Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Overzicht verwijzingsvergoedings- en FBA-kostenwijzigingen in 2022 (Europa)

Terwijl we ons allemaal voorbereiden om klanten blij te maken in 2022, willen we je nogmaals bedanken dat je afgelopen jaar op Amazon vertrouwde om een drijvende kracht achter je bedrijf te laten zijn. Ondanks de voortdurende uitdagingen waar iedereen voor gestaan heeft vanwege COVID, knelpunten in de toeleveringsketen en een uitdagende arbeidsmarkt, blijven verkopers zoals jij floreren in de Europese Amazon stores. Externe verkopers hebben in Europese Amazon stores alleen al meer dan 3,4 miljard producten verkocht, en we hebben meer dan 130.000 nieuwe verkopers mogen verwelkomen. We zijn geïnspireerd door je inspanningen en zijn er trots op, je in deze periode te hebben kunnen ondersteunen met aanzienlijke investeringen in ons fulfilment- en bezorgnetwerk en met krachtige nieuwe tools en services.

Sinds het begin van de pandemie hebben we onze fulfilment capaciteit meer dan verdubbeld, meer dan $ 2,4 miljard in ons fulfilment netwerk geïnvesteerd om onze werknemers veilig te houden. We hebben meer dan 250 nieuwe fulfilment centers, sorteercentra, regionale luchthubs en bezorgstations in Europa geopend om ervoor te zorgen dat we snel je voorraad kunnen ontvangen en je producten aan klanten kunnen leveren. In 2021 hebben we verkopers meer dan 250 nieuwe tools aangeboden en onze teams werken hard om verder te innoveren.

Gedurende de pandemie hebben we eraan gewerkt om je te ondersteunen – door kostenwijzigingen uit te stellen en laag te houden, bepaalde kosten te verlagen of te laten vervallen, zoals die voor retourzendingen van klanten, en namens jou miljarden dollars aan hogere kosten op te vangen – en tegelijkertijd aanzienlijke en noodzakelijke investeringen te doen in mensen, technologie, transport en infrastructuur. Zoals je overal in het nieuws hebt gelezen en waarschijnlijk zelf hebt meegemaakt, stijgen de kosten en moeten we daarop reageren door aanpassingen aan te brengen in de kostenstructuur van dit jaar. We passen onze kosten aan om de hogere permanente exploitatiekosten waarmee we in de toekomst te maken krijgen, gedeeltelijk te kunnen compenseren.

Vanaf 31 maart 2022 worden bepaalde verkoopkosten aangepast in onze Amazon Europe stores. De meeste verwijzingsvergoedingen zullen niet veranderen en we brengen slechts een gematigde verhoging van de fulfillment-kosten aan. Bekijk de onderstaande gedetailleerde pagina's over kostenwijzigingen voor meer informatie.

Wijzigingen aan FBA-fulfillment-kosten in 2022

Verkoopkostenverlagingen en promoties in 2022

Maandelijkse FBA-opslagkosten en toeslag voor verouderde voorraad in 2022

Wijzigingen aan kosten voor FBA-retourzendingen en afvoering van bestellingen in 2022

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2022, Amazon.com, Inc. or its affiliates