Verkopen via Amazon Aanmelden
Dit artikel is van toepassing op verkopen in: Nederland

Feedback van klanten over FBA-productvermeldingen

Op deze pagina leer je hoe je feedback van klanten kunt bekijken en hoe de feedback van klanten wordt beheerd voor FBA-bestellingen.

Feedback van klanten

Kopers kunnen feedback geven voor verkopers rond bestellingen die door Amazon worden geleverd (fulfilled), net als voor bestellingen die door verkopers worden geleverd. Met de Feedbackbeheerder op het tabblad Prestaties kun je de tevredenheid van kopers over je service bijhouden. Je kunt statistieken voor korte en lange termijn bekijken, evenals gedetailleerde feedbackberichten met opmerkingen van kopers en e-mailadressen.

Wat gebeurt er als ik negatieve feedback ontvang?

Wanneer een klant negatieve feedback geeft die volledig gerelateerd is aan de service die door Amazon wordt aangeboden, inclusief de fulfillment en klantenservice, kun je vragen om de negatieve beoordeling door te laten strepen*, zodat deze geen invloed heeft op je prestatiestatistieken. Als we na het bekijken van de feedback vaststellen dat deze uitsluitend van toepassing is op de fulfillment of klantenservice die door Amazon wordt geleverd, zullen we de negatieve beoordeling doorstrepen en zal deze geen invloed hebben op je prestatiestatistieken. De opmerking van de klant blijft zichtbaar met een notitie van Amazon waarin staat: "Dit item is fulfilled door Amazon en wij nemen de verantwoordelijkheid voor deze fulfillment".

Notitie: Het doorstrepen van feedback van klanten is alleen van toepassing op items die op Amazon worden verkocht en worden fulfilled via het Amazon Fulfillment Network (AFN). Een bestelling die door een verkoper werd geleverd op Amazon komt niet in aanmerking voor het doorstrepen van de feedback van klanten, zelfs als deze wordt ingediend als een Opdracht voor fulfillment via meerdere kanalen.

Als we echter vaststellen dat een deel van de reactie van toepassing is op de staat van je product zoals aangegeven in je productvermelding (Nieuw, Tweedehands, enz.), of een service die jij, in plaats van Amazon, verstrekt of geregeld hebt om aan de klant te verstrekken, blijven de feedback en de negatieve beoordeling ongewijzigd. Meer informatie over het verzoek om onjuiste negatieve feedback te verwijderen.

Houd er rekening mee dat ons beleid elke activiteit verbiedt die ons vermogen om andere verkopers te helpen hindert, waaronder het indienen van grote hoeveelheden onjuiste of speculatieve verzoeken bij de Ondersteuning voor verkooppartners.

Zie Feedbackbeheerder voor meer informatie rond feedback van klanten.

Meld je aan om de tool te gebruiken en persoonlijke hulp te krijgen (desktopbrowser vereist). Aanmelden


Honderden miljoenen klanten bereiken

Begin met verkopen via Amazon


© 1999-2020, Amazon.com, Inc. or its affiliates