Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Vereisten voor FBA-producten die als Nieuw worden verkocht

Om je voorraad als Nieuw op Amazon te kunnen verkopen, moet het in goede staat en zonder gebreken bij het fulfillment center aankomen.

De uitstekende klantenservice van Amazon is afhankelijk van de kwaliteit van de producten die we leveren. Niet alleen klanten, maar ook jij profiteert hiervan. Als je buitenste verzenddozen bijvoorbeeld bij het fulfillment center aankomen met zichtbare schade, kunnen ze worden afgewezen.

Producten die worden vermeld als 'Nieuw'

  • Items die als 'Nieuw' worden verkocht, moeten in gloednieuwe, ongebruikte staat zijn.
  • Items die als 'Nieuw' worden verkocht, worden geïnspecteerd en gemarkeerd als Onverkoopbaar als er meer krassen, slijtplekken, deuken, slijtage, plooien, scheuren enz. zichtbaar zijn dan wat aanvaardbaar wordt geacht voor een nieuw item.

Producten die worden vermeld als 'Tweedehands'

Items die als 'Tweedehands' worden verkocht, worden geïnspecteerd en worden alleen verplaatst naar Onverkoopbaar als ze ongeschikt voor verkoop worden geacht, bijvoorbeeld omdat ze niet geschikt zijn voor het beoogde doel, ontbrekende onderdelen hebben, onbruikbaar, onhygiënisch zijn enz.

Notitie: Onjuist geëtiketteerde of defecte producten kunnen bij ontvangst worden gemarkeerd als Onverkoopbaar. Producten die niet via FBA of Amazon mogen worden verkocht, kunnen bij ontvangst worden gemarkeerd als Onverkoopbaar of worden verwijderd. Amazon neemt geen verantwoordelijkheid op zich voor producten die in deze staat worden ontvangen.

De meeste transportdiensten aanvaarden slechts beperkte aansprakelijkheid voor schade of verlies onderweg, afhankelijk van de oorzaak. Als je producten tijdens het transport zijn beschadigd, raden we je aan een schadeclaim in te dienen bij de transportdienst. Amazon is niet verantwoordelijk voor schade tijdens verzending naar ons.

Boeken

Producten die zijn bestemd om als ˈNieuwˈ te worden verkocht, worden niet geaccepteerd als ze aankomen in de volgende staat:

Waterschade

Waterschade

Gescheurde of beschadigde boekomslagen

Gescheurde of beschadigde boekomslagen

Slijtage door opslag

Slijtage door opslag

Mediaproducten

Mediaproducten die zijn bestemd om te worden verkocht als ˈNieuwˈ, worden niet geaccepteerd als ze aankomen in de volgende staat:

Kromgetrokken of gekreukelde verpakking

Kromgetrokken of gekreukelde verpakking

Vuil/vies, met vlekken of watermerk

Vuil/vies, met vlekken of watermerk

Gebarsten of gebroken doosjes/hoezen/cassettes

Gebarsten of gebroken doosjes/hoezen/cassettes

Niet-mediaproducten

Niet-mediaproducten die bestemd zijn om als ˈNieuwˈ te worden verkocht, worden niet geaccepteerd als ze aankomen in de volgende staat:

Voorbereiding vereist, maar zonder voorbereiding ontvangen

Voorbereiding vereist, maar zonder voorbereiding ontvangen

Beschadigde buitenverpakking

Beschadigde buitenverpakking

Vuil/vies

Vuil/vies

Beschadigde of ontbrekende retailverpakking (zoals krimpfolie of verpakking in hard plastic)

Beschadigde of ontbrekende retailverpakkingen (zoals krimpfolie of verpakking in hard plastic)
Notitie: Raadpleeg de Hulp-pagina Vereisten voor verpakking en voorbereiding bij FBA om ervoor te zorgen dat je items niet beschadigd raken tijdens het transport en direct kunnen worden ontvangen in een Amazon fulfillment center.

Op deze pagina vind je meer informatie over de vereisten voor producten die door Amazon als nieuwe producten worden verkocht en geleverd, en de staat waarin deze producten niet mogen worden ontvangen in het fulfillment center.

Om een positieve koperservaring op Amazon te bevorderen, is het belangrijk ervoor te zorgen dat producten die naar een Amazon fulfillment center worden verzonden als ˈNieuweˈ producten - of het nu om een product met of zonder etiket gaat - in goede staat en zonder gebreken aankomen.

Als de buitenste verzenddozen waarin de items aankomen zichtbare schade hebben bij aankomst in het fulfillment center, kunnen deze worden afgewezen.

  • Items die als ˈNieuwˈ worden verkocht, moeten in gloednieuwe, ongebruikte staat verkeren. Items die als ˈNieuwˈ worden verkocht, worden geïnspecteerd en gemarkeerd als Onverkoopbaar als er meer krassen, slijtplekken, deuken, slijtage, plooien, scheuren enz. zichtbaar zijn dan wat aanvaardbaar wordt geacht voor een nieuw item.
  • Artikelen die als ˈTweedehandsˈ worden verkocht, worden geïnspecteerd en worden alleen naar Onverkoopbaar verplaatst als ze ongeschikt worden geacht, bijvoorbeeld omdat ze niet geschikt zijn voor het beoogde doel, ontbrekende onderdelen hebben, onbruikbaar of onhygiënisch zijn enz.
  • Onjuist geëtiketteerde of defecte producten kunnen bij ontvangst worden gemarkeerd als Onverkoopbaar. Producten die niet via FBA of Amazon mogen worden verkocht, kunnen bij ontvangst worden gemarkeerd als Onverkoopbaar of worden verwijderd.
Notitie: Amazon neemt geen verantwoordelijkheid voor producten die in deze toestand worden ontvangen. De meeste transportdiensten aanvaarden slechts beperkte aansprakelijkheid voor schade of verlies onderweg, afhankelijk van de oorzaak. Als je eenheden tijdens het transport zijn beschadigd, raden we je aan een schadeclaim in te dienen bij de transportdienst. Amazon is niet verantwoordelijk voor schade tijdens verzending naar ons.
Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2021, Amazon.com, Inc. or its affiliates