Op deze pagina leer je hoe je feedback van klanten kunt bekijken en hoe de feedback van klanten wordt beheerd voor FBA-bestellingen.
Kopers kunnen feedback geven voor verkopers rond bestellingen die door Amazon worden geleverd (fulfilled), net als voor bestellingen die door verkopers worden geleverd. Met de Feedbackbeheerder op het tabblad Prestaties kun je de tevredenheid van kopers over je service bijhouden. Je kunt statistieken voor korte en lange termijn bekijken, evenals gedetailleerde feedbackberichten met opmerkingen van kopers en e-mailadressen.
Wanneer een klant negatieve feedback geeft die volledig gerelateerd is aan de service die door Amazon wordt aangeboden, inclusief de fulfillment en klantenservice, kun je vragen om de negatieve beoordeling door te laten strepen*, zodat deze geen invloed heeft op je prestatiestatistieken. Als we na het bekijken van de feedback vaststellen dat deze uitsluitend van toepassing is op de fulfillment of klantenservice die door Amazon wordt geleverd, zullen we de negatieve beoordeling doorstrepen en zal deze geen invloed hebben op je prestatiestatistieken. De opmerking van de klant blijft zichtbaar met een notitie van Amazon waarin staat: "Dit item is fulfilled door Amazon en wij nemen de verantwoordelijkheid voor deze fulfillment".
Als we echter vaststellen dat een deel van de reactie van toepassing is op de staat van je product zoals aangegeven in je productvermelding (Nieuw, Tweedehands, enz.), of een service die jij, in plaats van Amazon, verstrekt of geregeld hebt om aan de klant te verstrekken, blijven de feedback en de negatieve beoordeling ongewijzigd. Meer informatie over het verzoek om onjuiste negatieve feedback te verwijderen.
Houd er rekening mee dat ons beleid elke activiteit verbiedt die ons vermogen om andere verkopers te helpen hindert, waaronder het indienen van grote hoeveelheden onjuiste of speculatieve verzoeken bij de Ondersteuning voor verkooppartners.
Zie Feedbackbeheerder voor meer informatie rond feedback van klanten.