Wanneer je voldoet aan de vereisten voor verpakking en voorbereiding van Fulfillment by Amazon en de vereisten voor verzending en routering, en zorgt dat je transportdiensten en leveranciers dat ook doen, is een efficiënte, nauwkeurige ontvangst en opslag van je voorraad mogelijk in het fulfillment center.
Amazon meldt op de volgende drie manieren problemen met je voorraadverzendingen:
Prestatiewaarschuwingen en feedback geven inzicht in problemen met je verzendingen. Je kunt de feedback gebruiken om problemen in de toekomst te voorkomen.
Waarschuwingen worden weergegeven als banners op je startpagina van Seller Central en in je Wachtrij voor verzending.
Als je ons verzendingen of producten stuurt die niet voldoen aan onze verzendvereisten, sturen we meestal een prestatiewaarschuwing over binnenkomende verzendingen. Misschien wordt je mogelijkheid om extra verzendingen van betreffende producten te verzenden opgeschort totdat je de problemen hebt opgelost.
In Het probleem erkennen en Een onderzoek indienen en bekijken hieronder vind je oplossingen voor problemen met de prestaties van verzendingen.
Ingeval van ASIN-gerelateerde problemen schorst Amazon de mogelijkheid om die ASIN op te nemen in nieuwe verzendingen totdat je het probleem hebt opgelost. Je kunt nog steeds verzendingen maken voor andere ASIN-codes.
Mogelijk ontvang je waarschuwingen voor de volgende productgerelateerde problemen.
Categorie | Soort probleem | |||
---|---|---|---|---|
Problemen met voorbereiding | Plastic tassen vereist | Tape | Ondoorzichtige zakken vereist | Noppenfolie vereist |
Problemen met labels | Sticker verstikkingswaarschuwing vereist | Streepjescode-etiket ontbreekt | Etiket vereist | Streepjescode-etiket ontoegankelijk |
Problemen met etiketten en verzending | Streepjescode-etiket niet te scannen | Streepjescode-etiket onjuist | Probleem met vervaldatum | Product beschadigd bij aankomst |
Problemen met hoeveelheden | Onjuist aantal items in doos | Onverwachte items gevonden in doos | Onverwacht item gevonden in verzending | Extra eenheden aangetroffen |
Problemen met voorraadplaatsing | Product of verzending is verzonden naar onjuist Fulfillment Center |
Wanneer een van onderstaande typen problemen optreedt, schorst Amazon je mogelijkheden om verzendingen te maken en te wijzigen totdat je het probleem erkent en oplost.
Mogelijk ontvang je ook verzendingwaarschuwingen voor de volgende verzendingproblemen.
Categorie | Soort probleem | |||
---|---|---|---|---|
Problemen met veiligheid en verpakking | Verzenddoos te zwaar | Verzenddoos te groot | Elektrisch gevaar | Gevaar van scherpe producten |
Gevaar van lekkende producten | Onacceptabele staat van pallet | Onjuiste verpakkingsmaterialen | Verzending-ID niet aangegeven op verzenddozen | |
Problemen met labels | Streepjescode-etiket onjuist | Streepjescode-etiket niet te scannen | Sticker verstikkingswaarschuwing vereist | Etiket vereist |
Problemen met het plaatsing van etiketten/voorraad | Streepjescode-etiket ontbreekt | Streepjescode-etiket ontoegankelijk | Product of verzending is verzonden naar onjuist Fulfillment Center | |
FBA-producten waarvoor beperkingen gelden/problemen met hoeveelheid | Item waarvoor beperkingen gelden | Onjuist aantal dozen |
Als we je verzendmogelijkheden opschorten vanwege een probleem met voorraadverzending, kun je herstel van die mogelijkheid voor dat product aanvragen door het probleem te erkennen of een onderzoeksverzoek in te dienen.
Volg onderstaande stappen om problemen in Seller Central te erkennen.
Als je probeert een opgeschort product toe te voegen aan een verzendplan op de pagina Voorraad beheren ontvang je een foutmelding als je het probleem niet hebt erkent.
Klik op de pagina Voorraad beheren op Nu oplossen om het probleem te bekijken en te erkennen.
Als je meent dat het beschreven probleem niet is opgetreden, volg je onderstaande stappen om een onderzoeksverzoek in te dienen.
Klik op de pagina Wachtrij voor verzending op Verzending traceren rechts van de problematische verzending. Ga vervolgens op de pagina Verzendingsoverzicht naar het tabblad Problemen en klik op Oplossen en vervolgens op Onderzoek indienen.
Volg onderstaande stappen om de status van je geschil te bekijken.
Ga op de pagina Verzendingsoverzicht naar het tabblad Problemen, klik op Oplossen en vervolgens op Onderzoek indienen. Je kunt het geschil ook bekijken in je logboek in Seller Central.
De status van al je verzendingen zie je in de Wachtrij voor verzending. Ingeval van problemen met een specifieke verzending zie je een rode melding in de kolom Naam.
Klik op Verzending traceren en vervolgens op het tabblad Problemen om de volgende details te bekijken.
Als je aanvullende details en een afbeelding (indien van toepassing) van het defect wilt zien, klik je op Nu oplossen/Gegevens bekijken.
Naast waarschuwingen en feedback in Seller Central verzendt Amazon e-mailmeldingen over verzendingsproblemen.
We sturen meestal één e-mailmelding per probleemtype voor elke problematische verzending.
Bijvoorbeeld: drie van je verzendingen arriveren op dezelfde dag bij een Fulfillment Center en met twee ervan zijn er problemen.
De e-mailmelding bevat de naam, het nummer en de ontvangstdatum van de verzending. We bieden ook een link naar de wachtrij voor verzending, zodat je de probleemgegevens kunt bekijken.
Voor prestatie-waarschuwingen op productniveau sturen we meestal een e-mailmelding voor elk product waarvoor het creëren van een verzending wordt opgeschort.
De melding geeft een overzicht van de problemen die de afgelopen 90 dagen met dat product zijn geconstateerd, samen met het aantal betreffende producten.
We bieden ook een link naar de pagina Overzicht van problemen voor de betreffende verzending, zodat je de gegevens kunt bekijken en het probleem kunt erkennen.
Voor prestatiewaarschuwingen op verzendingniveau ontvang je één e-mail om te melden dat je verzendingsmogelijkheden zijn opgeschort.
De e-mailmelding bevat de verzending-ID, de ondervonden problemen en een koppeling naar de pagina Overzicht van problemen.