Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Een volledige terugbetaling uitvoeren

Een volledige terugbetaling kan worden gedaan via een retouraanvraag nadat een product aan je is geretourneerd of voor items waarvan je toestaat dat de koper ze houdt (er wordt geen retourzending aangevraagd).

Op deze pagina:

  • Een volledige terugbetaling uitvoeren voor een retouraanvraag
  • Een volledige terugbetaling uitvoeren zonder een retouraanvraag

Een volledige terugbetaling uitvoeren voor een retouraanvraag

Ga als volgt te werk om een inkomende retouraanvraag te vinden en een volledige terugbetaling uit te voeren:

  1. Ga in Seller Central naar Bestellingen, selecteer Retourzendingen beheren en zoek de bestelling die je wilt terugbetalen.
  2. Nadat je de bestelling op de pagina Retourzendingen beheren hebt gevonden, klik je op Terugbetaling uitvoeren.
  3. Op de pagina Bestelling terugbetalen wordt onder de kolom Terug te betalen bedrag automatisch Volledig bedrag terugbetalen weergegeven voor het geretourneerde item.
    • Verplicht: Selecteer de juiste Reden voor terugbetaling. Standaard is 'Retourzending klant' geselecteerd.
    • Optioneel: Als je de koper wilt terugbetalen voor de uitgaande verzending, selecteer je het vakje Terugbetaling voor uitgaande verzending
    • Optioneel: Kosten of terugbetaling voor retourzending
    • Optioneel: Concessie uitvoeren. Ga voor meer informatie naar Een concessie uitvoeren
    • Optioneel: Voeg een 'Notitie aan jezelf' toe. Verkopers kunnen een 'Notitie aan jezelf' toevoegen wanneer ze een concessie of terugbetaling uitvoeren. In dit veld kun je de acties volgen die je hebt ondernomen op een retouraanvraag. De memo accepteert 255 tekens en je kunt doorgaan met het bewerken van informatie.

Een volledige terugbetaling uitvoeren zonder een retouraanvraag

Ga als volgt te werk om een bestelling te vinden en een terugbetaling te doen:

  1. Ga in Seller Central naar Bestellingen, selecteer Bestellingen beheren en zoek de bestelling die je wilt terugbetalen. Ga naar Bestellingen zoeken voor meer informatie over het vinden van een bestelling
  2. Nadat je de bestelling op de pagina Bestellingen beheren hebt gevonden, klik je op het bestelnummer en vervolgens op de pagina Bestelgegevens op Bestelling terugbetalen. Dit brengt je naar de pagina Bestelling terugbetalen. Dit brengt je naar de pagina Bestelling terugbetalen.
    Notitie: Bestelling terugbetalen is alleen beschikbaar voor verzonden bestellingen.
  3. Selecteer op de pagina Bestelling terugbetalen in de kolom Terug te betalen bedrag het aantal eenheden dat je wilt terugbetalen voor elke ASIN uit de bestelling.
    • Verplicht: Selecteer de juiste Reden voor terugbetaling. Standaard is Retourzending klant geselecteerd.
    • Optioneel: Als je de koper wilt terugbetalen voor de uitgaande verzending, selecteer je voor het lijnitem Uitgaande verzending het vakje Terugbetaling voor uitgaande verzending.
    • Optioneel: Ga voor meer informatie naar Concessies uitvoeren
    • Optioneel: Voeg een 'Notitie aan jezelf' toe. Verkopers kunnen een 'Notitie aan jezelf' toevoegen wanneer ze een concessie of terugbetaling uitvoeren. In dit veld kun je de acties volgen die je hebt ondernomen op een retouraanvraag. De memo accepteert 255 tekens en je kunt doorgaan met het bewerken van informatie.

Het updaten van de gegevens duurt maximaal 15 minuten. Als je de terugbetaling indient, worden alle bijbehorende retouraanvragen van de koper automatisch gesloten. Je kunt contact opnemen met de koper via de sectie gesloten bestellingen van Retourzendingen beheren. Houd er rekening mee dat de koper de optie heeft om een nieuwe retouraanvraag te openen voor het resterende bedrag.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates