Vastzittende voorraad is FBA-voorraad in fulfillment centers die geen bijbehorende actieve aanbieding heeft en dus niet beschikbaar is voor verkoop op Amazon. Wanneer de voorraad vastzit, moet de productvermelding opnieuw worden geactiveerd of de voorraad worden verwijderd.
Amazon zal je op drie manieren op de hoogte brengen van vastzittende voorraad:
Wanneer je een productvermelding verwijdert of sluit, of deze wijzigt van Fulfilled by Amazon naar Door verkoper verzonden, kan de voorraad worden vastgezet. Problemen met productvermeldingen, problemen met inbreuk of systeemfouten kunnen ook leiden tot vastzittende voorraad.
Zie Problemen met vastzittende voorraad oplossen voor een volledige lijst met redenen voor vastzittende voorraad.
Als er verloren voorraad is in het fulfillment center of als er retourzendingen van klanten van een item zijn, zonder een actieve aanbieding, zal deze voorraad vastzitten.
Als de kolom Aantal wordt ingevuld in het sjabloon voor het uploaden in bulk (bijvoorbeeld de Voorraadlader), worden de productvermeldingen automatisch gewijzigd van Fulfilled by Amazon in Door verkoper verzonden, wat overeenkomt met je voorraad.
Bovendien, als je de kolom Is dit product een batterij of zijn er batterijen nodig? niet invult, kan het je voorraad in sommige categorieën vastzetten.
Wanneer je een nieuwe productvermelding maakt of een bestaande productvermelding wijzigt, moet je ervoor zorgen dat het ASIN, de SKU en de staat dezelfde zijn als de voorraad in je lijst met vastzittende voorraad.
Vermeld alle belangrijke informatie voor een productvermelding voordat je een zending verzendt, inclusief het merk, de categorie, de prijs en de staat.