurende de eerste 30 minuten nadat de bestelling is geplaatst, kunnen kopers hun eigen bestelling annuleren via Items annuleren in Je account > Je bestellingen op Amazon. Na 30 minuten kan de koper een annulering aanvragen, maar alleen de verkoper kan de bestelling annuleren.
Als de koper een bericht stuurt waarin wordt gevraagd een bestelling te annuleren, voer je de volgende stappen uit:
Je ontvangt de annuleringsaanvraag via de service Berichten koper-verkoper die de onderwerpregel bevat: 'Annuleringsaanvraag van Amazon-klant...'
Ga als volgt te werk om een bestelling te annuleren die door een koper is aangevraagd:
Je ontvangt de annuleringsaanvraag die niet de standaardonderwerpregel 'Annuleringsaanvraag van Amazon-klant...' bevat.
Om te voorkomen dat een bestelling wordt geannuleerd op een manier die van invloed is op je metrics, gebruik je Berichten koper-verkoper en vraag je de koper om een officiële annulering in te dienen via het standaardproces. Gebruik de volgende instructies in je reactie: Je kunt de bestelling vinden in je Amazon-account door op Je account > Je bestellingen > Annulering aanvragen te klikken
Amazon annuleert bestellingen automatisch als er zeven dagen zijn verstreken sinds de verwachte verzenddatum en je de zending nog niet hebt verzonden en bevestigd.